Jump to content

IMBAS / Hente ny bil på Mercedes-fabrikken


Guest Geggi

Recommended Posts

Guest Geggi

Grunnen til at de ikke markedsfører dette er kanskje at de ikke har mottagerapparat for flere enn de som likevel kommer pr. i dag uten markedsføring??? Synd i tilfelle, for jeg vil jo tro at det ville vært salgsfremmende for nybilsalget til BOS/DC.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Geggi

Var på fabrikken nylig og hentet ny bil. Kanonbra opplevelse og anbefaler alle som vurderer ny MB å hente den selv i Stuttgart. Veldig kjekt med fabrikkvisningen med påfølgende fancy middag på BOS' regning (litt finere enn de etterhvert vanlige McDonalds-besøkene med ungene :lol: ) Det største øyeblikket var selvfølgelig da vi ble ropt opp og ble vist bilen for første gang.... Kona sa da vi kjørte ut av lokalene: "Aldri mer bruktbil!" Vel, vi får se på det da..... Hadde bare så veldig lyst å oppleve dette en gang bare og hadde drømt om det lenge. Så nå om dagen bare koooooser jeg meg, og regner med å få den registrert med norske skilter om et par dager når alt byråkratiet er i orden (fortolling hos BOS og slikt). Akkurat nå står den i garasjen uten skilter og jeg brukte vel 5 timer på utvendig vask og tørk i dag (Veeeeldig mye insekter mellom Stuttgart, Hockenheim, Rostock, Nykøbing, Hirtshals, Kr.sand og Stavanger - 170 mil)

En liten ting som jeg kan nevne er at MB museumet som vi besøkte i Unterturkheim ikke ga meg så mye som det burde da jeg var så utrolig gira på å få komme meg til Sindelfingen og hente bilen. Vi var der på morgenen før vi tok taxi til fabrikken. Det beste hadde nok vært å ta det dagen før, for vi fløy ned på torsdagen. Men får se om jeg ikke får ta en tur en annen gang når det nye museet som er under bygging står ferdig. Kanskje neste år hvis Norge kvalifiserer seg til VM i fotball. De bygger en flott stadion et steinkast unna med plass til 50.000 tilskuere og heter selvsagt Daimler Chrysler stadion eller noe sånt.... (husker ikke helt).

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

Det er en 2006 mod. obsidiansvart S211 med svart skinn (E200TK+) og med følgende ekstrautstyr:

 

- Parktronic

- Integrerte barneseter

- Memory-pakke

- Skipose innvendig

- Sideairbag i bakdørene (totalt 8 )

- Koppholder (må ha :lol: )

- Integrert mobiltelefon (Siemens)

- Comand med navi/DVD

- Alarm

- Thermotronic (4 soners digital klimastyring)

- Aktive kurvelys (hovedlysene "lyser rundt svingen")

- Harman/Kardon surround sound system (Surf Blau lokket meg :lol: )

- Sideruter og bakrute med ekstra mørkt glass

- Sportspakke (masse inkludert*)

- Avantgarde (selvsagt)

- I tillegg er det en del utstyr som BOS legger på den norske modellen som standard i forhold til den tyske modellen: 1 stk DVD nextbase til barna i baksetet (jeg kjøpte en til så de har hver sin spiller), kraftigere dynamo, ekstra tectylbehandling, oppvarmet vindusspyleranlegg, varmeseter foran, CD-skifter, rengjøringsanlegg for frontlykter, aut. gir. Trodde automatgir og rengj. anlegg for frontlykter var standard i Tyskland og? (det står uansett på kontrakten som gratis ekstrautstyr).

 

* Sportspakken inneholder en god del utstyr som jeg uansett ville bestilt men som har følgende: 18" dobbeleikede lettmetallfelger med 265/35 bak og 245/40 framme, senket sportsunderstell, forsterket bremsesystem med perforerte bremsekalipere lakkert i sølv og med Mercedes Benz påtrykket, sportslig utformede sideskjørt og hekkskjørt, sportsseter foran i antrasitt skinn med elfenbensfargede doble sømkanter, 4-eikers sportsratt i skinn og med integrerte girskifteknapper, parameterstyring med sportslig avstemming, pedalsett og fothviler i børstet stål med gummiknotter, girspak med krom/skinninnlegg, velourmatter med sølvkant og MB-logo. Det var vel det meste tror jeg....

Noe av utstyret er både på Avantgarde og på sportspakken så jeg har muligens hatt noen dobbelføringer her :wink:

I forhold til min gamle 2003 mod. W211 (220 CDI) så har denne varsler hvis en ikke benytter sikkerhetsselen, og i tillegg har de endelig funnet ut at klima-knappen skal lyse når det er PÅ og ikke av! Var disse 2 tingene også på 2005 modellen eller kanskje enda tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Guest Johan Stub

Regner med å få rundt 400.000 for den 12 år gamle rustne Passaten, med haltende motor, ødelagt stereo og blass lakk så det blir ikke så mye heldigvis.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Slå til Geggi, disse nymotens Mercedesene er det visstnok bare problemer med. Ruster verre enn en verst gjør de også. :lol: :lol: :D :D :lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol
Var på fabrikken nylig og hentet ny bil. Kanonbra opplevelse og anbefaler alle som vurderer ny MB å hente den selv i Stuttgart. Veldig kjekt med fabrikkvisningen med påfølgende fancy middag på BOS' regning (litt finere enn de etterhvert vanlige McDonalds-besøkene med ungene :lol: ) Det største øyeblikket var selvfølgelig da vi ble ropt opp og ble vist bilen for første gang.... Kona sa da vi kjørte ut av lokalene: "Aldri mer bruktbil!" Vel' date=' vi får se på det da..... Hadde bare så veldig lyst å oppleve dette en gang bare og hadde drømt om det lenge. Så nå om dagen bare koooooser jeg meg, og regner med å få den registrert med norske skilter om et par dager når alt byråkratiet er i orden (fortolling hos BOS og slikt). Akkurat nå står den i garasjen uten skilter og jeg brukte vel 5 timer på utvendig vask og tørk i dag (Veeeeldig mye insekter mellom Stuttgart, Hockenheim, Rostock, Nykøbing, Hirtshals, Kr.sand og Stavanger - 170 mil)

En liten ting som jeg kan nevne er at MB museumet som vi besøkte i Unterturkheim ikke ga meg så mye som det burde da jeg var så utrolig gira på å få komme meg til Sindelfingen og hente bilen. Vi var der på morgenen før vi tok taxi til fabrikken. Det beste hadde nok vært å ta det dagen før, for vi fløy ned på torsdagen. Men får se om jeg ikke får ta en tur en annen gang når det nye museet som er under bygging står ferdig. Kanskje neste år hvis Norge kvalifiserer seg til VM i fotball. De bygger en flott stadion et steinkast unna med plass til 50.000 tilskuere og heter selvsagt Daimler Chrysler stadion eller noe sånt.... (husker ikke helt).[/quote']

Gratla med ny bil!!

Men du trenger vel ikke en fotballkamp som grunn til å kjøre til tyskland, når en ny MB står på tunet og bare hungrer etter en tur "hjemmover"!?

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

Takk, Kjasol!

Nei, du har helt rett... :oops:

Forresten var det gøy å kjøre autobahn :P

Første gang jeg kjørte der selv (har bare vært passasjer tidligere).

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol

Har bare kjørt autobahn med vogn på slep, ikke det helt store da.....

Men nå som jeg har bil med 240 som toppfart må jeg si det frister!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

8 år gammel tråd men greit å ikke ha for mange IMBAS-tråder.

Noen som vet hvor Color Line Cargo holder til ved ilandkjøring i Kr.sand?

Skal visst innom der istedet for tollstasjonen denne gangen.

Er det før eller etter man kjører gjennom tollen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ganske for jævlig..... :evil:

Så på nettet i går at en i 2003 kunne få en splitter ny E500 Avantgarde med masse kjekt utstyr for ca. 350.000.-  :shock: :evil:  :evil:

I USA...... :cry:

 

Såg på en engelsk annonse for ett par uker siden,der gikk strøkne CLS'er for under hundretusen,var nesten til å begynne å grine av :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal hente min E300 Hybrid i juni fra Tyskland,blir min første ny bil,gleder meg.

Noen som vet om det er jeg som må betale for flybiletten eller er det dekt av fabrikken?Også i hvor god tid får jeg vite før bilen skal hentes?

Link to comment
Share on other sites

Ser du var aktiv i tråden du også for 8 år siden, Johan  :)

 

Davor, jeg fikk en god måneds varsel begge gangene.

Bilen kan stå i maks 2 måneder og vente på deg.

Fly for en person og hotell dekkes mot at du tar kosten for å få den hjem.

Link to comment
Share on other sites

Er før du kjører gjennom tollen Geggi, det er på høyre siden når du he kjørt av og du ser kor alle lastebilene stoppe :P

Takker Terje!! Då gjelde det å komma fysst av ferjå. Tror eg stod ein time i kø sist med alle trailersjåførane for å tolldeklarera.

Link to comment
Share on other sites

Er før du kjører gjennom tollen Geggi, det er på høyre siden når du he kjørt av og du ser kor alle lastebilene stoppe :P

Takker Terje!! Då gjelde det å komma fysst av ferjå. Tror eg stod ein time i kø sist med alle trailersjåførane for å tolldeklarera.

 

Stemme det... 8)

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du hente denne gangen Geggi? Om jeg har forstått rett har du en C 63 i dag - alt må jo bli en nedtur i forhold til deg, eller?

Det blir en A-klasse (konebil) denne gangen.

Ja, jeg er redd jeg har gjort det vanskelig for meg selv nå.

Det er et fantastisk skyv i den og lyden er sinnsyk  8)

Har Harman Kardon i bilen men spiller sjelden høyt for den fineste lyden kommer fra bilen selv  8)

Link to comment
Share on other sites

A-klasse som konebil er en meget god idé synes jeg. Den har endelig funnet en form som (etter min mening) er god nok for Mercedes og det til gangs.

 

Når det gjelder din bil kan du jo gjøre det enkelt for deg selv og kjøpe en ny modell av samme type. Å kjøpe S eller ML med stor motor, som kunne vært et alternativ, blir jo nesten vulgært om du kjøper det for å oppgradere fra en C, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...