E_S Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Noen har vært og rotet under coildekselet på bilen min, og selve dekselet lå bare løst oppå mens coilene var sånn halvveis festet med feil skruer. Er det noen som har M104 280/320 som enten vet eller gidder å måle hvor lange boltene som holder coildekselet skal være, og fortelle om alle 6 boltene er like? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 alle boltene er like - men desverre helt vanlig at gjengene i aluminiumen er helt vekk pga. korrosjon og overstramming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 alle boltene er like - men desverre helt vanlig at gjengene i aluminiumen er helt vekk pga. korrosjon og overstramming. Ja, disse gjengene skal dras til med veldig lite moment 10Nm eller noe sånt. Veldig vanlig at de er dratt av som Henning her sier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 Aha, da kan det være som jeg fryktet. Ser ut i delekatalogen som boltene er 60 eller 70 mm lange, og jeg tror det er litt dårlige gjenger her og der. Noen måte å ordne det på? Må til med taping av ledningsnett for at det skal tåle turen hjemover (40 mil) snart uten fusking, så får jeg ta ledninger ordentlig i løpet av vinteren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Innotec har et "vidundermiddel" du fyller skruehullet med et tokomponent produkt (husker desverre ikke hva det heter) setter ned skruene venter til det herder og skrur opp skruene - vips "nye" friske gjenger. Funker faktisk tålelig bra, hvis man drar til forsiktig etterpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Hmm, noe lignende det der har jeg faktisk hørt om. Det var dette her: http://www.durafix.dk/ Tror det er verdt et forsøk, om det holder noenlunde det det lover skulle det være perfekt her, og det er jo ikke rare momentet det skal trekkes til med uansett. De reklamerer med at det blir sterkere enn aluminium, og det skal jo ikke mye til, så om man fjerner all korrosjon (bore opp hullet) skulle det fungere fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 En noe jalla løsning, men bør fungere, putt oppi skruene, legg noe lett fjærende som tåler litt varme mellom coildekslet og coilene. Eller fylle opp med kjemisk, og gjenge opp på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Kan likegodt droppe hele coildekselet etter min mening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Det er nok ikke dumt mtp. varme, men må jo nesten ha gjenger der for å feste coilene med allikevel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts