caaatooo Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 En kompis av meg har nettopp kjøpt en (ombygd) 500E, og i den forbindelse har vi noen spørsmål... For det første; hvordan kan man koble ut antispinn? Antispinn er automatisk innkoblet hele tiden. Finnes det noen sikring som kan fjernes som en midlertidig løsning? Har også lest om noen som har lagd til et stikk/en bryter (?) som gjør det mulig å slå antispinn-systemet av og på - er det noen som vet noe om det? For det andre; bilen plages litt med kjølesystemet, da i form av at radiatoren er defekt og systemet lar seg vanskelig lufte. Er det noen som vet av en brukt radiator til 500E, evt. til 300TDT 4-matic (da denne ettersigende skal kunne brukes)..? På forhånd takk for innspill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Man kan ikke dra ut noen sikring for å koble ut antispinn siden dette vil redusere motoreffekten også... Derimot er det vel bare å koble fra 3 ledninger for å kvitte seg med denne funksjonen. Det ble laget kit en gang i tiden med 3 releer og en bryter slik at man kunne skru antispinn av og på. Googler du litt så er jeg ganske sikker på at du finner ut hvordan det skal gjøres. Har du undersøkt med klubbens samarbeidspartnere hva en ny radiator koster? (slettet spørsmålet ditt i medlemmenes forum, holder å poste et sted) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Larsen Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 De finnes flere utgaver av antispinn funksjonen. på noen går det å koble ut for f.eks. dynorun e.l. Min har gen.3 antispinn lar seg koble ut ved å fjerne et av relène i abs`n Turid sin E60 har antispinn gen.2 (tror jeg) lar seg koble ut ved å koble fra en av ledningskontaktene på en av ledningene foran batteriet. Begge deler uten å redusere effekt. Vi har begge gjort dette på dynorun. Men vet at noen ikke lar seg løse for de går over i safemode med manuell gass som gir ca 3/4 gass på stag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Her er det en tråd om ASR-off: http://www.peachparts.com/shopforum/showthread.php?t=55692 Og her er det tegning over hvordan Renntech sin ASR-off knapp fungerer: http://www.peachparts.com/shopforum/showthread.php?t=55692 Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caaatooo Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Takk for alle innspill, satser på at vi får til noe nå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Halvorsen Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 På 1 gen kan du dra ut lednings stikkeren som sitter under bremseveske beholderen. Da kutter ABS og ASR ut, men bilen fungerer ellers som normalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.