Jump to content

puttring/oljegris


Guest T.R.L

Recommended Posts

Hei..har en w210 200cdi som puttrer/griser olje runt dysen på 3sylider. merker ikke noe på drakraft å start, men hører puttring å ser grisingen av olje. kan de være løs dyse??? bør disse ses over?? virker litt løs på skruen. men de skal vel ikke komme olje opp av de hulle eller??

Link to comment
Share on other sites

Hei har fått tips, så bilen skal på verksted mandag :lol: da blir de ornigs :P en svakhet på w210 bilan. bolten som holder dysa er strekkbolt å dem strekker seg grunnet høy varme nedi Toppdekslet. å bør byttes i ny å ned. står sikker noe i servicmanualen om inervalene for dem.....

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i de. de var jo de man lærte på yrkeskolen :lol: gamle båtmotorer traktorer mopeder med slike pakninger, var kun å varme å den var som ny. å de holt f...me å :shock: joda grei jobb så lenge dem ikke er lekke. så han hadde noe pasta på den før han satte den på plass. vet ikke hva den er for å navne på den :?

Link to comment
Share on other sites

den pastaen er samme type som de smører på glødepluggene når dem byttes, rett å slett aperonk...

 

 

men denne feileon CDi biler er meget vanlig, men som tommern sier, skifte pakning og bolt en gang hvert år eller hvert andre år, hadde løst mange problemer...

 

og kobber pakning i bånn er en litt dårlig løsning, ettersom den ikke blir klemt skikkelig....pga at strekkbolten er så pass tynn at den ikke får noe høyt press der...

 

 

harr hatt et par slike med ødelagte gjenger, som ikke er mulig å gjenge opp, har da boret opp holder og hullet i blokka til 6.8mm og gjenget opp til 8mm, og brukt en bolt med umbrako hode, diss har jeg kunne dratt skikkelig til, og en av de jobbene sjekket jeg nå for et par uker siden, da har dette vært helt tett i 4 år nå..

Link to comment
Share on other sites

Joda Tommern, var på min bil mekanikeren mente det ikke var mulig å få løs dysa hel. Men du fikk den løs. :D

 

Renset godt nedi, blåste reint, glødet pakningen og satte sammen igjen. Fremdeles tett. Er det ett år/halvannet siden nå?

Link to comment
Share on other sites

Bos mener mye rart, men tildels så kan dem og forsvare det, siden dem skal kunne gi garanti på jobben men seff mange ganger dem skikkelig på bærtur når det gjelder pris versus innsats..

 

 

 

 

men alle CDi Dyser kan tas ut :)  kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja :)

Link to comment
Share on other sites

Er vel no sånt ja. Men MB mente det måtte ny topp til der?

 

I mitt tilfelle var det aldri snakk om ny topp, annet enn om det var så jævlig grisete nedi der at de ikke hadde klart å få det reint.

 

Men ny dyse ville de gjerne at jeg måtte kjøpe. Koster jo litt den og. Heldigvis var det en kar som liker utfordringer ute på roverud. :D

Link to comment
Share on other sites

men alle CDi Dyser kan tas ut :)   kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja :)

 

Et sånt verktøy er orginalverktøy på Dieselmotoren som sitter Suzuki XL-7(Renaultmotor), der lekker ikke dysa, men dysa korroderer seg fast i toppen, og man har måttet gi opp selv med aperonkeren.

Var en motor med registerhavari, der toppen kom opp, alt hadde fiksa seg med ett sett ventiler og kammer, men her måtte man skjære istykker toipp og dyser for å komme til boltene, og repen kom på over 60k i deler...

Link to comment
Share on other sites

men alle CDi Dyser kan tas ut :)   kjøp den orginale utdragerkroken fra autotrio, mekk til en festeanordning for bruk på drager/ronker, den slepper.....har aldri måttet gi tapt for en slik dyse enda, men du må brette opp gensern noen ganger ja :)

 

Et sånt verktøy er orginalverktøy på Dieselmotoren som sitter Suzuki XL-7(Renaultmotor), der lekker ikke dysa, men dysa korroderer seg fast i toppen, og man har måttet gi opp selv med aperonkeren.

Var en motor med registerhavari, der toppen kom opp, alt hadde fiksa seg med ett sett ventiler og kammer, men her måtte man skjære istykker toipp og dyser for å komme til boltene, og repen kom på over 60k i deler...

 

ouch, men er derfor man smører inn dysa med samme guffa man bruker på glødepluggene, for å forhindre dette...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...