Jump to content

Lengde på skruer til coildeksel M104

E_S

Recommended Posts

Noen har vært og rotet under coildekselet på bilen min, og selve dekselet lå bare løst oppå mens coilene var sånn halvveis festet med feil skruer. Er det noen som har M104 280/320 som enten vet eller gidder å måle hvor lange boltene som holder coildekselet skal være, og fortelle om alle 6 boltene er like? ;)

Aha, da kan det være som jeg fryktet. Ser ut i delekatalogen som boltene er 60 eller 70 mm lange, og jeg tror det er litt dårlige gjenger her og der. Noen måte å ordne det på?

Må til med taping av ledningsnett for at det skal tåle turen hjemover (40 mil) snart uten fusking, så får jeg ta ledninger ordentlig i løpet av vinteren.. :)

Hmm, noe lignende det der har jeg faktisk hørt om. Det var dette her: http://www.durafix.dk/

Tror det er verdt et forsøk, om det holder noenlunde det det lover skulle det være perfekt her, og det er jo ikke rare momentet det skal trekkes til med uansett. De reklamerer med at det blir sterkere enn aluminium, og det skal jo ikke mye til, så om man fjerner all korrosjon (bore opp hullet) skulle det fungere fint. :)

En noe jalla løsning, men bør fungere, putt oppi skruene, legg noe lett fjærende som tåler litt varme mellom coildekslet og coilene.

Eller fylle opp med kjemisk, og gjenge opp på nytt.