Olav Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Jeg hadde en lite shine av bilen i kveld, og bl.a. frisket opp plasten på bakluka. Tok da av skiltet og sprayet på med forgasserrens, noe som er ypperlig for å fjærne asfaltflekker og lignende. Imidlertid viste det seg å være effektivt til å fjerne fargen på tegnene på skiltet også. Derfor må jeg vel kline til og få meg ny type skilt først som sist. Prøvde å male på igjen, men det så nokså amatørmessig ut. Problemet er at jeg drar på tur i helga, og må derfor ha skilt i morgen. Er det slik at disse nå lages på ett sted og sendes ut, eller kan man troppe opp på biltilsynet og få lagd skilter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Sist jeg fikk skilter (i sommer) tok det knapt ei uke fra jeg bestilte til jeg fikk dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Wormdal Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Jeg hadde en lite shine av bilen i kveld, og bl.a. frisket opp plasten på bakluka. Tok da av skiltet og sprayet på med forgasserrens, noe som er ypperlig for å fjærne asfaltflekker og lignende. Imidlertid viste det seg å være effektivt til å fjerne fargen på tegnene på skiltet også. Derfor må jeg vel kline til og få meg ny type skilt først som sist. Prøvde å male på igjen, men det så nokså amatørmessig ut. Problemet er at jeg drar på tur i helga, og må derfor ha skilt i morgen. Er det slik at disse nå lages på ett sted og sendes ut, eller kan man troppe opp på biltilsynet og få lagd skilter? Mine nye skilter fikk jeg utlevert på dagen. Disse ble laget av et frittstående lokalt firma som har avtale med den lokale vegvesenstasjonen. Dette var i fjor sommer, men det er vel neppe annerledes nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Disse må du bestille gjennom BT desverre. Men er det til gamlegul? Jeg ville aldri i livet tatt nye skilt på den da. Du kan ikke forsøke med malerulle og sort maling da? Om du lager det slik at skiltet akkuratt treffer bokstavene med rulla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Wormdal Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Disse må du bestille gjennom BT desverre. Men er det til gamlegul? Jeg ville aldri i livet tatt nye skilt på den da. Du kan ikke forsøke med malerulle og sort maling da? Om du lager det slik at skiltet akkuratt treffer bokstavene med rulla? I og med at gammegul er veteran, kan han vel få den type skilt som bilen ble levert med i sin tid. En annen sak er at det kanskje vil ta mer tid å få laget disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Nei det er ikke til gammelgul, men en mer moderne sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Tror du må til BT på risløkka i oslo, jeg fikk ihvertfall mine skilt der på 20 min.... Meen det er ofte kø der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Nye regler fra i sommer. Skiltene produseres av et firma i Tønsberg som vant anbudet over skiltfabrikken som har hatt dette i alle år.Gjelder ihverfall for østlandet. Dette systemet er kjøp fra sverige etter at de fant ut at dette var for dårlig, å byttet det ut. Så da havnet det her Du får ikke skilter på dagen, bortsett fra hvis det er nybilregistrering. Da er det lagervare regn med 3-5 dagers levering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Disse må du bestille gjennom BT desverre. Men er det til gamlegul? Jeg ville aldri i livet tatt nye skilt på den da. Du kan ikke forsøke med malerulle og sort maling da? Om du lager det slik at skiltet akkuratt treffer bokstavene med rulla? I og med at gammegul er veteran, kan han vel få den type skilt som bilen ble levert med i sin tid. En annen sak er at det kanskje vil ta mer tid å få laget disse? Ja, stemmer det, hvist det er veteran. Nå ble jeg litt glad for at det var en mer moderne bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Disse må du bestille gjennom BT desverre. Men er det til gamlegul? Jeg ville aldri i livet tatt nye skilt på den da. Du kan ikke forsøke med malerulle og sort maling da? Om du lager det slik at skiltet akkuratt treffer bokstavene med rulla? I og med at gammegul er veteran, kan han vel få den type skilt som bilen ble levert med i sin tid. En annen sak er at det kanskje vil ta mer tid å få laget disse? Ja, stemmer det, hvist det er veteran. Nå ble jeg litt glad for at det var en mer moderne bil Har aldri hørt om at du kunne få veteranskilt hos BT, eller er dette noe dei har begjynt med i det siste???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Wormdal Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Nei det er ikke til gammelgul, men en mer moderne sak. Sånn å forstå. Var litt rask der Håper det ordner seg på en grei måte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Disse må du bestille gjennom BT desverre. Men er det til gamlegul? Jeg ville aldri i livet tatt nye skilt på den da. Du kan ikke forsøke med malerulle og sort maling da? Om du lager det slik at skiltet akkuratt treffer bokstavene med rulla? I og med at gammegul er veteran, kan han vel få den type skilt som bilen ble levert med i sin tid. En annen sak er at det kanskje vil ta mer tid å få laget disse? Ja, stemmer det, hvist det er veteran. Nå ble jeg litt glad for at det var en mer moderne bil Har aldri hørt om at du kunne få veteranskilt hos BT, eller er dette noe dei har begjynt med i det siste???????? Før så var det iallefall det. Jeg hadde en 1966 model, som jeg hadde "nye" skilt på, og ville ha gamle. Da bestilte jeg dem på BT, så når dem var kommet, så tok jeg med gamle skilta, og byttet over disken. Disse var den gang produsert på Krappfoss skiltfabrikk etter hva jeg husker. (Lå i Moss). Olav, bestilte vel tidsriktige skilt til gammelgul i fjor hvist jeg ikke husker helt feil? Å da var bilen hans eldre enn 30 år. Det er en regel for slikt (hvor enn dumt det er), bilen MÅ være eldre enn 30 år for å få tidsriktige skilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Tror du må til BT på risløkka i oslo, jeg fikk ihvertfall mine skilt der på 20 min.... Meen det er ofte kø der... Var det nå i år Thomas? Var vel fra nyttår det ble endringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Går som regel 3 dager fra en bestiller til en får de Koster 60.- per skilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts