Guest Geggi Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Noen som vil fortelle litt om hvordan det er å hente seg en bil på fabrikken i Sindelfingen, Stuttgart for de av dere som har prøvd det opplegget? Har hørt at om en henter bilen selv så får en ikke med den ekstra understellsbehandlingen som alle biler som skal til Skandinavia får på vei opp (Bremen). Stemmer dette?Tilbyr alle MB-forhandlere i Norge dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Har ikke hørt noe om den understellsbehandlingen, men det høres rart ut at alle biler skal innom Bremen for en slik behandling. Jeg kjenner en som hentet bil på fabrikken for endel år siden, og det var visst en spesiell opplevelse som kan anbefales.Les mere om hvordan dette foregår her: http://www.mercedes-benz.com/mbcom/international/international_website/en/com/international_home/home/services/meetus/customercentres/sindelfingen.htmlTrenger du reisefølge så si fra, stiller på kort varsel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Jo, takk for tilbudet Olav! (og linken). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Noen som vil fortelle litt om hvordan det er å hente seg en bil på fabrikken i Sindelfingen' date=' Stuttgart for de av dere som har prøvd det opplegget? Har hørt at om en henter bilen selv så får en ikke med den ekstra understellsbehandlingen som alle biler som skal til Skandinavia får på vei opp (Bremen). Stemmer dette?Tilbyr alle MB-forhandlere i Norge dette?[/quote'] Var der i 2003 sammen med fattern og henta en S211. Hvis du har mulighet så er det bare å slå til! Har meldt min interesse til sommern, kanskje han skal hente en ny M. Vi flydde ned en dag og lå en natt på et hotell som MB tydeligvis hadde noen interesser i, det stod en ny SL 350 ca tre cm fra resepsjonen. Etter en god frokost dro vi en tur til museet, som ligger på et av MBs fabrikksområder. Mye pent å se på der, men en 20 min drosjetur unna, der 211 ble produsert ventet turens mål. Vi ble tatt i mot og ønsket velkommen av en kundebehandler og fikk et nummer, som indikerte hvilken bil vi skulle ha. En gudiet tur rundt på fabrikken ble det også tid til, da vi ikke skulle hente bilen før ved 1200 tiden. Fasinerende tempo en bil blir bygget i gitt Etter en lunsj, på huset må vite, skulle vi hente bilen. En stor og fin hall tjente som overleveringsområde. Det var vel plass til sikkert 40 biler samtidig og hver og en kunde ble presentert bilene av en tekniker som forklarte finessene. Husker spesielt en kar med familie som skulle hente seg en AMG utgave av en S-klasse. Han dro bilen sidelengs ut porten og la igjen en del gummi Kort og godt, verdt turen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Hehe, høres bra ut!Gleder meg som en unge, og bilen den ble bestilt i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Var der i 2003 sammen med fattern og henta en S211. Hvis du har mulighet så er det bare å slå til! Har meldt min interesse til sommern, kanskje han skal hente en ny M. Hvis noen har lyst på en dønn strøken E 220 T CDI 2003 modell etter ferien, så er det bare å gi meg et hint. Avantgarde, sølv og originalt sota ruter osv. Trillet ca 14000 km hittil. 2500 km Tyskland-Trd. og 7-8 ganger Oslo-Tromdheim. Det blir nesten bare langkjøring det. Fatter fikk beskjed om å møte med bilen for en ekstra runde understellsbehandling her i Norge. Vet ikke hvordan de gjøre det nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Hehe' date=' høres bra ut!Gleder meg som en unge, og bilen den ble bestilt i dag! [/quote'] Og hva slags bile ble det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 E200TK, Avantgarde, obsidian og endel ekstrautstyr bl.a. sportspakke Økonomien/fornuften setter grensen der, men hadde jo vært gøy med en E350 da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Økonomien/fornuften setter grensen der' date=' men hadde jo vært gøy med en E350 da... [/quote'] Hadde det ikke vært for de hersens norske avgiftene kunne det nok blitt både 350 og 500 på deg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Ja, det er ganske for jævlig..... Så på nettet i går at en i 2003 kunne få en splitter ny E500 Avantgarde med masse kjekt utstyr for ca. 350.000.