Jump to content

-99 Vito 110D, hjelp til å finne plastikk feste for gasswire...

Roger H.

Recommended Posts

Vi har satt inn ny motor nå og da forsvant det et feste for wiren fra gasspedalen.... Wiren skal festes i det firkantede hullet til venstre og wireenden i det høyre feste..

Datan' til BOS gir ikke nok info (!!!???) til å finne de 2 plastikkbitene som skal inn i det firkantede hullet som er markert med gul pil, og de sliter skikkelig med å finne rett dings.....

Er det noen Vitoeier her som kan se på sin bil om den er lik? Og sende et bilde, så jeg kan se hvordan den ser ut?

Vitowirefeste180909-2.jpg

Ligner veldig på patenten som jeg hadde på min (ex) 300TE.

Kanskje deler fra 124 vil passe på din også? De selges iallefall i løsvekt.

Ja, de er sikkert like, men det utrolige er at BOS ikke finner den. Den vises ikke på noe av det de hadde å lete i av data.

Han som stod for demonteringen hos oss, mente også at den var løs, slik at det kunne settes på en ny..... :?

Delelagermannen bestilte wiren og håpte på at dingsen hang på....noe den gjorde.

Klokt av Mercedes, men dumt for oss..... som pent må kjøpe en unødvendig og altfor stor og dyr dings, for å få tak i en bitteliten dings... :(

Samme dingsboms som på min 190D - den røk på min og når jeg kjøpte den (i løsvekt) var den byttet ut med en 202-del husker jeg. Kostet 7kr eller så...

Hvorfor skulle det ikke være slik til Vitoen også da?

Er det for at de regner med at når det kommer en som skal ha deler til en Vito, så er det stor sansynlighet for det står et firma bak, som MÅ ha bilen igang og har lettere for å godta at det koster litt mer?........kanskje? :x

Minner meg om måten flyselskapene har lagt opp bestilling av flybilletter på;

Kan du planlegge i godtid, da finnes det billige billetter..... Det fungerer for de som reiser privat...

De gangene jeg har bestilt flybilletter for firmaet på kort varsel(2-4 timer), så koster det skjorta og litt til.....siden det sikkert er 95% foretningsreisende som må ta slike turer..Jepp, da er det jo greit å flå folk/firma... :x :x