Jump to content

hvilken lakkforsegling er bra?

Guest mathias

Recommended Posts

har tenkt til å lakkforsegle bilen min før jeg setter den bort før vinteren i varm garasje og lurer på hvor det lønner seg og levere den eller hvilket produkt som er bra hvis jeg evt skal gjøre det selv? :)

jeg bor i oslo området..

Dette gjør du enkelt selv. Kjøp Meguiar's NXT wax 2.0 og en mikrofiberklut. Det er noe av det beste på markedet.

Anbefaler å handle dette fra f. eks www.blankbil.no. Da sparer du fort kr 200,- på de to produktene alene, i forhold til å handle det på f. eks BilXtra, Torshov.

Fremgangsmåte:

Vask bilen grundig, helst med avfetting

På tørr bil, smør et tynt lag og la det tørke i 30 minutter. (Det følger med skumpad som du bruker til å smøre det på med.)

Ta av forseglingen igjen (En mikrofiberklut gjør fjerningen mye enklere.)

Når forseglingen er fjernet må den få herde på lakken. La bilen stå tørt over 10 grader celcius i 12-24 timer avhengig av temperatur og luftfuktighet.

For ekstra beskyttelse kan du legge på et lag til når det er ferdig herdet.

Forsegling/sealer:

image.php?type=P&id=17541

Mikrofiberklut:

Supremeshinetowel911083.jpg

Dette gjør du enkelt selv. Kjøp Meguiar's NXT wax 2.0 og en mikrofiberklut. Det er noe av det beste på markedet.

Anbefaler å handle dette fra f. eks www.blankbil.no. Da sparer du fort kr 200,- på de to produktene alene, i forhold til å handle det på f. eks BilXtra, Torshov.

Fremgangsmåte:

Vask bilen grundig, helst med avfetting

På tørr bil, smør et tynt lag og la det tørke i 30 minutter. (Det følger med skumpad som du bruker til å smøre det på med.)

Ta av forseglingen igjen (En mikrofiberklut gjør fjerningen mye enklere.)

Når forseglingen er fjernet må den få herde på lakken. La bilen stå tørt over 10 grader celcius i 12-24 timer avhengig av temperatur og luftfuktighet.

For ekstra beskyttelse kan du legge på et lag til når det er ferdig herdet.

Forsegling/sealer:

image.php?type=P&id=17541

Mikrofiberklut:

Supremeshinetowel911083.jpg

glemmer noen essensielle ting her vel ?

claybar ? dewaxe ? lakkrens, polering med maskin for å bli kvitt vaskeriper osv ???

Nja, alt er relativt, trådstarter spurte ikke om hvordan få maksimal glans og riper fjernet men spørsmålet lyder : "har tenkt til å lakkforsegle bilen min før jeg setter den bort før vinteren i varm garasje og lurer på hvor det lønner seg og levere den eller hvilket produkt som er bra hvis jeg evt skal gjøre det selv?.."

Syns det er helt riktig svart jeg...

Tydelig at RoarB ikke kjenner ØHN.  8) Tror ikke du skal prøve å lære han noe om bilpleie og polering. Da går du fort på en smell, for å si det sånn.  :lol:

skal ikke lære noen noe jeg men mener fortsatt på at lakkforsegling at clay skal brukes og dewaxe bilen for all silikon voks rester osv