Guest GammelGul Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Jeg tar sjansen på å spørre litt, for det finnes folk som har greie på det meste her. Jeg trenger navigasjon og et enkelt digitalkamera, i tillegg skulle jeg hatt ny mobiltelefon. Jeg savner også en PDA iblant.Er da dette alt-i-ett produktet noe å satse på?Er det samtidig noen som kan skaffe meg en slik (eller lignende) til en hyggelig pris hadde det ikke gjort noe. Kontakt meg gjerne på PM eller mail. Quote
Alexander Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Jeg hadde en HP Ipaq på jobben som hadde alle de tingene du trenger, jeg var svært fornøyd med den. Litt stor og klumpete å ha med når du egentlig bare trenger en telefon, men telefondelen var i det minste meget bra. Quote
Guest GammelGul Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 En slik: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF05a/23075-23077-23077-23077-298491-12157854.html Quote
Alexander Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF05a/23075-23077-23077-23077-298491-4868331.html Denne hadde jeg, jeg glemte å skrive at kamera var ekstrautstyr... Den du skreiv opp linken til så jo rå ut, men jeg tror det tastaturet bare vil være i veien. Det var avtagbart tastatur på den jeg hadde, men jeg brukte det aldri. Forøvrig ser jeg at TomTom følger med på denne. Quote
Guest Johan Stub Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Kjøpte du noe Olav? Har fattet interesse for et slikt produkt selv etterhvert. De har jo blitt ganske avanserte etterhvert. Quote
Guest GammelGul Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Det har ikke skjedd noe ennå. Da hovedbehovet ligger på telefon og kamera blir det vel en kameramobil. Eivind har nesten overbevist meg om å gå for en Ericsson K750 som har et meget bra kamera. Men nå har også Nokia kommet med en tilsvarende: http://www.dinside.no/php/art.php?id=261842 Problemet er at den er forsinket fra fabrikk, og ikke er i butikkene for i oktober. Navigasjon står høyt på ønskelista. Men enten kjøper jeg en bilmontert Garmin, eller aller helst bytter bil til en med original navi. Tør ikke å nevne her hva slags firmabil jeg har. Quote
Guest Johan Stub Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 K-750 er en flott telefon, men jeg er på jakt etter noe jeg kan kjøre aksjeprogrammer på. De skal virke på 750, men jeg vil svært gjerne ha større skjerm og mulighet for wlan tilkobling. Det begynner å bli en del steder hvor man kan koble seg opp på internett helt gratis etterhvert. Quote
Guest amorino Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Typisk - aksjeprogram! Bare bekreft våre fordommer, Johan!! Men for ordens skyld - akkurat DET vet jeg lite om mht mobiltelefoner! Har selv delt opp dette i flere biter. Fordi; en alt-i-ett-dings er litt dårligere på alt, og særlig praktisk blir den heller ikke, stor og klumpete! Ingen mobil kan per i dag levere et kamera med gode nok bildemuligheter til å tilfredsstille hobbyfotografen! Ok med mange megapixler, men det er tross alt optikken som avgjør kvaliteten når man skal opp over 5x5 cm i størrelse på bilde! Canon er ikke til å komme utenom her, mobiler er derimot ikke verdt en krone ekstra mht til fotografering! Likeledes med en mobil med navigasjon - her blir det for liten skjerm og begrenset med volum (om ikke ved handsfree?) og batteri (igjen via billader?). En PDA kan selvsagt gjøre susen med GPS, men det beste er selvsagt intergrert skjerm i spilleren foran (Command om du har råd, og med dine aksjegevinster så går vel det, Johan). Telefon er derimot telefon - utvalget enormt, kvaliteten til f.eks. Nokia er tvilsom på de billige modellene, mens Siemens er suveren på det meste og noe "glemt" hos folk i jaget etter noe fra Sverige eller de finske skogorna! Så slik er ståa sett med mine øyne... ta deg ut, det er i bunn og grunn nok å velge i, og det er dine behov (hmmm!) som avgjør til slutt! Og som ekte MB-mann; det er jo noe med den berømte "feelingen" da!! Quote
Guest Trond Roald Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Tør ikke å nevne her hva slags firmabil jeg har. Så det ble ikke ny vito? Quote
Guest GammelGul Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Tør ikke å nevne her hva slags firmabil jeg har. Så det ble ikke ny vito?Nei, det ble forandringer i opplegget. Jeg ble ansatt istedet for selvstendig. Og firmaet hadde en "bil" til overs som jeg overtok. Quote