- I USA...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Fascinerende tempo en bil blir bygget i gitt Hvor lang tid bruker de på en E-klasse? Husker spesielt en kar med familie som skulle hente seg en AMG utgave av en S-klasse. Han dro bilen sidelengs ut porten og la igjen en del gummi Hadde ikke hatt hjerte til det jeg..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Hvis noen har lyst på en dønn strøken E 220 T CDI 2003 modell etter ferien' date=' så er det bare å gi meg et hint.[/quote'] Jatakk! Men du får ikke penger for den da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Fascinerende tempo en bil blir bygget i gitt Hvor lang tid bruker de på en E-klasse? Husker spesielt en kar med familie som skulle hente seg en AMG utgave av en S-klasse. Han dro bilen sidelengs ut porten og la igjen en del gummi Hadde ikke hatt hjerte til det jeg..... Husker ikke tiden akkurat, men det tok bare noen minutter og montere feks et dashbord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Hvis noen har lyst på en dønn strøken E 220 T CDI 2003 modell etter ferien' date=' så er det bare å gi meg et hint.[/quote'] Jatakk! Men du får ikke penger for den da! Skal ha navnet ditt bak øret, sånn i tilfelle ingen vil betale for den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Fascinerende tempo en bil blir bygget i gitt Hvor lang tid bruker de på en E-klasse? Husker spesielt en kar med familie som skulle hente seg en AMG utgave av en S-klasse. Han dro bilen sidelengs ut porten og la igjen en del gummi Hadde ikke hatt hjerte til det jeg..... Husker ikke tiden akkurat' date=' men det tok bare noen minutter og montere feks et dashbord [/quote'] En annen fiffig detalj som er verdt å få med seg er pressing av komplette E-klasse sider - Europas (eller var det verdens?) største presse får bakken til å riste kan man si.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Sier dere at hele bilen blir laget på en dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Sier dere at hele bilen blir laget på en dag? Tar ikke monteringen 3 dager, da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Tror ikke de rekker alle operasjoner på en dag,men det går unna derihvertfall.Var på omvisning i Sidelfingen i 1998,og da sa de at det rullet ut 1800 nyeE-klasser ( 210 ) i døgnet.( Imponerende sier nå jeg.)Hele monteringen av Dashen tok vel Max 30sek,det gikk utrolig fort ihvertfall.Anbefales på det varmeste med en slik tur.Dama sa at jeg var som en unge på julaften,og det sier vel sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Var på omvisning i Sidelfingen i 1998' date='Anbefales på det varmeste med en slik tur.Dama sa at jeg var som en unge på julaften,og det sier vel sitt. [/quote']Det er bare å møte opp? Ikke noe avtaler eller forhåndsreservasjoner som må avtales på forhånd? Er det dyrt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Espen, se her:http://www.mercedes-benz.com/mbcom/international/international_website/en/com/international_home/home/services/meetus/customercentres/sindelfingen/werkbesichtigung.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Espen' date=' se her:http://www.mercedes-benz.com/mbcom/international/international_website/en/com/international_home/home/services/meetus/customercentres/sindelfingen/werkbesichtigung.html[/quote']Takk!!! Verdt å merke seg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Lurer på et par ting etter å ha lest Lo's innlegg lenger oppe i tråden:Ligger MB-museet 20 minutter i taxi fra der hvor jeg skal hente bilen?Museet ligger jo på DC-området.... Er Benz-land såååå stort? Eller er det forskjellige fabrikkområder i Sindelfingen eller Stuttgart eller hva det nå heter? Skal ha en hotellovernatting der nede da vi ankommer torsdag morgen, og skal besøke museet og fabrikken på fredagen før bilen hentes. Er det noe poeng i å bo i Sindelfingen (det skal visst være en liten by med 60.000 innbyggere), eller er det downtown Stuttgart som gjelder med tanke på å få torsdagen til å gå? Hva het "MB-hotellet" du bodde på, Lo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Ligger MB-museet 20 minutter i taxi fra der hvor jeg skal hente bilen? Det er to forskjellige områder Fabrikkområdet, og serviceområdet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Hvis du skal hente bilen i Sindelfingen så stemmer det nok med en 20 minutter til Museet ja. Det ligger i Unterturkheim som er hovedbasen for Mercedes-Benz. Stuttgart "Downtown" ligger midt i mellom, så det er nok et greit alternativ for overnatting. Du finner kart her: http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGPerformPage?E_wg=210505164kS17J50516312425094645ITIWG5y10133gbr005m1040101e101118101111032400000000idW50ZXJ0dXJraGVpbQ11000122d101127102011032400000000gc2luZGVsZmluZ2Vu10111b0mREP_TA_5627603640003106SERREP1110013010010072005163039.004-1.00110001001001001001001003gbr011&stat=ambiguous_iti&pim=true&dtmDeparture=null&strStartChoice=0&x=16&y=4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest larseu Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Hei Jeg bestillte ny MB C220Tcdi hos Juel Gulbrandsen i mai 2003 og avtalte at jeg skulle hente denne på fabrikken i juli 2003 fordi det var nye 2004 modeller etter månedsskiftet. Jeg ga beskjed om at jeg reiste ned på egen hånd og skulle bare møte opp foran porten i Sindelfingen. (ba om pris på dette fra 5 MB forhandlere) Dette var ikke så lett iflg flere MB/BOS forhandlere fordi de hadde et pakke tilbud med fly og retur med bilen over Kielfergen (jeg skulle da vel for f... ikke på båtferie med ny bil i bagasjen) og dersom jeg skulle reise ned på egenhånd og hente bilen og kjøre over Svinesund ble det et fryktelig vanskelig case iflg BOS fordi de hadde avtale med speditør i Kiel. Ikke viste de hva dette ville koste heller. Jeg stod på mitt og etter et par uker fikk jeg endelig beskjed om at dette var iorden og hva dette kostet kontra å hente bilen i Oslo.og bestillt tollskilter i x antall dager slik at jeg rakk å kjøre litt i Tyskland før jeg skulle hjem og registrere bilen i Norge pga stor usikkerhet når min bil ville være ferdig da denne produseres i Bremen og var klar til avhenting i Sindelfingen, da det var nye årsmodell i produksjon endte det med at vi tok ja; nettop Kielfergen nedover og tog fra Kiel til Stuttgart. Der ble vi hentet i en blank S 600 av min gode venn Frank som er privatsjåfør hos Daimler Chrysler for en av de virkelig store gutta i DC , han svippet oss opp til hoved inngangen i kundesennteret og vi avleverte noen dokumenter fra BOS og fikk beskjed om å komme tilbak om ca 2.5 timer da bilen skulle være ferdig klargjort og klar til avhenting . Etter omvisning i fabrikken på E-klasser og C-klasser sedan, spiste vi lunsj på restauranten (ikke gratis her nei, men Frank hadde en rekvisisjon fra sin sjef så det kostet ikke oss noe) ble vi oppropt og kunne stolt motta nøkkelene til vår nye C 220 som var levert nøyaktig iht mine ønsker. med bl.a full AMG sportpakke og masse annet snadder fra prislisten Frank som henter nye biler i Sindelfingen hver tredje måned viste meg alle knapper og instillinger (dette kunne også vår kundemottaker vise oss dersom vi ønsket dette) og jeg spurte kundemottakeren hvordan jeg skulle kjøre på Autobahn med min nye MB, han smilte lurt og sa : ta det litt med ro når du kjører ut glassporten og når du kommer på Autobahn ikke over 4000 rpm ( ca 225km/t) på vei hjem var det bare å svinge innom på Svinesund og få noens stempel i tolldokumentene og kjøre hjem til Juel Gulbrandsen og få på skiltene dette kan absolutt anbefales og jeg skal helt sikkert gjøre det igjen neste gang jeg bytter bil ........kanskje neste år...... Min mening er at BOS er for lite flink til å markedsføre denne happeningen for særdeles interesert kunder fordi det er jo litt morsomt å hent bilen på fabrikken. mvh.larseu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts