Jump to content

Recommended Posts

Posted

Går med planer om og montere skvettlapper på stjerna da, synes det kommer litt sprut oppver skjørtet.

Burde ikke skvettllapper hjelpe på den verste spruten da?

Noen ulemper jeg ikke er klar over her?

Hva mener du??

Posted

Men er det noen sak og sette dette på selv?

Husker ikke helt hvordan disse var montert igjen..

Gjort i en fei :P Bruksannvisning følger med :P

Ja det kom fra rett mann ;-) :lol:
Posted

Jeg monterte de selv faktisk.!

Posted

Da er det bare og ringe BOS i morra :)

Ringte de i dag og de skulle ha 500 kr settet pluss mva.

De var ikke på lager riktignok, men da får de bare bestille opp!

Posted

Jeg monterte de selv faktisk.!

Bare fleiper litt med deg :-) Du er jo ikke akkurat kjent for å skru bil selv da ;-)
Posted

Bare en liten erfaring eg gjorde med mine skvetlapper når eg fjernet dei hadde dei lagt mange stygge riper og merker på både framskjerm, sideskjørt og bakfanger, så vis du vil fjerne dei en dag råder eg til og kjøpe litt blank folie og legge på bak skvettlappene så er det jo bare og fjerne denne så er det like fint igjen!!

Posted

Hehe, kjøre med hatt ja:)

Har kjørt 211 som drosje før med skvettlapper da, det kom litt slitasje riper dessverre.

Men idag ringte jeg StarAutoco og bestilte skvettlapper der, kjempefin service der!

Har også 3M blankteip som jeg har brukkt på bil før, så skulle vel gå greit med tanke på riper :)

Posted

Bare foran og kun av praktiske grunner. Ikke bak. Da kan du like godt kjøre med hatt  :lol:

Verner hatten mot steinspruter og slikt?

Jeg har skvettlapper på min, og jeg syns egentlig det ser litt frekt ut sammen med litt ordentlige hjul og "sånt". I tillegg er det jo kjekt å slippe å pepre egen eller andres biler.

Guest Challenger
Posted

Noen som vet om disse kan lakkes i bilens farge uten at man senere sliter med lakkflassing?

Posted

Noen som vet om disse kan lakkes i bilens farge uten at man senere sliter med lakkflassing?

Fra min Golf 1'er har jeg god erfaring med og lakke på plastikk, det viktigste er og få på en plastprimer først, har du den på først får lakken noe å "bite" i. Har fungert utmerket på skjermbredderne :) En plastprimer av god kvalitet kjøper du hos en fargehandler.

Posted

Fikk front og baksettet med skvettlapper fra StarAutoco i dag.

Kun bak settet passet !! Frontsettet hører til classis eller elegance ARG ARG!!

Når jeg snakket med han på delelageret der så speisfiserte jeg at bilen min var en avantgarde og han fikk til og med reg nr! For dårlig, han sa til og med det at det var bare en type til disse bilene, se på bildene så stemmer det dårlig. BOS i Skien sa til og med at det er forskjell på Avantgarde skvettlapper. Hadde jo seff kjøpt de i skien hvis de var på lager der da.. men men..

DSC_0639.thumb.JPG.08e26ecaa0f59376ff6574a7d2f1bbaa.JPG

DSC_0637.JPG.a0e954e7da62192fc7e82d25293e3dcc.JPG

Posted

Det er faktisk feil det du sier der, Syver

Med skvettlapper treffer vannet fra hjulet rett i skvettlappen. Der blir det forstøvet og fyker opp som ei tåke på bilen bak.

Det skjer ikke med biler uten skvettlapper

Det var akkurat derfor påbud om skvettlapper forsvant. (var det sekstitallet tro?)

Du må jo være formann i korttidsminneforeningen, :lol: det var jo på syttitallet at det forbudet forsvant, men grunnen var vel også at bilene ville holde større avstand sånn at ulykker med at man kjørte i baken på hverandre ville minskes.

Posted

Mulig at jeg er formann, men det husker jeg altså ikke :D

Det var det jeg hadde mistanke om, glemte du å innkalle til nytt styrermøte.( men det er kanskje ikke formannen sin jobb) :lol:

Posted

For å si det sånn, har alltid hatt følgende prioriteringer:

1. Få bilen til å gå fortere

2. Få bilen til å sitta bedre i svinga

3. Få bilen til å se bra ut

Av en eller annen grunn har jeg ikke vært spesielt opptatt av skvettlapper. Kan du skjønna det?

Faller ikke punkt 3 bl.a under skvettlapper, uansett om den blir seende bra ut eller ikke.  :? :)

Posted

Javel, jeg synes iallefall å ha kjørt etter folk både med og uten, og at erfaringen med disse

på blir bedre. Men selvsakt kan jeg ta feil (Det gjorde jeg jo en gang på 80 tallet også)  :lol:

Hadde vært moro å sett to stk ved siden av hverandre for å sett forskjellen. Selv mener jeg

skvettlapp øker sikkerheten til han bak uansett.  :D