Guest Frode Johnsen Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Har en MB 230 E 93 mod, skal bytte ratt. Vet noen hvordan det er festet (M/airbag) Quote
FrodeS Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Har en MB 230 E 93 mod, skal bytte ratt. Vet noen hvordan det er festet (M/airbag) 2x torx fra baksiden, så kommer airbaggen løs. Det er to hull der til å stikke torxen inn i. Jeg husker dessverre ikke størrelsen nå, men den er litt større enn man skulle tro. Deretter en diger unbraco midt i rattet for å løsne det. Quote
FrodeS Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 T-27 på airbag og umbrako 10mm på rattstamme T-27 var det nok jeg også brukte, ja. Høres kjent ut når du sier det. Quote
Guest Frode Johnsen Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Takker så meget, da er det bare å gå i gang.. Quote
TEH Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 Husk at tenningen skal være av under hele prossessen. Ellers så får du en irriterende feilmelding... Jeg har alltid latt bilen få "hvile" seg i 10 min etter at tenninga er skrudd av, før jeg har begynt. Om det er nødvendig aner jeg ikke, men det skader ikke Quote
Guest Einar Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Hmm... Jeg brukte T30 når jeg hadde av airbagen på 190`n Passa det og... Quote
Guest Frode Johnsen Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Da var det gjort, T27 på airbag og 10mm på ratt. Quote
Guest GN Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Hei. Driver og bytter ratt på en 94 mod 124. Hvordan i all verden skal jeg få opp skruen i midten. Har en bra ombrako pipe, men er nå i ferd med å ødelegge skruen. Den sitter helt fast. Quote
Guest Einar Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Ta en kjørner eller noe annet passende og donk rundt de flate kantene i unbrako-sporet på skruen, så de blir trangere for pipa, slå pipa skikkelig inn, kort forlenger og latmannsarm. Få en kompis til å sitte i bilen å støtte pipa/forlengeren og holde igjen rattet. Det sitter jævlig i Loctite første gangen det er oppe. Quote
Jøran89 Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Ja, rattet kan sitte noe sinnsykt fast! Er bare å ta i. Quote
RoarB Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Hei. Driver og bytter ratt på en 94 mod 124. Hvordan i all verden skal jeg få opp skruen i midten. Har en bra ombrako pipe, men er nå i ferd med å ødelegge skruen. Den sitter helt fast. du trenger en muttertrekekr da, løsner den med engang men med latmansarm kan man fort svekke bolten mens trekkern vil slå den løs men som en annen sier her, bank med dor kantene inn igjen. Quote
Recommended Posts