Jump to content

Vinteren nærmer seg...

Fredrik B

Recommended Posts

Blir 2 lag duragloss #105 på meg og test av collonite insulator wax fra dørlista å ned. Samt nano lotus vindusforsegling på alle ruter. Duragloss #105 fungerte i allefall meget bra i fjor vinter. Blir sikkert et lag voks en gang i vinter også for morroskyld.

• 1 month later...
Guest Daniel F

Heisann..

DG 105 er en ren polish.. altså renser og får frem glans i lakken din...

skal du ha DG som en forsegler må du bruke DG111

da gjerne to lag med ett lag med en god og fin voks på toppen:)

men husk og la DG 111 herde i 24T uten fukt eller vann etter du har tørket av igen..

la den også herde minst 24T før lag nr2..

på voks gjelder ca 4timer:)

håper dette hjelper..

scandicshine.no selger dette...

DG = Duragloss

Guest Daniel F

en ting til:

man kan også bruke Chemichal guys sin Jetseal 109 sin lakkforsegler..

da denne bare trenger 20-30min herde tid før vann og neste lag er denne like god og kjappere å legge på:)

Gjør slik C`en skal behandles i vinter HVIS den til nøds må ut da...!!! 8)

Da SKAL den vaskes etter hver tur hvis den har vært ute i saltråket. Vaskes med svamp og så settes vannsprederen under bilen for og få den underspylt også i samme slengen :D

Helst så skal ikke den bilen brukes så ofte i vinter da... :D

For de som ikke har vannspreder hjemme, så ville jeg ha kjørt den i en BØRSTELØS bilvask med underspyling vert fall hver 2 uke. For og få bort alt saltet under... :D

Guest Daniel F

Nå skal du ikke vaske bil med svamp da... grensa går ved trå sykkel...

svampen sin oppbygging gjør du du drar møkka rundt rammen med svampen på bilen,

som lager disse runde ripene du ser i solen..

anbefaler deg å kjøpe en chenille microfiber vaskehanske, den løfter møkka opp fra lakken..

og en god bilsåpe... f.eks: DG901.. lukter himmel og skummer meget godt.. samt en god glid..

alt dette har også scandicshine.no  de har en pakke med bøtte, hanske og såpe for ca 500kr..

anbefaler deg å kjøpe en chenille microfiber vaskehanske, den løfter møkka opp fra lakken..

og en god bilsåpe... f.eks: DG901.. lukter himmel og skummer meget godt.. samt en god glid..

alt dette har også scandicshine.no  de har en pakke med bøtte, hanske og såpe for ca 500kr..

Det skal jeg prøve! Er det noe jeg plages vanvittig mye med så er det disse runde vaskeripene. :x

Guest Daniel F

Det skal jeg prøve! Er det noe jeg plages vanvittig mye med så er det disse runde vaskeripene. :x

Anbefaler det virkelig:)

for å gjøre det skikkerlig så har du en bøtte til med rent vann (vanlig bøtte kan brukes) som du dupper oppi før du dupper oppi såpe vannet..

tro meg, du ser hvorfor når du har prøvd det..

men for å få bort vaskeripene (swirls) så må du på med en litt grovere rubbing og maskin, anbefaler ikke dette om dere ikke har lest rundt det og prøvd litt på "ikke så farlig" biler...

for i værste fall kan du brenne opp lakken så du må sende det till lakkering...

men det er flere på dette forumet som vet hva jeg snakker om:)

Guest Daniel F

Jeg bruker spring vann.. litt vanskelig å få destilert vann på høytrykkspyleren:p

men mange bruker kildevann i bøtta.. dette er pga hvordan såpa oppfører seg.. men du er ganske gal om du kjøper inn 100liter kildevann for bilvask..

Vasker dere med vann fra springen eller destillert?

He he, har aldri sett noen på noe bilpleieforum i Norge som vasker med noe annet enn det vannet som er i springen. Det er mer enn bra nok.

Jeg har fått med meg at du har polert etter proff-metoden i mange år, og har sikkert bred erfaring. Har også skjønt at du synes folk med polish på hjernen driver med mye tullete og hysterisk.

Hva vasker du med Tommer'n? Er det parafin, Zalo i bøtta og en resikulert turtlesvamp? ;)

Vasker aldri bilen med høytrykk... Får en følelse av at man bare dytter "sjitn" lengre inn i kroker og kriker istede for at det renner av bilen. :?

Vanlig hageslange

Avfetting

Spyl av!

Vist bilen fortsatt ikke er rein, så går jeg over med clay.

Søkkvåt svamp og såpe fra topp til bunn.

Spyl av!

Tørk med pusseskinn.

Jeg tror det er svampen som lager swirls, så håper jeg blir kvitt dette problemet med en sånn vaskehanske. :)

Guest Daniel F

Riktig som du sier ang. svampen..

men du burdre vaske med høytrykk.. :/

for en hageslange klarer ikke å spyle av unødvendig møkk før washmitten kommer på lakken..

og man burde også være forsiktig med bruk av clay, i noen tilfeller kan denne lage stygge merker i lakken, disse er meget lette å frjerne med poleringsmaskin og er god rubbing.. så ikke få helt panikk av det jeg sier..