Guest josera Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 På www.mercefreaken.com plannleges det en fabrikkstur til Stuttgart i kombinasjon med oktoberfesten..... De som er interesert kan jo lese videre...---------------------------------------------------------------------- Hei, jeg har jo jobbet som reiseleder ved et par anledninger og derfor har jeg allerede en ide om reiserute, kan ikke alle komme med sine forslag og evt ønsker. Her er en av mine forslag, ogh de er bekreftet med tidspunkter. Fredag 23 September 16:30 Oppmøte for avreise ved Autostern i Oslo 17:00 Avreise. 18:30 Ankomst Sverige 21:00 Ankomst Helsingborg havn. 21:10 Går båten 21:30 Ankomst Helsingør havn 23:30 Ankomst Rødbyhavn 23:45 Går båten 00:30 ankomst Puttgarden Vi kjører til en eller annen rasthof og overnatter på et ledig motell, dette booker jeg før avreise eller vi tar det som det kommer. Lørdag 24 September I dag starter en ølfestival i Stuttgart, så vi ikke bare trenger å glede oss til et fabrikksbesøk.... 09:00 Besøk hos forhandlere i Hamburg 12:00 Avreise mot München Vi kan giodt bruke mer tid i Hamburg, men det spørs hvorlenge det er interessant 18:00 Ankomst München Her blir det tid til å se på Tyskland største by, besøke utsiktstårnet og se på glassbygget. Søndag 25 September 09:00 Besøk på Deutche museum 09:45 Vi deltar på en guidet tur 16:45 Er turen over og vi kan møtes på utsiden for avreise til Stuttgart. 17:00 avreise mot Stuttgart 19:00 ankomst Stuttgart, vi chekker inn på et hyggelig hotell, som er forhåndsbooket. Resten av dagen blir fri til å se Stuttgart, besøke ølfestivalen eller bare til å slappe av. Mandag 26 September 10:00 Avreise for dagstur til Singen 11:30 Ankomst Auto-salon Singen dette er kanskje verdens råeste bilbutikk For de som ønsker det kan man ta turen til Affalterbach og besøke AMG, en omvisning der må avtales og koster rundt 70€ pr person, dersom du da ikke eier en AMG bil... Reisetid fra Singen er ca 2 timer og fra Stuttgart ca 1. AMG har bare to visninger pr dag så dette på spesielt avtales, og blir antagelig å anse som en erstattning for turen til Singen. 17:00 Vi samles i Stuttgart for å spise middag. 19:00 Det er ølfestival denne uken, mer trenger jeg kanskje ikke si? Tirsdag 27 September 08:00 Vi reiser fra hotellet 08:30 Oppmøte på Werk Sindefingen Her vil vi få en privat guidet tour rundt på fabrikken der vi får se både hele produksjonslinjen med alt fra pressing av karroseri til montering av interiør. Hele denne dagen er avsatt til et opplegg fra Mercedes-Benz med lunch i Möhringen og et besøk på Mercedes-Benz Classic Car Center som en avsluttning på det hele. Kvelden brukes til å besøke ølfestivalen som foregår i Stuttgart denne uken. Onsdag 28 September 08:30 Avreise til Mercedes-Benz museet i Untertürkheim 09:00 oppmøte på museet, der får vi et par timer til å kikke på bilhistorien med alt fra en replica av patent Benz til nye S-klasse. 11:00 Avreise mot Nürburgring. 14:00 Ankomst Nordsleife, vi besøker verdens mest sagnomsuste bilbane. En runde med ringtaxi koster 175€ men er en opplevelse, desverre kjører de ikke MB men BMW M5. Du kan også kjøre der med egen bil det koster bare 15€ pr runde eller kjøpe et 5 runders kort til 60€ de har også klippekort på inntil 25 runder til 300€ Men husk på at bilen din ikke er vant med slik belastning pass også på bremser og slikt... 19:30 Banen stenger og vi setter kursen mot Norge. De som vil oppleve mer kan bli med meg til Berlin.... Jeg skal innom min faste deleleverandør, der det blir mulighet for billige MB deler, og det blir omvisning i Berlin. Men dette er ikke noe jeg har lagt planer for enda. Jeg må ha tilbakemeldning veldig raskt, da bookingen hos Mercedes er kritisk, dvs jeg må ha minst 5- 10 personer og vi må ha svar i løpet av uka/helgen. Spørsmål kan rettes hit eller på telefon 906 51 933_________________ Quote
Guest Geggi Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Meget bra opplegg! Skulle gjerne vært med, men kom nettopp hjem fra Stuttgart. Bør være interresse for dette. Er det ikke bilmesse i Frankfurt på dette tidspunkt ca? Quote
Guest GammelGul Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Er det ikke bilmesse i Frankfurt på dette tidspunkt ca?Den slutter den helga, 25. September. Quote
Guest Arne Kjøhl Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Hva er ca. prisen for denne herligheten? Quote
Guest josera Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Hva er ca. prisen for denne herligheten? Tja, selger du bilen så får du nok råd... Nei, jeg vet ikke, men spør Simen her: http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?t=218 Quote
Recommended Posts