Bengt E Jacobsen Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Hvordan fjerner man denne sperren som kommer på når bilen settes igang? Quote
tommyy Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Som regel er disse sperrene koblet til håndbrekket på noe vis, det er værtfall min erfaring.. Men mye mulig siden bilen er såpass ny at det er koblet via hjernen på bilen.. Vet at om du kjøper en dvd spiller og skal montere i bilen, så skal en ledning kobles via håndbrekket Quote
Sven Håkon Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Det har ingenting med håndbrekket å gjøre på denne bilen - den må programmeres om for å kunne vise DVD/TV i fart. Jeg vet at det finnes måter å frigjøre denne sperren på ved å taste et-eller-annet på selve enheten også, men dette later til å kun gjelde enkelte enheter osv (det er mange forskjellige tilsynelatende like enheter). Det har vært diskutert en del på forumet på mercefreaken.com, selv har jeg aldri gjort det (siden min ble programmert av www.mbenznl.com). Quote
Will Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Dersom du har Comand v2.0 kan du se om du kommer inn i engineering mode med hjelp av denne. Har gjort det med suksess på noen biler,men som TaxiNoir sier fungerer det ikke på andre igjen.. http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/86-29351-285660-4462/MERCEDES_COMAND_UNLOCK_CODES_k_.pdf Quote
Bengt E Jacobsen Posted September 28, 2009 Author Posted September 28, 2009 Takker for svar. skal sjekke om det går imorgen. Kommer tilbakemelding da. Quote
Bengt E Jacobsen Posted September 29, 2009 Author Posted September 29, 2009 Da var det gjort. Og det fungerte helt som det skule. Takk for all hjelp. Quote
Recommended Posts