Jump to content

høyt bensinforbruk!


Guest Aleksander Moe

Recommended Posts

Guest Aleksander Moe

Heisann

Jeg har en 190e 2.0 aut som bruker et sted mellom 3-4L pr mil.

Har byttet plugger og luftfilter til ingen nytte.

 

håper det er noen som har peiling her.

 

MVH Aleksander Moe

Link to comment
Share on other sites

Første regel med høyt forbruk er sjekk bremser

 

Bare le, men det er utrolig mange biler som går rundt med kilte kalipere.

Jekk opp og sjekk hvordan hjula er å dra rundt

Kan også kjenne på felgene etter en litt lengre kjøretur. Når kalipper hang bak på min w124 var felgen på en side overraskende varm.

Link to comment
Share on other sites

Antar at det er K-jet på denne, da bør du sjekke overspenningsvern, sjekk tempsensorer disse kan enkelt måles ut hjemme.

Potensiometer på luftmengdemåleren kan måles ut.

EHA ventilen som gir ekstra bensin kan også måles ut.

Hvor langt er bilen gått, er det bytte dyser på bilen, evt hvilken tilstand er disse i.?

Bensinfilter, bensintrykk, ladespenning, jording, katalysator, lambdasonde, ledningsnett....osv, osv..... gi oss en tilbakemelding når du er kommet halveis og den fortsatt bruker mye bensin..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Aleksander Moe

Takker for mange svar, så får helgen heller gå til å skru\feilsøke

bilen har gått 277500km, var innom et bos verksted og prata med en mekanikker der og han mente kunne være dem som gir bensin til kaldstarten som hadde hengt seg opp( tror det var det han sa) og at det var en føler som høyst sansynlig hadde ryki.

sjekka ene bensin slagen som det ikke skulle gå bensin i etter ca 15-20 sec, men der fortsatte bensina å strømme

Link to comment
Share on other sites

Første regel med høyt forbruk er sjekk bremser

 

Bare le, men det er utrolig mange biler som går rundt med kilte kalipere.

Jekk opp og sjekk hvordan hjula er å dra rundt

Kan også kjenne på felgene etter en litt lengre kjøretur. Når kalipper hang bak på min w124 var felgen på en side overraskende varm.

 

Har man alufelger, så syns det veldig godt i form av svart felg hvis en brems henger.

Link to comment
Share on other sites

Antar at det er K-jet på denne, da bør du sjekke overspenningsvern, sjekk tempsensorer disse kan enkelt måles ut hjemme.

Potensiometer på luftmengdemåleren kan måles ut.

Potmeter skal måles mellom pinne 1 og 2 ovenfra, på dc(likestrøm) Driftsvarm motor og normal tomgang skal du måle rundt 0,7v hvis bilen er med katalysator

 

Lambdasonde er og noe som kan lage mye krøll. husker ikke hva måleverdier du skal ha på denne annet enn at signalet skal ligge på rundt 0,45v ved driftsvarm motor. Går an å koble fra lambda og kjøre noen mil uten og se hvordan den oppfører seg da, uten lambda går bilen på mekanisk grunninnstilling.

Link to comment
Share on other sites

Guest Aleksander Moe

Det er bensintrykk i røret til kaldstartsdysa hele tiden. Dysa skrur seg av etter et par sekunder ved kaldstart. Du kan ta den opp og sjekke om den lekker.

den lekker ja

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...