Benz86 Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Hei Noen her inne som har erfaring med MB track ? Jeg vurderer å kjøpe meg en slik og trenger derfor tips til hva skal se etter. Er det noen typer jeg bør styre unna ? Har hørt at girkassene er dårlige på disse. Stemmer det ? På forhånd takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 MB Trac er tøft!! Blir den største du jakter på da rekner jeg med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Solhaug Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Hei Noen her inne som har erfaring med MB track ? Jeg vurderer å kjøpe meg en slik og trenger derfor tips til hva skal se etter. Er det noen typer jeg bør styre unna ? Har hørt at girkassene er dårlige på disse. Stemmer det ? På forhånd takk. Hei, har skrudd litt MB Track, Sjekk bremser da det er utvendige skiver og kalipter på disse, og har traktoren vært brukt i jordbruk så er ofte kalipterene rustet fast, og ja hovedgirkassa er dårlig på disse, akslingene i bunn av kassa kan ryke, og dette er ingen billig reprasjon så det er sagt. Jeg ville tatt en telefon til Trond Horg Ellingsen a/s for disse har god greie på disse traktorene. www.the.no Mvh Arne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 MB Trac er tøft!! Blir den største du jakter på da rekner jeg med?? Kunne godt tenkt meg en 1500 ja Men blir nok 900 turbo evt en 1000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 Hei Noen her inne som har erfaring med MB track ? Jeg vurderer å kjøpe meg en slik og trenger derfor tips til hva skal se etter. Er det noen typer jeg bør styre unna ? Har hørt at girkassene er dårlige på disse. Stemmer det ? På forhånd takk. Hei, har skrudd litt MB Track, Sjekk bremser da det er utvendige skiver og kalipter på disse, og har traktoren vært brukt i jordbruk så er ofte kalipterene rustet fast, og ja hovedgirkassa er dårlig på disse, akslingene i bunn av kassa kan ryke, og dette er ingen billig reprasjon så det er sagt. Jeg ville tatt en telefon til Trond Horg Ellingsen a/s for disse har god greie på disse traktorene. www.the.no Mvh Arne Takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Blanding av G og traktor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Hoved gearstangen pleie vel ikkje ver problem?. Men Vendegearet må du sjekke om hopper i fri når du rygger, pleier av å til å vel sliten å koster penger å mye arbeid å fikse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 Noen i Stavanger område som har peiling på MB track ? Er interessert i en 900 turbo som på Jørpeland. Men er 200 mil for meg å kjøre ned dit for å se på den. Hadde vært fint om noen kunne ha sett på den for meg. Betaler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 e i Stavanger neste uke så viss eg har annledning kunne eg prøvd å fått te det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 e i Stavanger neste uke så viss eg har annledning kunne eg prøvd å fått te det Takk for tilbudet Men nå tror jeg det blir en MB Track 1000 dersom alt går som det skal Kommer tilbake med oppdatering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 okey OM352 då svive fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 okey OM352 då svive fint Jepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin B. Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Min onkel hadde i sin tid en MB Trac 800 om jeg ikke husker helt feil. Det var helt klart den tøffeste traktorn i bygda . Nabogårdens Fendt (uten "panser" og motoren under hytta) var nesten like tøff. Ikke bare er den tøff, den er visst nok helt genial også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Jippi Det ble den MB Trac 1000 jeg hadde håpet på Henter den på fredag. Har vært å sett på den i dag. Ser meget bra ut Girkasse og bremser er nyoverhalt. Venter på noen deler til bremsene, derfor fikk jeg den ikke med hjem i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Liker merkebevisstheten din Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Grattulerer SÅÅÅ mye hva er planen med den? hobby elle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Grattulerer SÅÅÅ mye hva er planen med den? hobby elle? Takk for det Er mest for hobby ja. Blir vel litt brøyting på jobben. Digger disse traktorene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Gratulerer med MB trac Frank Inge!! Du begynner å få en fin MB samling etter hvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Gratulerer med MB trac Frank Inge!! Du begynner å få en fin MB samling etter hvert Takk for det Charlie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Så neste år stiller vi me MB trac på treffet? hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Så neste år stiller vi me MB trac på treffet? hehe Hehe Nei tror nok ikke det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Noen som vet om jeg kan bruke laster/braketter fra en MB trac 900 turbo, 83mod på min ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 på 1000? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 garttis med merketraktor, har faktisk vurdert en 700/800 selv, men jeg må selge de jeg har først Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benz86 Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 på 1000? Min er en 1000 ja. Har fått tilbud om brakketter fra en 87 mod 700 nå. Noen som vet om disse passer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts