Guest josulf Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Jeg lurer på om noen vet hva "B" på automatgiret er til???Bilen er en 500E 95mod, og på automatgiret står det B,2,3,D,N,R,P Quote
Guest Jørn-Flemming Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Dette vet vel andre bedre, men ... Hvis "B'en" står på linje i girvelgeren på samme måte som de andre posisjonene, vil jeg anta det er en "Bakkestart". Dvs at bilen starter i låst førstegir i stedet for andre og ikke girer opp. Greit ved tunge lass, bakker etc. På min 126 er det en "B" som står på motsatt side av girvelgerens førsteposisjon. Dvs at jeg må "ned i førstegir" og så presse girvelgeren rett over til høyre, forbi en slags sperre/motpress, for å legge inn "B". Der står "B" for "Brake" og fungerer kun som en motorbrems. Den kan kun legges inn når farten er lavere enn 40 km (til hjelp i bratte nedoverbakker). (Vet ikke om min "B" i realiteten bare er det samme som "låst i førstegir". I håndboken er posisjon B kun beskrevet som en retarder - "Brake") Ellers vil jeg tippe dette står i håndboken din. Quote
Recommended Posts