Guest rob Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Heisann! Hadde ute instr.modulen for å skifte pærer, også åpna jeg greia fra baksida og satte i chromeringer rundt speedo'en ++. Nå har speedonåla begynt å "hoppe" litt i lave hastigheter, og så vil ikke turelleren over 3500 rpm.. Ingen problemer med motorgange eller noe ellers. Kjenner noen disse spøkelsene fra før tro, og veit råd?? Quote
Rudi Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 speedonåla hopper ofte hvis du har litt knekk på speedowire... mulig du kan ha fått det ved innmontering? Quote
FrodeS Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 speedonåla hopper ofte hvis du har litt knekk på speedowire... mulig du kan ha fått det ved innmontering? Det har jeg fått en gang også. Da dro jeg bare instrumenthuset ut og dyttet det inn igjen, så var det borte. Turtelleren var litt verre. Den er elektronisk styrt Husk at det er alltids lurt å skrive hva slags bil det er snakk om. Quote
Rudi Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 tittel på tråd= instrumentmuffens S124 Bør vel dekke det meste mtp speedohus? Turteller høres verre ut, men KAN jo være dårlig kontakt bare og... Quote
FrodeS Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 tittel på tråd= instrumentmuffens S124 Joda, jeg så den. Da er det snevret inn til ca. 10 år, 9 bensinmotorer, 7 dieselmotorer i ymse utgaver osv... Kan jo være at alt i instrumenthuset er likt, men jeg tror ikke det. Quote
Rudi Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 er sikkert en del forskjeller men mener rimelig bestemt at speedo går på wire på alle, og turteller er elektronisk Quote
FrodeS Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 er sikkert en del forskjeller men mener rimelig bestemt at speedo går på wire på alle, og turteller er elektronisk Det var det jeg sa også, i tillegg nevnte jeg som et appropos at det kan være lurt å oppgi biltype, i tilfelle det er noen forskjeller. Jeg vet ikke om det er forskjeller, jeg bare vet at MB lager ofte ting ulikt selv om det ikke er noen åpenbar grunn til det. Quote
Guest Einar Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Speedohusete er rimelig likt, litt forskjellige utføringer men de passer overens. Turtelleren har forskjellig virkemåte på bensin og diesel. Sjakk stikka, sett de gjerne inn med vaselin eller noe, og prøv å dytt litt olje inn i wiren og monter den på nytt, så kan du prøve. Quote
Guest rob Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Atter heisann! '91 300TE, s124, m103, sportsfahrwerk, zebrano, tyskimport '94( ) Takker for innspill! Røkka ut modulen igjen. Tok ut turteller'n, ser helt fin ut. Nåla vandret helt fritt. Monterte det perfekt (like før momentnøkkelen kom fram). sjekka el.kontaktene. Buntet kablene fint. Dytta greia på plass. Nå er speedoen fin som aldri før, men.... max rpm 3400.. i 180 km/t(spøk) Kan det være noen merkelige sikringer der som er gåen? Merkelig at den viser helt riktig før den bomstopper på 3400.. Er det bare å kjøpe ny teller kanskje? Har noen en mint cond. turteller til 300TE/CE/E, ca 91 mod?? Quote
Recommended Posts