Jump to content

Isofix i GLK

repvik

Recommended Posts

Foreldrene mine var nettopp ute og kjørte med lillejenta i den splitternye GLK'en, men de hadde litt problemer når de skulle feste bilsetet.

Er det slik at den skal være mulig å fjerne denne "pølsa" nederst på seteryggen her, så man kommer til isofix-festene bedre?

[smg id=176 width=750]

ISOFIX bøylene skal vel felles ut (under denne pølsa) slik at de blir mer tilgjengelig

når ISOFIX ikke er i bruk felles den inn igjen slik at ikke passasjeren som ikke sitter i barnesetet ikke får den i rompa.

fikk dere problemer med å feste i ISOFIX eller var det bare vanskelig å få festet setet ?

Er ikke denne festet med borrelås nederst slik at den kan vippes opp for å komme til festene?

Vet ikke. Det virka som den satt hardere enn som så, og jeg hadde ikke voldsomt lyst til å bruke makt i en bil som ikke har fått hvite skilter ennå ;-)

ISOFIX bøylene skal vel felles ut (under denne pølsa) slik at de blir mer tilgjengelig

når ISOFIX ikke er i bruk felles den inn igjen slik at ikke passasjeren som ikke sitter i barnesetet ikke får den i rompa.

fikk dere problemer med å feste i ISOFIX eller var det bare vanskelig å få festet setet ?

Hmmm... Fra det jeg så i manualen var det ikke noe vipping involvert. Men manualen var ikke akkurat det jeg ville kalt "detaljert".

Vi hadde problemer med å få ISOFIX-festene på barnesetet til å nå langt nok inn, på grunn av denne pølsa som klemmer nedover.