Jump to content

1996 300D 124 serie spørsmål ?

Recommended Posts

Guest vihovde
Posted

Lurer litt på en drosje kjørt 300D med 309.000 garanterte kilometre på telleren. Det er en stv. med en del utstyr (husker ikke i farten), mørk blå. Er det noem som skulle tilsi "Pass opp" med denne bilen, tenker på motor, diesel pumpe eller andre ting man bør passe seg for ? Har aldri hatt en diesel før så jeg trnger en del hjelp her. 309.000 ??? Mye eller ok ? All hjelp/tips settes pris på, kan overta den til helgen. Pris ? 75.000,-

Hvordan er disse 300D ? Mener, det er jo ikke akkurat noen drag racer, men er dem "dau" ?

Guest C220 Rieger
Posted

Ang km.standen er det en helt OK stand..

Guest vihovde
Posted
Ang km.standen er det en helt OK stand..

Takk for ditt innlegg. Hva med å ettermontere en turbo på denne maskinen ? Kan den trimmes ? Hva med prisen ?

Hjelp meg nå :lol:

Guest GammelGul
Posted

Løp og kjøp.

Er bilen normalt godt vedlikeholdt, noe som drosjer oftest er, vil ikke km-standen skremme meg.

Ta en titt på understellet, hjullager kan være aktuelt på den km-standen. Spesielt bak koster det litt å skifte.

Når det gjelder ytelse så er den langt fra dau, men noen racerbil er det ikke. Det er derimot en meget behagelig bil å kjøre fort med. Kjøpte en i Essen en gang, og kjørte hjem på direkten. Fra Essen kl. 15, fremme i Oslo kl 01. :wink: Vil tro den føles omtrent som 220'n din i aksellerasjon, men med bedre bunndrag.

Du kan sikkert ettermontere turbo på den, men vil tro det koster mer enn det smaker. Prisen er det ihvertfall ikke noe å si på, såfremt den er i grei stand og noenlunde rustfri. Sjekk rundt sidevinduene baki, forskjermer og rundt dørene.

Guest Magnus
Posted

Løp og kjøp! Min 300D har snart 500k på telleren og er i utmerket stand!

Guest josera
Posted
Lurer litt på en drosje kjørt 300D med 309.000 garanterte kilometre på telleren. Det er en stv. med en del utstyr (husker ikke i farten)' date=' mørk blå. Er det noem som skulle tilsi "Pass opp" med denne bilen, tenker på motor, diesel pumpe eller andre ting man bør passe seg for ? Har aldri hatt en diesel før så jeg trnger en del hjelp her. 309.000 ??? Mye eller ok ? All hjelp/tips settes pris på, kan overta den til helgen. Pris ? 75.000,-

Hvordan er disse 300D ? Mener, det er jo ikke akkurat noen drag racer, men er dem "dau" ?[/quote']

Høres ut som et kjempekjøp !!

Har selv vært drosjeeier i flere år, og kan fortelle deg at de aller fleste drosjene blir tatt veldig godt vare på. Det er ikke lønnsomt med en masse havarier, så de fleste drosjeeierene tar veldig ofte eksta servicer, tettere oljeskift, og skifter slitte deler før de begynner å skrangle o.l.

En annen ting er at motorene er nesten ikke utsatt for kaldstarter, og kilometerene er kjørt på varm motor.

Standart slitedeler på drosjer er:

Hengsler, høyre bakdør.

sete høyre bak.

vindusheiser.

vaakumpumpe.

Skiver (pga. at drosjene benytter hardere klosser).

Dempere og fjærer.

Ang 300D så er vel det 24 ventileren, med ordentelig vedlikehold runder den glatt millionen uten problemer.

Vår også oppmerksom på rust i overgang mellom sidevindu/bakdør og skjerm,(lista) Aluminium møter stål !

Lykke til

(hmm kjenner jeg selgeren ?)

Guest vihovde
Posted
Nå er den solgt :evil:

Løp og kjøp sa jeg jo. :lol:

:lol: :lol: :lol: Ja, skulle hørt på deg... Men bilen var i Kristiansand.

Guest Bengt E Jacobsen
Posted
Nå er den solgt :evil:

Synd den var solgt. Dette er en evighetsmaskin. 136 hester på 3 liter er ikke mye.så her kan det hentes ut mye. Dette er samme maskin som står i E 300 TDT (210) og har 177 hk med turbo. Det kan enkelt monteres turbo på den og satsen koster ca 13000,- og da får du ca 180, til 200 hk så kan man montere IC og filter , større trykkventiler i pumpe osv, osv.

Har store planer for min :wink:

Posted
Lurer litt på en drosje kjørt 300D med 309.000 garanterte kilometre på telleren. Det er en stv. med en del utstyr (husker ikke i farten)' date=' mørk blå. Er det noem som skulle tilsi "Pass opp" med denne bilen, tenker på motor, diesel pumpe eller andre ting man bør passe seg for ? Har aldri hatt en diesel før så jeg trnger en del hjelp her. 309.000 ??? Mye eller ok ? All hjelp/tips settes pris på, kan overta den til helgen. Pris ? 75.000,-

Hvordan er disse 300D ? Mener, det er jo ikke akkurat noen drag racer, men er dem "dau" ?[/quote']

Hvis den km-standen kan garanteres, og stand/utstyr er fornuftig (ac er et minimum), så løp og kjøp! Dette er ikkno å bekymre seg for. 309.000 høres kanskje mye ut. Jeg syntes også det hørtes mye ut en gang i tida. Den dieselen går ikke allverdens godt, den må presses litt på turtall for å yte ordentlig, men legger du fjæla i gulvet, så flytter det seg helt greit.

Posted

Hvis den km-standen kan garanteres, og stand/utstyr er fornuftig (ac er et minimum), så løp og kjøp! Dette er ikkno å bekymre seg for. 309.000 høres kanskje mye ut. Jeg syntes også det hørtes mye ut en gang i tida. Den dieselen går ikke allverdens godt, den må presses litt på turtall for å yte ordentlig, men legger du fjæla i gulvet, så flytter det seg helt greit.

tooo damn solgt...