Jump to content

A-Klassen strømløs igjen

Recommended Posts

Guest boppus
Posted

Så skjedde det for 2. gang: Da jeg skulle reise hjem etter jobben var A-Klassen igjen død. Det er en mars 2005 modell.

Den er like død som om batteriet var fjernet. Alle sikringer er hele.

Forrige gang (i juni om jeg minnes rett) sa verkstedet at det var kortslutning i batteriet, de byttet det og alt var tilsynelatende vel. Til i dag. Man kan trygt si at de gjettet, tok en sjanse og bommet.

Tiltroen til merket er nå tynnslitt, faktisk tippet over. Det blir ingen neste MB. :( Jeg vil ha en bil som starter og går. Den gamle W124 var suveren; de nye bare sorgen.

- in my humble opinion...

Guest Steinar Lindberg
Posted
Den gamle W124 var suveren; de nye bare sorgen.

Kjøp igjen en "gammel" 124 da vel... :wink:

Går aldri av moten den... 8)

Guest boppus
Posted
Kjøp igjen en "gammel" 124 da vel... :wink:

Finnes det noen uten rust, 280TE?

Går aldri av moten den... 8)

Veeel, men de holder seg godt designmessig synes jeg. Og solid :!:

Guest Tonny Solem
Posted
Finnes det noen uten rust, 280TE?

Ja min. :wink:

Har akkurat EU godkjent bilen for 2 dager siden.

Har ikke sett noe rust på min.

Men om bilen er til salgs,det vet jeg ikke. :? 8)

Posted
Tiltroen til merket er nå tynnslitt, faktisk tippet over. Det blir ingen neste MB. Jeg vil ha en bil som starter og går. Den gamle W124 var suveren; de nye bare sorgen.

Å si dette er i grunnen litt dumt, på grunn av at man har samme feil 2 ganger på bilen sin. Dette er sannsynligvis en "barnesykdom" som blir funnet ut av ganske raskt.. snakket med en som jobbet som mekaniker når w124 ble lansert, han mener det at det var enda flere feil på bilene den gangen, enn på de nye som blir lansert nå. Mercedes er en topp bil, og det er ikke mange andre merker som har samme kvalitet..

Guest boppus
Posted
Å si dette er i grunnen litt dumt, på grunn av at man har samme feil 2 ganger på bilen sin. Dette er sannsynligvis en "barnesykdom" som blir funnet ut av ganske raskt.. snakket med en som jobbet som mekaniker når w124 ble lansert, han mener det at det var enda flere feil på bilene den gangen, enn på de nye som blir lansert nå. Mercedes er en topp bil, og det er ikke mange andre merker som har samme kvalitet..

Far min kjøpte ny W124 den gang den ble lansert. Det var endel trøbbel. Han kvittet seg med den og kjøpte tilbake en W123. Senere gikk han over til annet merke.

Det er jo det som er så trist, at kvaliteten oppleves som så dårlig at tiltroen til merket synker. Her skyter MB seg selv i foten. Vi vet jo at de senere W124 ble solide biler, men først etter at MB hadde pådratt seg mange kunders vrede. Synd.

Andre merker har forlengst tatt igjen forspranget MB hadde, og flere av disse fortjener min oppmerksomhet. Ikke minst fordi prisen på MB stadig er høyere enn tilsvarende biler, uten at det er noe målbart bedre.

Et annet moment er servicen på verkstedet. Når jeg har kjøpt ny bil og det oppstår problemer forventer jeg å få låne en bil av minst samme kategori. Jeg ble avskrevet med et øsekar. Dette er dårlig fransk. Som plaster på såret ville det være smart å stryke kunden medhårs, levere bilen nyvasket, etc. Dette koster lite. Det koster mer å miste en kunde vil jeg tro.

Posted

Det er jo det som er så trist' date=' at kvaliteten oppleves som så dårlig at tiltroen til merket synker. Her skyter MB seg selv i foten. Vi vet jo at de senere W124 ble solide biler, men først etter at MB hadde pådratt seg mange kunders vrede. Synd.[/quote'] Det er likt hos alle bilmerker når de lager ny modell, så det er heldigvis (?) ikke bare MB. Konkurransen mellom produsentene og jaget etter å få nye modeller på veiene før de er skikkelig uttestet er en plage. Var derfor jeg kjøpte 211 nå og ikke ventet til neste år når de endrer den. Lærte da litt etter at jeg kjøpte en av de første 211'ene som ble produsert i 2002. En del barnesykdommer, men garantisaker. Kjedelig uansett.

Andre merker har forlengst tatt igjen forspranget MB hadde' date=' og flere av disse fortjener min oppmerksomhet. Ikke minst fordi prisen på MB stadig er høyere enn tilsvarende biler, uten at det er noe målbart bedre.[/quote']Her er jeg uenig (jeg hadde ikke kjøpt MB ellers), men forskjellen var nok større før. Men MB topper jo prislistene det er vi enig om. En eller annen sa at MB hadde som "policy" at de alltid skulle være ca.10% dyrere enn BMW. Vet ikke hvor mye hold det er i dette... :roll: Men det stemmer jo prismessig...?

Et annet moment er servicen på verkstedet. Når jeg har kjøpt ny bil og det oppstår problemer forventer jeg å få låne en bil av minst samme kategori. Jeg ble avskrevet med et øsekar. Dette er dårlig fransk. Som plaster på såret ville det være smart å stryke kunden medhårs' date=' levere bilen nyvasket, etc. Dette koster lite. Det koster mer å miste en kunde vil jeg tro.[/quote'] Enig i dette, og jeg ender som regel i en A klasse hvis bilen må inn for noe. Ikke noe stort problem for meg, men er som sagt enig. Når det gjelder vask så vil jeg IKKE at de skal vaske den da jeg ikke vil ha vaskeriper etter en kjapp vask på verkstedet. Men det er jo mange som hadde verdsatt dette, og da jeg hadde Ford var bilen alltid nyvasket da jeg hentet bilen etter service.
Guest Tin Nguyen
Posted

Hvis det er noen trøst for dere, så har faren min en W169 som han fikk levert i april. Og den har vært helt feilfri hittil :)

"BANKE i BORDET!"

Fint for ham, siden dette er hans første ordentlige bil, dvs MB

Fint for meg, som overtalte ham til å kjøpe MB, hi hi...