Guest Johan Stub Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Typisk - aksjeprogram! Bare bekreft våre fordommer' date=' Johan!! [/quote']Ikke noe er som å bekrefte andres fordommer! Har selv delt opp dette i flere biter. Fordi; en alt-i-ett-dings er litt dårligere på alt' date=' og særlig praktisk blir den heller ikke, stor og klumpete![/quote']Det aner meg - og jeg liker det ikke. Liker egentlig ikke kompromisser når det gjelder teknikk.Ingen mobil kan per i dag levere et kamera med gode nok bildemuligheter til å tilfredsstille hobbyfotografen! Ok med mange megapixler' date=' men det er tross alt optikken som avgjør kvaliteten når man skal opp over 5x5 cm i størrelse på bilde! Canon er ikke til å komme utenom her, mobiler er derimot ikke verdt en krone ekstra mht til fotografering![/quote']Kamera er det som interesserer meg minst i denne pakken. Har et Canon kamera som fungerer utmerket når jeg trenger det, men jeg gidder ikke drasse rundt på mer enn nødvendig og jeg innser at kamerafunksjonalitet øker både volum og vekt.Likeledes med en mobil med navigasjon - her blir det for liten skjerm og begrenset med volum (om ikke ved handsfree?) og batteri (igjen via billader?). En PDA kan selvsagt gjøre susen med GPS' date=' men det beste er selvsagt intergrert skjerm i spilleren foran (Command om du har råd, og med dine aksjegevinster så går vel det, Johan).[/quote']He he - i min bil er det Comand og jeg skal aldrig være uten det. Jeg er heller ikke så opptatt av å få GPS i PDA'en heller. Det ryker ut rett etter kameraet.Telefon er derimot telefon - utvalget enormt' date=' kvaliteten til f.eks. Nokia er tvilsom på de billige modellene, mens Siemens er suveren på det meste og noe "glemt" hos folk i jaget etter noe fra Sverige eller de finske skogorna! Så slik er ståa sett med mine øyne... ta deg ut, det er i bunn og grunn nok å velge i, og det er dine behov (hmmm!) som avgjør til slutt! Og som ekte MB-mann; det er jo noe med den berømte "feelingen" da!![/quote']Så langt har jeg siktet mot en SE 910 med mye minne, men nå ser jeg det kommer PDA'er med wlan tilkobling. Det kan jeg tenke meg, kombinert med en skjerm som er litt større en på de største mobiltelefonene. Og så vil jeg ha med telefon og handsfree, blåtann, IR, MP3 spiller og så videre da selvfølgelig... Quote
Guest amorino Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Vil ha, vil ha, vil ha... Jeg har en Palm Tungsten, en Siemens SL65 (mangler blåtann, men har sjarm), et Canon Ixus 500 og nå har jeg nettopp dratt i land en 32" LCD også... verden smiler litt, men jo; mye vil ha mer!!!! Jeg også !!!! Quote
Guest GammelGul Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 For mitt vedkommende er det telefon og kamera som er det største behovet. Jeg står ofte ute hos kunder og har behov for å sende et bilde til hovedkontoret for å løse tekniske utfordringer. Å drasse med seg kamera for så å laste opp til en pc og sende på mail er for tungvindt. Kameramobil har ikke vært bra nok til nå, men nå skjer det noe. 2 megapixler og god optikk greier seg til dette behovet. Det handler tross alt bare om å ta et enkelt bilde. Skal jeg fotografere bruker jeg min kjære Nikon. Quote
Guest Johan Stub Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Har sett (siklet) på denne. Men prisen er besatt høy da - for oss som må betale det selv. Quote
Guest GammelGul Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Den største fordelen med Nokia N 90 er at det er en 3G telefon. Dermed er du på nett "overalt" med akseptabel hastighet uavhengig av Wlan-soner. Jeg kjøpte meg en samsung 3G telefon i vinter, og brukte den sammen med PC-en før jeg fikk installert ADSL. Det var både raskt og stabilt, og er i praksis et greit alternativ til ADSL. Quote
Guest Johan Stub Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Er 3G dyrt å bruke - sånn i praksis? Hvilken hastighet får du i daglig bruk? Quote
Guest kodvaag Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Tør ikke å nevne her hva slags firmabil jeg har. Så det ble ikke ny vito?Nei' date=' det ble forandringer i opplegget. Jeg ble ansatt istedet for selvstendig. Og firmaet hadde en "bil" til overs som jeg overtok.[/quote'] Du sa ikke hvilken "bil" det var? Quote
Guest GammelGul Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Det er foreløpig litt dyrt å bruke 3G, men ifølge en forhandler jeg snakket med jobbes det med å få ned prisene. Foreløpig er det bare telenor og netcom som tilbyr dette. Telenor tar betalt pr megabyte, mens netcom har et abonnement med fri bruk for 499,- pr. mnd. Quote
Guest Johan Stub Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Hmm - pris pr. MB høres dyrt ut! Quote
Guest GammelGul Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Så akkurat en annonse der Telenor annonserte med max 699,- pr mnd. Fortsatt 200 dyrere enn netcom så det går seg vel til. Quote
Guest Johan Stub Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Eh - 700 kroner pr. mnd er jo ganske mye da..Blir jo nesten 9.000 i året det... Quote
Recommended Posts