Guest mathias Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 har tenkt til å lakkforsegle bilen min før jeg setter den bort før vinteren i varm garasje og lurer på hvor det lønner seg og levere den eller hvilket produkt som er bra hvis jeg evt skal gjøre det selv? jeg bor i oslo området.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 RK Bilshine/bilpleie, ligger på bryn, hyggelige folk og proffe, se min bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Dette gjør du enkelt selv. Kjøp Meguiar's NXT wax 2.0 og en mikrofiberklut. Det er noe av det beste på markedet. Anbefaler å handle dette fra f. eks www.blankbil.no. Da sparer du fort kr 200,- på de to produktene alene, i forhold til å handle det på f. eks BilXtra, Torshov. Fremgangsmåte: Vask bilen grundig, helst med avfetting På tørr bil, smør et tynt lag og la det tørke i 30 minutter. (Det følger med skumpad som du bruker til å smøre det på med.) Ta av forseglingen igjen (En mikrofiberklut gjør fjerningen mye enklere.) Når forseglingen er fjernet må den få herde på lakken. La bilen stå tørt over 10 grader celcius i 12-24 timer avhengig av temperatur og luftfuktighet. For ekstra beskyttelse kan du legge på et lag til når det er ferdig herdet. Forsegling/sealer: Mikrofiberklut: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Dette gjør du enkelt selv. Kjøp Meguiar's NXT wax 2.0 og en mikrofiberklut. Det er noe av det beste på markedet. Anbefaler å handle dette fra f. eks www.blankbil.no. Da sparer du fort kr 200,- på de to produktene alene, i forhold til å handle det på f. eks BilXtra, Torshov. Fremgangsmåte: Vask bilen grundig, helst med avfetting På tørr bil, smør et tynt lag og la det tørke i 30 minutter. (Det følger med skumpad som du bruker til å smøre det på med.) Ta av forseglingen igjen (En mikrofiberklut gjør fjerningen mye enklere.) Når forseglingen er fjernet må den få herde på lakken. La bilen stå tørt over 10 grader celcius i 12-24 timer avhengig av temperatur og luftfuktighet. For ekstra beskyttelse kan du legge på et lag til når det er ferdig herdet. Forsegling/sealer: Mikrofiberklut: glemmer noen essensielle ting her vel ? claybar ? dewaxe ? lakkrens, polering med maskin for å bli kvitt vaskeriper osv ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Nja, alt er relativt, trådstarter spurte ikke om hvordan få maksimal glans og riper fjernet men spørsmålet lyder : "har tenkt til å lakkforsegle bilen min før jeg setter den bort før vinteren i varm garasje og lurer på hvor det lønner seg og levere den eller hvilket produkt som er bra hvis jeg evt skal gjøre det selv?.." Syns det er helt riktig svart jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Tydelig at RoarB ikke kjenner ØHN. Tror ikke du skal prøve å lære han noe om bilpleie og polering. Da går du fort på en smell, for å si det sånn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Tydelig at RoarB ikke kjenner ØHN. Tror ikke du skal prøve å lære han noe om bilpleie og polering. Da går du fort på en smell, for å si det sånn. skal ikke lære noen noe jeg men mener fortsatt på at lakkforsegling at clay skal brukes og dewaxe bilen for all silikon voks rester osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts