Daniel L Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Det eg lurer på er: hvor sitter sikringen til glødingen sitter? Dette er da en 91mod 300tdt. Mistet glødingen helt plutsli. noen som kan hjelpe? Takke på forhånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Det eg lurer på er: hvor sitter sikringen til glødingen sitter? Dette er da en 91mod 300tdt. Mistet glødingen helt plutsli. noen som kan hjelpe? Takke på forhånd Den sitter inni glødereléet. Er du HELT sikker på at glødingen er borte? Hvis en glødeplugg ryker, så vil ikke lampa lyse før etter at du har startet, men den gløder like fullt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 Ja er helt sikker på det. Det er strøm inn på releet, men dårli med gløding. Rleet slår også inn. Fant ingen sikringer inne i releet, fant bare to blå 25 ampers sikringer ved siden av sikringsboksen. Skiftet glødepluggane for ca 6 månder siden. Motorn startet med start gass, ikkeno problem det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ja er helt sikker på det. Det er strøm inn på releet, men dårli med gløding. Rleet slår også inn. Fant ingen sikringer inne i releet, fant bare to blå 25 ampers sikringer ved siden av sikringsboksen. Skiftet glødepluggane for ca 6 månder siden. Motorn startet med start gass, ikkeno problem det.. Glødingen tar ca. 90A, så de 2x 25A kan du nok se bortfra. Jeg har ikke åpnet et sånt relé selv, bare lest flere steder at sikringen sitter inni der. Det er ikke en vanlig sikring, men en ganske feit sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 Hmmm. når eg åpnet det var det bare et krets kort og en stor kontaktor. var ingen tydlige sikringer inne i releet som eg kunne skjå. Kan jo være kontaktoren som ikke får skikkelig kontakt, men tviler igrunn på det. Forske videre på det i mårgen. Takker for svar :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Hmmm. når eg åpnet det var det bare et krets kort og en stor kontaktor. var ingen tydlige sikringer inne i releet som eg kunne skjå. Her er bilde av en stk defekt sikring, samt et rele med ny sikring på plass. 80A. Partnr 000 545 03 34. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Sikringen sitter vel på utsiden av relèet, ei lita metallplate mellom 2 skruer, kan bruke en ledning som nødløsning. Hvis den har ryki kikk over ledningsnettet til glødepluggene, på min gamle S123 300TDT lå en ledning å gnisset til jord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 9, 2009 Author Share Posted September 9, 2009 Den sikringen er ikke på mit rele, om den ikke sitter under eit deksel av noe slag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Den sikringen er ikke på mit rele, om den ikke sitter under eit deksel av noe slag? Du må ta av et deksel for å komme til kontaktene og sikringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daniel YL Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Daniel L her. fikk ikke til å logge meg på med denne maskinen. Men eg har ikke de releet som Arne viser til i bildene. Nommere på de releet eg har er:0075451632. Har bilde på telefonen men får ikke overført til pc`n, men om noen er intrisert kan eg sende de me MMS. bare å sende en melding til meg først. telf 99500241. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 11, 2009 Author Share Posted September 11, 2009 No fikk eg fiksa glødingen. Problemet viste seg å være at kabelen til en av pluggane gjikk i jor,dette hadde skjed etter eg hadde skiftet innsugspakningen forige helg . men noe eg ikke kan finne er denn sikringen til releet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Utapå der kablene går inn, der sitter det ett deksel, ta vekk det, så finner du ledninger, og ei lita metallplate mellom to skruer, ¨det er sikringen, og har denne gått så er den brent av. Ser det ikke slik ut? Mål om det er pluss inn på relèet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 12, 2009 Author Share Posted September 12, 2009 Releet som eg ha i tdt`n min er ikke av samme sort som det som Arne har vist bilde av. Målte om det var strømm inn på releet, å det var de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Da må jeg bare beklage at kunnskapene mine begrenser seg, for alle jeg har hatt har hatt slikt relè, med sikring utapå... Det være seg 300TDT 123, 250TD, 200TD, E300D og 300TDT 124. Men skal dobbeltsjekke seinere om interessant,m har lissom ikke hatt noe behov for å skifte sikring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel L Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Du trenger ikke å skjekke dette opp om du ikke har noe interesse av det selv. Virker ikke som om det er noen sikring på systemet siden den ikke har gåt av etter en total kortslutning på den ene pluggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts