Guest FrodeJ Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Har er 230 TE 92 mod, skulle gjerne hatt litt mer kraft av motoren. Hva kan man gjøre for å øke kraften/trimme denne motoren? Quote
Guest FrodeJ Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Passer en 300 E rett inn, evt hva mer trenger jeg for å få den til å passe/fungere? Quote
Jøran89 Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Altså det billigste blir nok å bytte bil...Trimme en M102 (230E) er ingen enkel sak og heller ikke lovlig vist du skal ha bilen på veien. Det samme med å bytte motor til 300. Vist du vil ha mer drag i en w124 så er nok det enkleste å kjøpe en orginal w124 med ønsket motor. Quote
Fredrik B Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Altså det billigste blir nok å bytte bil...Trimme en M102 (230E) er ingen enkel sak og heller ikke lovlig vist du skal ha bilen på veien. Det samme med å bytte motor til 300. Vist du vil ha mer drag i en w124 så er nok det enkleste å kjøpe en orginal w124 med ønsket motor. Å da anbefales M104 280/320, ikke sant Jøran Quote
Jøran89 Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Altså det billigste blir nok å bytte bil...Trimme en M102 (230E) er ingen enkel sak og heller ikke lovlig vist du skal ha bilen på veien. Det samme med å bytte motor til 300. Vist du vil ha mer drag i en w124 så er nok det enkleste å kjøpe en orginal w124 med ønsket motor. Å da anbefales M104 280/320, ikke sant Jøran Eller en M103. Quote
tommyy Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Tull å tøys! Smell på en turbo, få deg en intercooler, lad lite i trykk, det tåler motoren i orginal stand, men levetiden går jo betraktelig ned! Du kan også plane/porte toppen, noe som gir mer effekt, DOG noe du ikke burde gjøre selv om du ikke jobber på ett mekanisk verksted som har skikkeligt utstyr.. Quote
bska Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Tull å tøys! levetiden går ikke betraktlig ned med lavt trykk Quote
Torbjørn Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Tull å tøys! levetiden går ikke betraktlig ned med lavt trykk Quote
Frode Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Tull å tøys! levetiden går ikke betraktlig ned med lavt trykk Quote
Jøran89 Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Hiv turbo på 230en din, så kjører vi ræva av deg med en standard E280! Neida, nå prater jeg om noe som jeg ikke har peiling på. Hør på ekspertisen du. Quote
Henning Larsen Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=25477.0;topicseen Quote
T.Vårlid Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Hiv turbo på 230en din, så kjører vi ræva av deg med en standard E280! 280`en kan bare gå å legga seg... gjør sånn: Quote
Guest Einar Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Porte og høvle toppen, slenge i en trimkam, justere opp bensintrykket noe, litt friere eksos og en service på kassa.... KM cams har en 270* kam til 3500,- Quote
Guest frodej Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Takker for alle svar, bytte kam og høvle topp og porte den er nok det enkleste og rimeligste. har du noen adresser til de som selger en slik kam? skal prøve å lete selv. Igjen takk for alle svar. Quote
Guest jan Posted May 1, 2012 Posted May 1, 2012 Hiv turbo på 230en din, så kjører vi ræva av deg med en standard E280! 280`en kan bare gå å legga seg... gjør sånn: hehe så bra Quote
Bjørn Vedø Posted May 1, 2012 Posted May 1, 2012 Her er det noen kvass kam til M102 8v Motor..... http://www.dbilas-shop.com/Products/Sportnockenwellen/Mercedes/1-8-2-3-4-Zyl-8V-M102-/hydro/Neue-Nockenwellen:::7_2504_2662_2663_2664_2665.html http://www.bar-tek-tuning.com/schrick+nockenwellen+Mercedes+268.htm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.