Jump to content

Bank Remmis

Stian&Jittima

Recommended Posts

Jeg pleier å skrive i kjøpekontrakten at jeg har mottatt en bank-remisse pålydende kr xx.xxx,- som betaling for min bil med regnr xx xxxxx. Da har jeg på en måte fått stadfestet at jeg ikke har mottatt penger, og hvis remissen er falsk så rekner jeg med at jeg stiller forholdsvis sterkt i en slik sak.

Men, jeg jeg skal innrømme at jeg er også litt skeptisk til slike remisser. Jeg synes at det beste er kontanter. Da har du pengene i hånden med én gang, og er ferdig med hele handelen der og da. Cash is king :D

Jeg pleier å skrive i kjøpekontrakten at jeg har mottatt en bank-remisse pålydende kr xx.xxx,- som betaling for min bil med regnr xx xxxxx. Da har jeg på en måte fått stadfestet at jeg ikke har mottatt penger, og hvis remissen er falsk så rekner jeg med at jeg stiller forholdsvis sterkt i en slik sak.

Men, jeg jeg skal innrømme at jeg er også litt skeptisk til slike remisser. Jeg synes at det beste er kontanter. Da har du pengene i hånden med én gang, og er ferdig med hele handelen der og da. Cash is king :D

Det er selvsagt det beste, men ikke alltid mulig. I hvertfall hvis det er snakk om litt penger. Jeg prøvde å kjøpe en bil med bankremisse en gang. Husker det var et ganske skuddsikkert opplegg, selv om det også sikkert kan forfalskes. Det ble ikke noe kjøp, men det var fordi bilen var en haug.

Da er bilen solgt,tok ikke mer enn 10 min før han var på tlf med en gang og begynte og klage på bilen  :x var noen ting han ikke var fornøyd med. var så vidt han prøvekjørte bilen før kontrakt var underskrevet og bank remmis'en var i handa mi.... Han ba meg ikke bruke opp penga med en gang tilfelle han ikke ville ha den alikevel???? Jeg skrev under kontrakten han hadde laget at bilen selges som forvist og at det ikke var noen heftelser på den... jeg gikk ned 10k kr på bilen fordi han skulle ha den MED EN GANG og fikk derfor ikke tid til og fikse dem småtinga som skulle ordnes,noe han syntes var greit.

Så spørsmålet mitt er : Har han noe og komme med egentlig???

Bare hvis du har tilbakeholdt informasjon som han burde få vite.

Hva var det for feil han klaget på?

Bare tull å be deg ikke bruke opp pengene tilfelle han ikke skal ha den allikevel. Da er det bedre å gi beskjed om at enten kjøper han den, eller så gjør han det ikke.

Da er bilen solgt,tok ikke mer enn 10 min før han var på tlf med en gang og begynte og klage på bilen  :x var noen ting han ikke var fornøyd med. var så vidt han prøvekjørte bilen før kontrakt var underskrevet og bank remmis'en var i handa mi.... Han ba meg ikke bruke opp penga med en gang tilfelle han ikke ville ha den alikevel???? Jeg skrev under kontrakten han hadde laget at bilen selges som forvist og at det ikke var noen heftelser på den... jeg gikk ned 10k kr på bilen fordi han skulle ha den MED EN GANG og fikk derfor ikke tid til og fikse dem småtinga som skulle ordnes,noe han syntes var greit.

Så spørsmålet mitt er : Har han noe og komme med egentlig???

Bare hvis du har tilbakeholdt informasjon som han burde få vite.

Hva var det for feil han klaget på?

Bare tull å be deg ikke bruke opp pengene tilfelle han ikke skal ha den allikevel. Da er det bedre å gi beskjed om at enten kjøper han den, eller så gjør han det ikke.

Har ikke holdt tilbake informasjon han burde vite,vært helt ærlig med han. har fått en ulyd fra bak i bilen,han svingte og kastet bilen litt rundt på veien og fikk provosert frem en "ulyden",jeg kan ikke skjønne noe annet enn att det kan være ett hjullager som har tatt kvelden,detta må ha skjedd for bare litt siden,jeg har ikke lagt merke til den lyden... Han ringte meg når han kom hjem nå og sa at det virket logisk at det var ett hjullager som var begynt og bli ferdig,han var vel litt redd for at han hadde blit lurt istad,men virket mer "snill"  :) når han ringte meg istad. Jeg vet ikke om noe feil på bilen enn det jeg har informert han om,bilen har jeg solgt i god samvitighet,men samtidig leit hvis han ikke føler at han ikke er fornøyd med kjøpet.

Har alltid kjøpt bil med bankremisse. Det er ganske sikkert. Remissen er bare gyldig for den personen den er utstedt til (bilselgeren du kjøper bil av) og ubrukelig for alle andre. Du slipper å overføre penger på forhånd eller gå rundt med masse penger i lomma og kan betale etter at du har fått overakt bilen. Hvis du skulle angre i siste liten er det bare å levere den ubrukt tilbake i banken...

Solgte nettopp bilen, kan vel ikke gå rundt med 350 tuselapper, noen av de kan være falske, skal man kontrollere hver enkelt lapp og etterpå telle dem, nei kontanter er fy, om det ikke 10,20 30 tusenlapper, spørru meg.