Chriss Benz Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Hva synes folket om resultatet av valget? Quote
FrodeS Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Hva synes folket om resultatet av valget? Det går vel frem av oversikten under "hva skal du stemme?" Jeg syns gjerne det kunne gått ganske annerledes, men om ikke annet så er jeg fornøyd med at S* har fått relativt dårlig oppslutning. Hadde de borgerlige greid å bruke valgkampen til noe som helst annet enn å skrive under på hvem de skal felle, så kanskje det hadde gått litt bedre for dem. Quote
gunsen Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Det var jævlig synd at det ikke ble skifte. Men er 100% enig med deg Frode, men når dei borgerlige oppfører seg som 4åringer i trassalderen så kan en ikke vente annet. Får bare håpe at AP får så stor makt nå at dem høvler over SV og dreier kursen. Quote
E_S Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Hovedproblemet på borgerlig side er den evinnelige kranglingen. Kort oppsummert ville ingen støtte en regjering de ikke satt i selv, og V og KrF nektet samarbeid med FrP mens FrP nektet å støtte en ny H/KrF/V-regjering. For å si det litt enkelt - "kan ikke alle bare være venner", så tror jeg også velgerflukten hadde vært mindre. Det er nok få/ingen FrP-velgere som hopper over til AP, men spesielt hos ikke-religiøse KrF-velgere og V er det noen vinglere. Et mer fast standpunkt på borgerlig side, og flertallet hadde nok vært sikret. Quote
repvik Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Et mer fast standpunkt på borgerlig side, og flertallet hadde nok vært sikret. Et flertall har jo stemt på de borgerlige partiene. Det er mandatfordelingen som heller i de rød/grønnes favør, akkurat som ved forrige valg. Quote
iNDiANER Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Et flertall har jo stemt på de borgerlige partiene. Det er mandatfordelingen som heller i de rød/grønnes favør, akkurat som ved forrige valg. Ikke nok med at det var et flertall som stemte blått - det var over 49 000 flere på landsbasis som ønsket borgerlig regjering! Man kan jo undre seg hvilket demokrati man lever i, og om kanskje den gamle valgloven bør endres? Quote
FrodeS Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Jeg syns det var ei dame fra venstre, som sa at de hadde fått over 100.000 stemmer, og at med 3000 og ettellerannet til, så hadde de kommet over sperregrensen, og fått 8 mandater i stedet for 2. Selv om det slår litt feil ut, så er jo valgloven lik for alle. Problemet er at enkelte partier er mer populære i noen deler av landet enn andre. Quote
Geggi Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Nei, vi får melde flytting til Finnmark hele gjengen som stemmer borgerlig så blir stemmene våre mer verdt og de rødgrønne hadde vært over alle hauger. Drittlei bløffmakerne som skal styre i 4 lange år til. Fatter ikke at det finnes så mange som mener at de gjør en god jobb, men den siste idioten er jo ikke født sies det.... Regner med at dette var bensin på bålet til de som stemmer rødtgrønt her i klubben for de har vært tause til nå. Kom igjen! Fyr dere opp nå Quote
Guest 1042 Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Siden vi er stuck med trekløveret en stund til så gleder det meg at AP har gått fram på bekostning av SV. Quote
Martin B. Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Hadde vel vært mer fornøyd med et borgerlig alternativ, men er er skeptisk til FrP i regjering. Liker de best i opposisjon. Så får vi bare se hvor mange ministerbytter det blir de neste to årene, Jens måtte jo korrigere nooen ganger i den forrige perioden. Men fattigdomsbekjempelsen til SV og at Kristin lovte å gå av hvis det ikke var full barnehagedekning innen en gitt dato, hvilket hun ikke gjorde, hadde gitt meg større respekt for nevnte parti. Hva er egentlig full barnehagedekning og hvordan måler man det? Og siden det nå er full barnehagedekning, hvorfor tar det fortsatt lang tid å få barnehageplass? Quote
Recommended Posts