Guest John Arne Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Hei Etter at kupelys sto på over helgen på bilen var batteriet så nedtappet at det ikke var strøm nok til å dra rundt starteren. Konfererte med forrige eier som forklarte hvordan jeg skulle koble til lader i sikringsboksen på høyre side i mottorommet. Dette ble gjort, på riktig måte uten uhell av noe slag. Ladingen sto på over natten og mens jeg var på jobb (ca 12 timer). Da ringer naboen og forteller han hører en viftelyd fra bilen. Omtrent som når viften går etter at tenningen er skrudd av. Ber han da dra ut kontakten til laderen. Når jeg kom hjem på ettermiddagen prøvde jeg å starte bilen. Det gikk greit, men fikk opp flere feilmeldinger om feil på ABS, SRS og overskredet tid for service. Samtidig fløytet hornet så lenge bilen gikk. Nå vet jeg ikke hva naboen foretok seg mens jeg var borte, men det var tydelig at han ikke kun hadde dradd ut strømmen, men vært i motorrommet å fingret.......... Hva kan ha skjedd og er det noe annet jeg kan gjøre enn å få bilen transportert til verksted? Quote
Guest Challenger Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Få bilen på verksted og få nullstilt eventuelle feilkoder. Vil sikkert hjelpe! Quote
Recommended Posts