KL Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Lakkering av saccoplanger.... noen som har en god beskrivelde av hvordan gjøre dette skjikkelig? hvilke sandpapir, lag med lakk osv Quote
Rudi Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Skulle jeg gjort dette hjemme selv ville jeg ha pusset med 600papir, vått, bare mattet ned den gamle lakken, antall lag med lakk ligger som regel på 2-3 med sprøyte, om du bruker vannbasert må du ha klarlakk helst 2komponent oppå den igjen for holdbarheten og glansen. Om du skal bruke sprayboks blir antall lag litt diffust, men 4-6 lag så bør det dekke bra, og bør toppes med 2-komponent klarlakk(fåes på boks det og ) Finnes sikkert bedre og mer "riktige" metoder for dette men det er slik jeg har gjort det selv(sprayboks) og fått gode resultater. Quote
kjetil Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 vekker denne til live igjen tenkte det var like greit som å starte ny med samme tittel har en s124 med farge blå-sort 199 funderer litt på fargevalg på sacco, noen som har sett hvordan det blir med lysere grå enn std. på 124(199)?? mulig det blir 199 fargen, bør man da bruke vanlig eller matt klarlakk?? hvis noen har bilder å legge ut av 124 med forskjellige fargevalg på sacco har jeg blitt svært lykkelig Quote
Rudi Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Hvis du har 199 som fargekode på bilen, og skal lakkere sacco i 199, skal du bruke vanlig klarlakk,om du skal bruke original kontrastfarge skal du bruke klarlakk med seidelglans, som er en smule mattere enn vanlig klarlakk, men men ikke så matt som silkematt vanskelig å beskrive. Quote
kjetil Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 tror du må forklare litt bedre :lol: neida, er klar over hvilken klarlakk som brukes orginalt. det jeg egentlig lurer på er om det blir bra med saccodekslene helt blank (199) i stedet for å ha de litt matte. ser for meg at det kan bli liksom en helt annen vinkling på "speilbildet" med de like blank som resten av bilen??? har pr. dags dato ikke sett en 124 med "blanke" saccoer hadde jeg vist om det ble bra hadde de blitt lakkert for leeeenge siden gammelbilen var ensfarget blå (904) den var lakkert mattere på sacco enn ellers. syntes selv ikke det var noe bra på den... kan jo være en grunn at jeg ikke var så begeistra for farga i utgangspunktet og at den var en del sliten i lakken i tillegg... grubler og litt på hvordan det blir med mere kontrast.... fks. nærmere sølvgrå på sacco.....????? Quote
A.H Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 På min W126 ble saccoene lakket med klarlakk med mattemiddel i , men de ble blanke fordeom , synst det ble veldig pent og lett og holde rene er de og Quote
iNDiANER Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 grubler og litt på hvordan det blir med mere kontrast.... fks. nærmere sølvgrå på sacco.....????? Her har du et par bilder av bilen min med veldig lys kontrastfarge: Her er pappas E220 CA med forholdsvis blanke sacco: Quote
T.Vårlid Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Da jeg fikk min ex126 (199) lakket opp så ble det brukt fargekode 7700 på saccoen med blank klarlakk, det ble nydelig! Quote
Rudi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Personlig syns jeg det er penest med vanlig klarlakk om man skal bruke samme farge helt ned. Og jeg syns at alle 124 og 201 iaff som er mørkere enn lysegrå er penest med samme farge helt ned. Quote
kjetil Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 takker for bilder tror det blir 199..... bare 500 look bakfangeren kommer snart så blir det lakkering hva mener dere om å lakke all krommen sort silkematt? (s124 med 500E kitt) er selfølgelig usikker på det jeg brodern mener det blir bra.. mere sportlig look.. får i ulveklær ønsker jo å at den skal skille seg mest mulig ut fra andre s124er men samtidig se bra ut Quote
E_S Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Noen som vet om det er kontrastfarge på alle 124-fargene? Min E250D er "turmalingrün", men både på min og på andre biler jeg har sett i samme farge virker det som om all plastikken har akkurat samme farge, bare ikke like blank. I den tyske tabellen jeg fant på nettet sto det bare en strek på kontrastfarge, men vet ikke om det er ment at det da er samme farge, eller at ingen vet.. Quote
Rudi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Ser ikke ut som det er kontrastfarge til den etter den lista jeg har... http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=34773.new#new Quote
kjetil Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 har lagt all tvil til side http://meinbenz.de/farben/124/124_009saphirschwarz.htm Quote
Ronnie Westpold Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 De er lakkert med matt klarlakk Quote
Rudi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 matt klarlakk er mattere enn seidelglans... Quote
Alexander Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Da jeg fikk lakkert 300TE-24 AMG 3.4en jeg hadde, valgte jeg samme farge hele veien, med blank klarlakk på saccoene. Jeg synes i hvertfall det ble veldig fint, og ville ikke gjort det anderledes om jeg skulle ha gjort det på en annen bil. Quote
FrodeS Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Da jeg fikk lakkert 300TE-24 AMG 3.4en jeg hadde, valgte jeg samme farge hele veien, med blank klarlakk på saccoene. Jeg synes i hvertfall det ble veldig fint, og ville ikke gjort det anderledes om jeg skulle ha gjort det på en annen bil. Jeg gjorde også det på min. Syns det ser mye bedre ut enn halvblank kontrastfarge. Quote
KR Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 Lurer på å bytte til plast-deksler på min S124 -87 og må da også bestemme hvilken farve jeg skal bruke på disse. Bilen er lakkert med farve 904 midnight dark blue. Forslag/tips til dette? http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=19296.0 Quote
kjetil Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 Lurer på å bytte til plast-deksler på min S124 -87 og må da også bestemme hvilken farve jeg skal bruke på disse. Bilen er lakkert med farve 904 midnight dark blue. Forslag/tips til dette? http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=19296.0 min gamle s124 var 904 hele veien, men med en mattere klarlakk på plastikken Quote
Recommended Posts