Jump to content

85 mod 280S med datasprut?

Recommended Posts

Posted

Heisann alle MB nerder, meg selv inkludert 8) Jeg har en meget fin 280S som jeg ønsker å bygge data sprut på. Mest for økonomiens skyld. Så har jeg skaffet til veie en 280SE. Så kommer de store spørsmålene: Lar det seg gjøre? Og hva bør jeg ha av Datasprut? Kostnad?

Så vurderer jeg også evt turbo. Ikke får å få så sinnsykt mye hester, men fortsatt for økonomi. For min del er 200-250 hester mere enn nok. Setter stor pris på svar.

Jeg får ikke registrert meg her? Hvorfor?

Posted

Hei du,

Høres ut som et morro prosjekt. Et skikkelig datasprut kommer seg fort på rundt 12-15 tusen.

Men når det er i boks, er jo veien til turbokonvertering meget kort :D

Føl deg fri til å ta kontakt for nærmere prisoverslag vist du ønsker det.

Posted

Heisann alle MB nerder, meg selv inkludert 8) Jeg har en meget fin 280S som jeg ønsker å bygge data sprut på. Mest for økonomiens skyld. Så har jeg skaffet til veie en 280SE. Så kommer de store spørsmålene: Lar det seg gjøre? Og hva bør jeg ha av Datasprut? Kostnad?

Så vurderer jeg også evt turbo. Ikke får å få så sinnsykt mye hester, men fortsatt for økonomi. For min del er 200-250 hester mere enn nok. Setter stor pris på svar.

Jeg får ikke registrert meg her? Hvorfor?

For å registrere deg så må du innmelde deg i klubben....

Posted

Jeg regner vel ikke med å halvere forbruket akkurat, i sommer har jeg liggi ganske jamt mellom 0,98 og 1,1 på mila, synes ikke det er dårlig for en gammel forgasser 6'er. MEN da kjører jeg pent da. Men innbiller meg at jeg vil få en mere effetiv motor med Datasprut. Altså noe må jo ha skjedd på 24 år 8) .

Dette med å melde seg inn, for å få full tilgang her synes jeg egentlig ikke noe særlig om, men det er kansje for å begrense teite ting. Men send meg medlemskap.

Terje Glamo

Bygdevegen

2166 Opaker

Posted

Hei døøhh, som Bill i Cars ville sagt, jeg har en av den fineste 280S her i landet 8)

Jeg var veldig aktiv på Porsche forumet før, men nå har jeg jo ikke det lengre. Jeg kan jo fortelle litt om min bakgrunn da:

12 år som biloppretter, 2 av disse årene hadde jeg eget verksted.

1 år som kundeveileder hos Veng i Oslo.

Nå jobber jeg som verksfører på asfaltverk.

Har hatt 5stk 123 biler. I hovedsak 300tdt, men har fortsatt en 200t uten rust som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Selges håper jeg, for fin til å kaste.

Har hatt alt mulig av bil, mellom 100 og 150 et sted.

Har pr dags dato en 94 mod c180 og en 85 mod 280S og en 280SE delebil.

Vet vel mer eller mindre ALT om rust på Mercedes. Vet også hva som er feilen!!

Joda, jeg blir gjerne med i klubben :D