Guest epos85 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Hei! Jeg skal skifte fjær og dempere på min w202. Vil senke helst 3, maks 4cm. Er høyst interessert i å beholde separat fjær/støtdemper løsning siden det er standard. Kan noen henvise(gi meg link) til hvilke produkter jeg burde kjøpe? Blir litt forvirret når jeg ser fjærben på nettbutikkene når jeg søker for min w202 som ikke har fjærben... Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epos85 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 På mercedes-butikken fant jeg noen Vogtland 96-00 952079. Desse ser jo ok ut, men burde vel ha senkedempere også siden fjærene er kortere..(?) Vil gjerne ha en litt stivere, men ikke så altfor stiv bil. Gjerne kom med flere løsninger. Sålenge det ikke er snakk om fjærben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 kjøp heller org. sport fjærer fra auto trio eller stjerne service eller speed autoteile Bedre og kjøpe dette da de går ut i fra WDB koden din (vekt osv) så får du komfort samt moderat (bra)senk.senket min w202 med org.sport fjærer,ca 30 mm.bra og kjøre på også. Evnt. kan du kjøpe nye puter også 1 eller 2 puter.Regner med at det sitter 4 puter på bilen din hvis den er org. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epos85 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 ok, skal høre bos om prisen:) puter? er ikke helt med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 ok, skal høre bos om prisen:) puter? er ikke helt med.. Puter er de gummi koppene som sitter på toppen av fjæren. Disse kan du kjøpe i forskjellige tykkelser, noe som varierer høyden på bilen. Jeg har weitec 40/40mm fra senk.no, 1'r puter rundt hele og koni dempere. Veldig bra komfort selv om bilen ble ganske lav. Sitter som faen på veien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest epos85 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Ok:) Vel, mitt formål er å bare få en litt stivere og kanskje litt lavere bil sånn jeg får bedre sidestabillitet i sving. Vil 1'er putene bli de laveste putene i forhold til høyere tall? F.eks i forhold til 2'er puter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SveinungM Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Jeg kjører med H&R fjærer(4er puter) og bilstein sprint dempere på min w202. Det fungerer veldig bra. Bilen blir stiv og god. Kjøp originale sport fjærer om du vil beholde komforten på topp. Men om du er ute etter sportslige kjøreegenskaper kjøp H&R eller Eibach fjærer. Men ikke senk bilen alt for mye, da blir vinklene på understellsdelene feil og du får dårligere kjøreegenskaper. Når det gjelder dempere vet jeg at veldig mange er godt fornøyd med bilstein sprint demperne. De er heller ikke veldig dyre om du kjøper hos autotrio med klubbrabatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriss Benz Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Ok:) Vel, mitt formål er å bare få en litt stivere og kanskje litt lavere bil sånn jeg får bedre sidestabillitet i sving. Vil 1'er putene bli de laveste putene i forhold til høyere tall? F.eks i forhold til 2'er puter? 1'r puter er de laveste ja, de senker bilen mer enn 2'r. 1'r puter er 8mm tykke, 2'r er 13mm, 3'r er 18mm og 4'r er 23mm ettersom jeg husker rett. Med senkefjærer og tynnere puter får du stivere bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts