Tor Anton Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 skulle hatt tak i en vaier som kan både trekke å dytte. ca dim er 3-5mm i dia. Hvor kan dette skaffes??? har vanlig vaier,men den er ikke stiv nok til å dytte. Noen tips??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Hva med en som har drevet med bilbergning i mange år elns? Burde ikke en i den bransjen ha skaffet seg diverse slikt? Men om den skal være så stiv, at du kan dytte med den, må du ikke opp i dimmensjon da? Hva med et stag av firkantrør? Lag det slik at det ene går inn i det andre, så kan det nesten 'legges sammen'.... Så lager du hull til en kraftig bolt som du fester den med i utdradd posisjon.... Bare litt sånn tankespinn :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Åge H. Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ka med pianotråd? dei er stiv som pokker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Er ikke de fleste moderne giroverføringer av et slikt slag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 diameteren på den som sitter der er på ca 3mm,med noe som er krympet på i hver ende med litt større diameter. Firekantrør teorien kunne gått under tvil hvis det hadde vært et rett parti,men det går i ca 90 grader. Dette er på kasse i en w203. Der et det stagg fra girspaken på toppen til å frem/tilbake bevegelsen og vaier fra girspaken til stagget på kassen. Har tatt frem en håndbrekkvaier til 190 som kansje er brukbar til noe. Den er noe tykkere,men hvis jeg bruker den strømpen så spiller jo det ingen rolle. Pianotråd er en idè ja. Kansje sølvlodde på det jeg trenger i endene. To vaiere er ikke noen løsning. En stram fjær på ene siden er heller ikke noen løsning da spaken skal stå i "N" da den er ubetjent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Dette er på kasse i en w203. Der et det stagg fra girspaken på toppen til å frem/tilbake bevegelsen og vaier fra girspaken til stagget på kassen. :lol: :lol: :lol: Jeg trodde du skulle skyve en bil jeg..... :P :P :oops: :oops: :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 snakk om en vaier på ø3-5mm(ca). Skal kunne skyve å dytte så noe alla pianotråd er en idè. Må være så jeg kan feste f.eks et kulefeste i hver ende. Disse kan skrus på M6 skrue så hvis det kan festes(loddes, sveies, gjenges) går det greit. skulle det opplyse saken så er det vaieren mellom delene #140 og #160 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts