Stian&Jittima Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Er bank remmis en sikker betalingsmåte? Skal selge bilen min nå og møte han på Oslo S kl 17:30. drar snart så trenger raskt svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Ja det er sikkert. så sant den er ekte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 16, 2009 Author Share Posted September 16, 2009 Er det sååååå mange falske rundt om kring da??? samboern er hyperskeptisk,noe som har blitt overført videre til meg Men seriøst,er det en trygg og sikker måte og gjøre en handel på? har jo navnet hans og adr osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Jeg pleier å skrive i kjøpekontrakten at jeg har mottatt en bank-remisse pålydende kr xx.xxx,- som betaling for min bil med regnr xx xxxxx. Da har jeg på en måte fått stadfestet at jeg ikke har mottatt penger, og hvis remissen er falsk så rekner jeg med at jeg stiller forholdsvis sterkt i en slik sak. Men, jeg jeg skal innrømme at jeg er også litt skeptisk til slike remisser. Jeg synes at det beste er kontanter. Da har du pengene i hånden med én gang, og er ferdig med hele handelen der og da. Cash is king Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Jeg pleier å skrive i kjøpekontrakten at jeg har mottatt en bank-remisse pålydende kr xx.xxx,- som betaling for min bil med regnr xx xxxxx. Da har jeg på en måte fått stadfestet at jeg ikke har mottatt penger, og hvis remissen er falsk så rekner jeg med at jeg stiller forholdsvis sterkt i en slik sak. Men, jeg jeg skal innrømme at jeg er også litt skeptisk til slike remisser. Jeg synes at det beste er kontanter. Da har du pengene i hånden med én gang, og er ferdig med hele handelen der og da. Cash is king Det er selvsagt det beste, men ikke alltid mulig. I hvertfall hvis det er snakk om litt penger. Jeg prøvde å kjøpe en bil med bankremisse en gang. Husker det var et ganske skuddsikkert opplegg, selv om det også sikkert kan forfalskes. Det ble ikke noe kjøp, men det var fordi bilen var en haug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Da er bilen solgt,tok ikke mer enn 10 min før han var på tlf med en gang og begynte og klage på bilen var noen ting han ikke var fornøyd med. var så vidt han prøvekjørte bilen før kontrakt var underskrevet og bank remmis'en var i handa mi.... Han ba meg ikke bruke opp penga med en gang tilfelle han ikke ville ha den alikevel???? Jeg skrev under kontrakten han hadde laget at bilen selges som forvist og at det ikke var noen heftelser på den... jeg gikk ned 10k kr på bilen fordi han skulle ha den MED EN GANG og fikk derfor ikke tid til og fikse dem småtinga som skulle ordnes,noe han syntes var greit. Så spørsmålet mitt er : Har han noe og komme med egentlig??? Bare hvis du har tilbakeholdt informasjon som han burde få vite. Hva var det for feil han klaget på? Bare tull å be deg ikke bruke opp pengene tilfelle han ikke skal ha den allikevel. Da er det bedre å gi beskjed om at enten kjøper han den, eller så gjør han det ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian&Jittima Posted September 16, 2009 Author Share Posted September 16, 2009 Da er bilen solgt,tok ikke mer enn 10 min før han var på tlf med en gang og begynte og klage på bilen var noen ting han ikke var fornøyd med. var så vidt han prøvekjørte bilen før kontrakt var underskrevet og bank remmis'en var i handa mi.... Han ba meg ikke bruke opp penga med en gang tilfelle han ikke ville ha den alikevel???? Jeg skrev under kontrakten han hadde laget at bilen selges som forvist og at det ikke var noen heftelser på den... jeg gikk ned 10k kr på bilen fordi han skulle ha den MED EN GANG og fikk derfor ikke tid til og fikse dem småtinga som skulle ordnes,noe han syntes var greit. Så spørsmålet mitt er : Har han noe og komme med egentlig??? Bare hvis du har tilbakeholdt informasjon som han burde få vite. Hva var det for feil han klaget på? Bare tull å be deg ikke bruke opp pengene tilfelle han ikke skal ha den allikevel. Da er det bedre å gi beskjed om at enten kjøper han den, eller så gjør han det ikke. Har ikke holdt tilbake informasjon han burde vite,vært helt ærlig med han. har fått en ulyd fra bak i bilen,han svingte og kastet bilen litt rundt på veien og fikk provosert frem en "ulyden",jeg kan ikke skjønne noe annet enn att det kan være ett hjullager som har tatt kvelden,detta må ha skjedd for bare litt siden,jeg har ikke lagt merke til den lyden... Han ringte meg når han kom hjem nå og sa at det virket logisk at det var ett hjullager som var begynt og bli ferdig,han var vel litt redd for at han hadde blit lurt istad,men virket mer "snill" når han ringte meg istad. Jeg vet ikke om noe feil på bilen enn det jeg har informert han om,bilen har jeg solgt i god samvitighet,men samtidig leit hvis han ikke føler at han ikke er fornøyd med kjøpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Har jobbet hos bilforhandler i mange år og vi har godtatt bankremmisse som betaling. Har aldri opplevd noen falske heller. Men måtte bare kommentere det i sta for å ha poengtert det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Har alltid kjøpt bil med bankremisse. Det er ganske sikkert. Remissen er bare gyldig for den personen den er utstedt til (bilselgeren du kjøper bil av) og ubrukelig for alle andre. Du slipper å overføre penger på forhånd eller gå rundt med masse penger i lomma og kan betale etter at du har fått overakt bilen. Hvis du skulle angre i siste liten er det bare å levere den ubrukt tilbake i banken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1442 Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Solgte nettopp bilen, kan vel ikke gå rundt med 350 tuselapper, noen av de kan være falske, skal man kontrollere hver enkelt lapp og etterpå telle dem, nei kontanter er fy, om det ikke 10,20 30 tusenlapper, spørru meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts