Jump to content

Tekniske spørsmål ang. W124 500E

caaatooo

Recommended Posts

En kompis av meg har nettopp kjøpt en (ombygd) 500E, og i den forbindelse har vi noen spørsmål...

For det første; hvordan kan man koble ut antispinn? Antispinn er automatisk innkoblet hele tiden. Finnes det noen sikring som kan fjernes som en midlertidig løsning? Har også lest om noen som har lagd til et stikk/en bryter (?) som gjør det mulig å slå antispinn-systemet av og på - er det noen som vet noe om det?

For det andre; bilen plages litt med kjølesystemet, da i form av at radiatoren er defekt og systemet lar seg vanskelig lufte. Er det noen som vet av en brukt radiator til 500E, evt. til 300TDT 4-matic (da denne ettersigende skal kunne brukes)..?

På forhånd takk for innspill :)

Man kan ikke dra ut noen sikring for å koble ut antispinn siden dette vil redusere motoreffekten også...

Derimot er det vel bare å koble fra 3 ledninger for å kvitte seg med denne funksjonen. Det ble laget kit en gang i tiden med 3 releer og en bryter slik at man kunne skru antispinn av og på. Googler du litt så er jeg ganske sikker på at du finner ut hvordan det skal gjøres.

Har du undersøkt med klubbens samarbeidspartnere hva en ny radiator koster?

(slettet spørsmålet ditt i medlemmenes forum, holder å poste et sted)

De finnes flere utgaver av antispinn funksjonen. på noen går det å koble ut for f.eks. dynorun e.l.

Min har gen.3 antispinn lar seg koble ut ved å fjerne et av relène i abs`n

Turid sin E60 har antispinn gen.2 (tror jeg) lar seg koble ut ved å koble fra en av ledningskontaktene på en av ledningene foran batteriet.  Begge deler uten å redusere effekt. Vi har begge gjort dette på dynorun.

Men vet at noen ikke lar seg løse for de går over i safemode med manuell gass som gir ca 3/4 gass på stag.