tommyy Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Var i helgen og hentet meg en 230E med Turbo, ettermontert såklart! 2,3-16V Manuell Girkasse Garret M24 Turbo Låne intercooler fra en alfa romeo(har bestilt ny) Mer info kommer etterhvert:) Har enda ikkje klart å fått ut så mye informasjon om hva som er gjort med motor og innmat, men skal demontere alt nå til uken for å skifte diverse småting, som bla, ny topp pakning, forsterket kobber pakning, nye stempelringer og diverse andre foringer/pakninger! Er endel arbeid som mangler, bla mangler jeg ALT av interiør, bilen var helt totalt ribba når jeg henta den. Så er på leiting etter komplett interiør om noen har noe rimeligt å selge, helst skinn i sort:) Begynner idag å demontere motor for skifte av topp pakning, skal ta endel bilder å legge ut her under demontering Kommer til å holde tråden så oppdatert som mulig! Da var toppen tatt av! her kommer noen bilder! Fint med kjøleveske! Finn en feil! Da var ny topp pakning kommet i hus! Håper dette kommer til å gå fint! Quote
Jøran89 Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Velkommen i klubben! Jøss! Ikke ofte man finner 124er med scoop på dette forumet! Uannsett! Tøft prosjekt! Kommer til å følge spent med på dette. Når det gjelder interiør så ville jeg gått for et interiør fra etter 1990 da setene ble betraktelig mye bedre da. Quote
tommyy Posted September 26, 2009 Author Posted September 26, 2009 Hadde det vært opp til meg, hadde den scoopen vært tatt for lenge siden! Men siden hele bilen er nylakkert så ser jeg lite vits å bytte ut panseret.. Har allerede funnet meg skinn interiør, må bare dra å hente det. Men mangler midt konsoll og sort dashbord.. Noen som har noe sånt liggende? Quote
tommyy Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Da er det vell på tide med en liten oppdatering! Har fått vaska bilen sånn nogenlunde utvendig idag, + at jeg vasket og støvsuget innvendig, kan jo se litt bra ut fordeom at jeg skal bytte til skinn interiør etterhvert! Kan jo også føye til at jeg har time for EU Kontroll neste onsdag, altså 28/10, å jeg regner med at alt går fint der, så da kommer skilta på! Skal såklart ta bilder osv Men her kommer noen bilder jeg knipsa idag; Quote
Torbjørn Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Sliter du med tenningsbank på syl. nr1? Etter bildene å dømme så den litt "skummel" ut.... Ser også at det er i samme område pakningen er gått. Quote
tommyy Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Nope, jeg gjør ikke det.. Alt er fint nå Var problemer med tenninga før vi hadde av toppen, men vi stillte inn alt når alt var ferdi på plass Quote
230ce Turbo Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Hei har vert på utkikk etter ei bedre toppakning til min 230 turbo. Lurte bare på hvor du har skaffa din? Quote
tommyy Posted October 28, 2009 Author Posted October 28, 2009 Jeg fikk min laga på Inko AS i harstad! Quote
tommyy Posted October 28, 2009 Author Posted October 28, 2009 Siste oppdatering! Idag den 28.10.09 fikk jeg skilter! hadde 3 ener feil på EU kontroll, bare småfix som jeg ikke har gidda å gjort noe med! Bla fløyta å noe småtterier til.. Kan også meddele at jeg får baksetene + sperra diff fra en 2,3-16v nå på fredag, så da er det rett i skruingen igjen Nå begynner jo ting å komme på stell her! Slenger med 2 bilder Quote
RoarB Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 uhm... på siste bildet... kun røyk fra en potte ???? Quote
Thomas Madsen Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 uhm... på siste bildet... kun røyk fra en potte ???? Venstre er motoren. Den høyre er Webastoen Hehehe btw så ser det ut til att bildene dine er borte, kommer dette tilbake igjen ??? Quote
Trond H. Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Sikker på at det ikke er utluftinga i askebegeret?? :P Quote
Recommended Posts