E_S Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Jeg måtte koble fra batteriet på bilen min da jeg drev med ledningsnettet. Etter å ha koblet det på igjen ser det ut som det har lagt seg en feilkode på ASR-systemet, da både ABS- og ASR-lampen bare blinker kort når jeg setter på tenningen, og trekanten i speedometeret ikke lyser i det hele tatt. Akkurat samme som skjedde på 300TDT'en når ASD-systemet hadde feilkode registrert. Samme her, og i så fall, hvordan resettes det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoarB Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 er det ikke å koble en ledning fra pinne 7 til jord eller mellom 1 og 7 ? hør evt med Alexander, han vet dette evt frodeS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Er usikker på hvilke pinner ASR enheten er å finne på. Er det 16-stikks diagnosekontakt på denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Ja, er den "store" pluggen. Regner med det er samme prosedyre som med ASD, men aner ikke hvilken pinne ASR-greiene ligger på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 avhenger av hvilken type/modell ASR det er på bilen. Om det er samme generasjon som på m103 og m104 1 gen, så blir ikke feilkoder lagret, og ergo er feilen ett annet sted. Om det er samme generasjon ASR som m119 ble levert med, så vil jeg tro det er samme prosedyre som på 500E. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Jeg har ikke peiling, men bilen er jo en 95-modell. Uansett løste problemet seg selv - i dag koblet jeg til batteriet igjen etter å ha hatt batterilader på det, og da var alt i skjønneste orden. Gudene vet hvorfor, men satser på at det ikke kommer tilbake.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Ikke uvanlig at man får feil på ASR/ABS ved lav spenning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Ja, det rare var at det dukket opp etter forrige gang batteriet hadde vært på lader. Merkelig, men skjer det ikke igjen er jeg ihvertfall fornøyd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts