Jump to content

1991 200E med automat problemer.

Jøran89

Recommended Posts

200E`n min har begynnt å få litt problemer med automaten til tider. Det skjer under oppstart. Virker som om automaten ikke vil ta skikkelig tak på en måte og bilen "nøkker". Av og til kveles motoren også. Det skjer altså når spaken settes i D,R eller 2-3 under oppstart. Ellers girer kassa fint i fart og under aks.

Lurer på om det kan være en clutch eller noe slikt som kan være slitt? Bilen har gått 260.000km.

Batteriet et nytt og dynamoen har gode børster og batterispenninga er bra. Kan jo selvfølgelig være OVP relèet, men det virker som om motoren kveles av girkassa på et vis. Akkurat som om den ikke kobler i fri skikkelig når bilen står stille i R eller D (motor drar tungt).

Skal prøve å skifte OVP relèet, men har tro på at det er girkassa som fusker denne gangen.

Jeg tror heller girkassa vil slure om du har problemer med den, ikke holde igjen og kvele motoren. Eksempel: Når du setter den i drive, så kveles ikke motoren av den grunn siden elektronikk justerer opp tomgangen. Er ikke elektronikken med så vil den ikke justere tomgangen riktig og motoren vil kveles.

Ta en telefon til Kenneth på Bergs, han vet best :D

Jeg tror heller girkassa vil slure om du har problemer med den, ikke holde igjen og kvele motoren. Eksempel: Når du setter den i drive, så kveles ikke motoren av den grunn siden elektronikk justerer opp tomgangen. Er ikke elektronikken med så vil den ikke justere tomgangen riktig og motoren vil kveles.

Vist det er sånn det foregår så er det mulig du har rett.  :) Skal prøve å få tak i et OVP-relè i morgen, så får vi se. 

Takk for hjelpen sålangt.

Og skulle kassa di være havarert så har jeg ei kasse du kan få billig, iallefall om du henter selv, elelrs så vet jeg ikke hvordan det er med frakt. 722.400-kasse uten kaldstartshelvete, fra `87 190E 2.0 med 210 på telleren, står i telemark som vel er ett stykke fra deg, om interessant, send en PM på freaken eller merceforumet.