Guest T.R.L Posted September 10, 2009 Posted September 10, 2009 Hei..har en w210 200cdi som puttrer/griser olje runt dysen på 3sylider. merker ikke noe på drakraft å start, men hører puttring å ser grisingen av olje. kan de være løs dyse??? bør disse ses over?? virker litt løs på skruen. men de skal vel ikke komme olje opp av de hulle eller?? Quote
Guest T:R:L Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Hei har fått tips, så bilen skal på verksted mandag da blir de ornigs en svakhet på w210 bilan. bolten som holder dysa er strekkbolt å dem strekker seg grunnet høy varme nedi Toppdekslet. å bør byttes i ny å ned. står sikker noe i servicmanualen om inervalene for dem..... Quote
Guest T.R.L Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Du har rett i de. de var jo de man lærte på yrkeskolen gamle båtmotorer traktorer mopeder med slike pakninger, var kun å varme å den var som ny. å de holt f...me å joda grei jobb så lenge dem ikke er lekke. så han hadde noe pasta på den før han satte den på plass. vet ikke hva den er for å navne på den Quote
RoarB Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 den pastaen er samme type som de smører på glødepluggene når dem byttes, rett å slett aperonk... men denne feileon CDi biler er meget vanlig, men som tommern sier, skifte pakning og bolt en gang hvert år eller hvert andre år, hadde løst mange problemer... og kobber pakning i bånn er en litt dårlig løsning, ettersom den ikke blir klemt skikkelig....pga at strekkbolten er så pass tynn at den ikke får noe høyt press der... harr hatt et par slike med ødelagte gjenger, som ikke er mulig å gjenge opp, har da boret opp holder og hullet i blokka til 6.8mm og gjenget opp til 8mm, og brukt en bolt med umbrako hode, diss har jeg kunne dratt skikkelig til, og en av de jobbene sjekket jeg nå for et par uker siden, da har dette vært helt tett i 4 år nå.. Quote
gunsen Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Er dette noe som blir kontrollert ved service/hovedservice på CDI motorer ? siden det er et kjent problem Quote
Guest 1042 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Joda Tommern, var på min bil mekanikeren mente det ikke var mulig å få løs dysa hel. Men du fikk den løs. Renset godt nedi, blåste reint, glødet pakningen og satte sammen igjen. Fremdeles tett. Er det ett år/halvannet siden nå? Quote
RoarB Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Bos mener mye rart, men tildels så kan dem og forsvare det, siden dem skal kunne gi garanti på jobben men seff mange ganger dem skikkelig på bærtur når det gjelder pris versus innsats.. men alle CDi Dyser kan tas ut kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja Quote
Guest 1042 Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Er vel no sånt ja. Men MB mente det måtte ny topp til der? I mitt tilfelle var det aldri snakk om ny topp, annet enn om det var så jævlig grisete nedi der at de ikke hadde klart å få det reint. Men ny dyse ville de gjerne at jeg måtte kjøpe. Koster jo litt den og. Heldigvis var det en kar som liker utfordringer ute på roverud. Quote
Guest Einar Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 men alle CDi Dyser kan tas ut kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja Et sånt verktøy er orginalverktøy på Dieselmotoren som sitter Suzuki XL-7(Renaultmotor), der lekker ikke dysa, men dysa korroderer seg fast i toppen, og man har måttet gi opp selv med aperonkeren. Var en motor med registerhavari, der toppen kom opp, alt hadde fiksa seg med ett sett ventiler og kammer, men her måtte man skjære istykker toipp og dyser for å komme til boltene, og repen kom på over 60k i deler... Quote
RoarB Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 men alle CDi Dyser kan tas ut kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja Et sånt verktøy er orginalverktøy på Dieselmotoren som sitter Suzuki XL-7(Renaultmotor), der lekker ikke dysa, men dysa korroderer seg fast i toppen, og man har måttet gi opp selv med aperonkeren. Var en motor med registerhavari, der toppen kom opp, alt hadde fiksa seg med ett sett ventiler og kammer, men her måtte man skjære istykker toipp og dyser for å komme til boltene, og repen kom på over 60k i deler... ouch, men er derfor man smører inn dysa med samme guffa man bruker på glødepluggene, for å forhindre dette... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.