Stian&Jittima Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Hei,må ha en arbeidsbil,først tenkte jeg i banen som caddy eller partner,men nå har tankene gått over til pickup,toyota eller mittibushen. Noen som kan gi meg noe tips her,så på en Hilux istad... Men var noe med den bilen som gjorde at jeg ble mistenksom... hvem pusser opp en Hilux fra 1994??? Ifølge eier var all rust tatt på bilen,nye skjermer bak var det også,var "hjemmelakkert" med herlig appelsinlakk,noe jeg ikke gadd og pirke på,selv skal jeg ha en shaby bil til og fra jobb og til vedkjøring til vintern. Bilen var liksom FOR pen til 20000kr.... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18954589 Er det noen her som kan gi meg konkrete tips på hva jeg skal se etter på dissa bilene og hvor rusta ligger,tror jeg skal se på den en gang til imorgen,ved første øyekast var bilen strøken under og nylig behandlet... Var liksom ikke noe som stemte..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 20.000,- for den bilen der er vel ganske greit. Ikke spesielt mange som er interessert i en slik bil med bare bakhjulstrekk. Ta med kjettinger hvis du skal hente ved på skauen vinterstid. Synes ikke det virket mistenkelig på noen måte i hvert fall. Den var unormalt ren og pen innvendig, men hvis selger liker bilpleie er ikke det så rart. Teknisk er disse bilene bunnsolide, men de ruster ganske heftig, så du bør sjekke ramme mot karroseri grundig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 20.000,- for den bilen der er vel ganske greit. Ikke spesielt mange som er interessert i en slik bil med bare bakhjulstrekk. Ta med kjettinger hvis du skal hente ved på skauen vinterstid. Synes ikke det virket mistenkelig på noen måte i hvert fall. Den var unormalt ren og pen innvendig, men hvis selger liker bilpleie er ikke det så rart. Teknisk er disse bilene bunnsolide, men de ruster ganske heftig, så du bør sjekke ramme mot karroseri grundig. Det er en stor ulempe at det bare er bakhjulsdrift,tanken var en 4wd men da er også prisen deretter. Jeg har selvfølgelig råd til en slik,men jeg er vel som dem fleste som skal kjøpe seg brukt bil.. Bilen skal være strøken,godt lite og en lav pris har hatt litt tid på jobben idag og funnet ut at jeg kommer nok til og gå for en caddy\partner eller en berlingo... For fortsette og se på finn.no Desto mindre penger jeg bruker på denna bilen,desto mer for jeg nedbetalt gjeld Er bare og se hva som dukker opp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 eg har ein PerGaute Partner til arbeidsbil, 1.9D 97mod, døtt og grusomt, men har gått 314k km uten noe store problem! bruker jamnt over ca 0.6l på mila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 eg har ein PerGaute Partner til arbeidsbil, 1.9D 97mod, døtt og grusomt, men har gått 314k km uten noe store problem! bruker jamnt over ca 0.6l på mila Har hørt at bakstillinga (haldexkobling) tar kvelden etter ca 250000km,er en mekanikker som har skrudd på dem før som tipset meg om det,at jeg måtte passe på der. Derfor har jeg ikke sett så mye på dem fordi partner er sjenerelt dyrere enn caddy. Har du hatt noe trøbbel med din? kosta vist fra 5-10000kr og bytte.... skal jeg ha en partner til ca 20k har dem gått 240000km og oppover... For en alright caddy til 20k og som har gått 100000km mindre.... Hvis du er heldig og rekker og hente bilen før noen andre gjør det da hadde 2 bomturer i helga på akkurat det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Søstera mi kræsjet med en Partner, det gikk heldigvis bra, men det var ikke tvil om at det er en møkkabil uten sidestykke å kræsje i... Bare nevner det, siden jeg setter sikkerheten min ganske høyt og regner med at du gjør det også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Kassebiler er og forblir drittbiler Billig lagd,billig løsning og alle ruster vel like ille. MEN er samtidig kjekke arbeidsbiler og bil nr2. Men godt mulig dem ikke er noe særlig kolisjonsikre,det har jeg ikke undersøkt faktisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.H Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Peugeout har bakstillinger med 4 stkag som ligger rundt hele traversen og fjærer disse har en lei tendens til og bli slitt , mener og huske at det er en ganske dyr affere.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Peugeout har bakstillinger med 4 stkag som ligger rundt hele traversen og fjærer disse har en lei tendens til og bli slitt , mener og huske at det er en ganske dyr affere.... Er ikke ALT fransk dyrt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonassen Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Som med alt annet, ikke nødvendigvis. Så lenge en bil får det vedlikeholdet den trenger, hva det måtte være, trenger den ikke bli dyr i drift. Vi har kjørt fransk i godt og vel 10 år, og har ikke hatt noe problemer med det, verken dyre utskiftninger eller annet merkverdig. Bilene har kun fulgt normal service-rutine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Peugeout har bakstillinger med 4 stkag som ligger rundt hele traversen og fjærer disse har en lei tendens til og bli slitt , mener og huske at det er en ganske dyr affere.... Er ikke ALT fransk dyrt?? Ja, for alt det Tyske du har stående er billig i forhold?? Sorry Charlie - klarte ikke dy meg Sorry off topic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Peugeout har bakstillinger med 4 stkag som ligger rundt hele traversen og fjærer disse har en lei tendens til og bli slitt , mener og huske at det er en ganske dyr affere.... Er ikke ALT fransk dyrt?? Ja, for alt det Tyske du har stående er billig i forhold?? Sorry Charlie - klarte ikke dy meg Sorry off topic... Tok den :lol: Men nå snakket vi jo bare om helt vanlige billige bruksbiler som VW og Peugeot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 22, 2009 Author Share Posted September 22, 2009 Peugeout har bakstillinger med 4 stkag som ligger rundt hele traversen og fjærer disse har en lei tendens til og bli slitt , mener og huske at det er en ganske dyr affere.... Jobben med og bytte dette kom på mellom 5-10k sa dem på verkstedet,det kom helt ann på hvor godt dem satt fast,noen var en smal sak og fikse,mens andre var reine H E og få bytta,dem partner bilene jeg har kommet over har gått 240000km og oppover og da har dem ligget på alt fra 19500k - 24000k,da må jeg regne med et verkstedtur om ikke alt for lenge og ryke på 10k til der frister ikke,føler meg heller tryggere på en Caddy,dem ligger litt lavere i pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Av denne type bil tror jeg det er Ford Courier som er det beste alternativet. En kompis har hatt mange slike som "slit- og sleng biler" og har hatt både driftsikre og billige biler. ENkelt å skru på og billige deler om det skjer noe. Og nå begynner det fakitsk å bli noen Courier til lave priser også. Mer moderne bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Da er bilkjøpet i boks,henta "vindundere" istad rett etter jobben Etter MYE titting på MANGE Caddy'er,Partner\Berlingo\Courier til rundt 20k fant jeg ut at det rett og slett ble for dårlige biler,måtte bite i det sure eple og doblet maksprisen for hva jeg skulle betale,da dukket det opp en Partner fra 2001 med 77000km på tellern til 39000 kr,skulle egentlig handla meg en Caddy for 38000kr idag,men kjerringa skulle plutselig ha MER for bilen FUCK THAT!!! Ble ikke noe handel der da ho skulle dra prisen mer opp... med 38000kr som klødde i lomma gikk jakten videre og der dukka det opp denna http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18919613 Selv syns jeg bilen til nå virker fin og godt tatt vare på er den også,la 38000kr i handa på gubben og det syntes han var greit. Da er det ett spennende tid i møte for og se om detta var ett godt kjøp eller katta i sekken handel TVI,TVI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 ....måtte bite i det sure eple og doblet maksprisen for hva jeg skulle betale Se det ja. Sånn er det med disse kapitalistene Gratulerer forresten så mye med ny "bil" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 ....måtte bite i det sure eple og doblet maksprisen for hva jeg skulle betale Se det ja. Sånn er det med disse kapitalistene Gratulerer forresten så mye med ny "bil" Takk for det "bilen" skrangler og går Slik en "bil" skal gjøre Hvordan går det med salget ditt da Charlie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 jeåå stemmer det, bytta bakstillinga på rundt 250k km, kosta 1000,- for ei bruka ei, og 4/5 timer i garasjen så va det full rulle igjen... like lettstarta nå på 314k km som når vi fekk den på ca 95k km...aldri eit feil slag i den motor'n, utrulig til fransk og væra!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 jeåå stemmer det, bytta bakstillinga på rundt 250k km, kosta 1000,- for ei bruka ei, og 4/5 timer i garasjen så va det full rulle igjen... like lettstarta nå på 314k km som når vi fekk den på ca 95k km...aldri eit feil slag i den motor'n, utrulig til fransk og væra!!!! Ser for meg MANGE gode år i den franske Porche'n min jeg da Driver og kler inn lasterommet for og prøve og holde den fri for bungler,huntonitt plater på gummimatta på gulvet og huntonitt plater på vegga,dem på veggene satte jeg på gummilist for og håpe på at det skulle spare lakken litt,redd det ville slitt hul i lakken etter noen år så for og være på den sikre siden ble det kjøpt inn noen meter med gummilister,vet du om det går ann og få gitter til og ha rundt vinduene på insiden??? hvis ikke for jeg lage meg noen sjøl tenker jeg Er det foresten noen her som kjører partner så har jeg noe alu felger til salgs,pene felger,mener dem heter TSV eller no??????? dekka som sitter på er noe billigdekk,har ikke prøvd dem ettersom orginalhjula satt på når jeg kjøpte dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 beklager det veit eg ikkje, om du får tak i "nett/gitter" til rutene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.