Jump to content

sikring til gløding på 300 tdt

Daniel L

Recommended Posts

Det eg lurer på er: hvor sitter sikringen til glødingen sitter? Dette er da en 91mod 300tdt. Mistet glødingen helt plutsli. noen som kan hjelpe?

Takke på forhånd :D

Den sitter inni glødereléet.

Er du HELT sikker på at glødingen er borte?

Hvis en glødeplugg ryker, så vil ikke lampa lyse før etter at du har startet, men den gløder like fullt.

Ja er helt sikker på det. Det er strøm inn på releet, men dårli med gløding. Rleet slår også inn. Fant ingen sikringer inne i releet, fant bare to blå 25 ampers sikringer ved siden av sikringsboksen. Skiftet glødepluggane for ca 6 månder siden. Motorn startet med start gass, ikkeno problem det..

Ja er helt sikker på det. Det er strøm inn på releet, men dårli med gløding. Rleet slår også inn. Fant ingen sikringer inne i releet, fant bare to blå 25 ampers sikringer ved siden av sikringsboksen. Skiftet glødepluggane for ca 6 månder siden. Motorn startet med start gass, ikkeno problem det..

Glødingen tar ca. 90A, så de 2x 25A kan du nok se bortfra. Jeg har ikke åpnet et sånt relé selv, bare lest flere steder at sikringen sitter inni der. Det er ikke en vanlig sikring, men en ganske feit sak.

Hmmm. når eg åpnet det var det bare et krets kort og en stor kontaktor. var ingen tydlige sikringer inne i releet som eg kunne skjå. Kan jo være kontaktoren som ikke får skikkelig kontakt, men tviler igrunn på det. Forske videre på det i mårgen. Takker for svar :D :D

Sikringen sitter vel på utsiden av relèet, ei lita metallplate mellom 2 skruer, kan bruke en ledning som nødløsning.

Hvis den har ryki kikk over ledningsnettet til glødepluggene, på min gamle S123 300TDT lå en ledning å gnisset til jord.

Guest Daniel YL

Daniel L her. fikk ikke til å logge meg på med denne maskinen. Men eg har ikke de releet som Arne viser til i bildene. Nommere på de releet eg har er:0075451632. Har bilde på telefonen men får ikke overført til pc`n, men om noen er intrisert kan eg sende de me MMS. bare å sende en melding til meg først. telf 99500241.

Utapå der kablene går inn, der sitter det ett deksel, ta vekk det, så finner du ledninger, og ei lita metallplate mellom to skruer, ¨det er sikringen, og har denne gått så er den brent av.

Ser det ikke slik ut?

Mål om det er pluss inn på relèet.

Da må jeg bare beklage at kunnskapene mine begrenser seg, for alle jeg har hatt har hatt slikt relè, med sikring utapå... Det være seg 300TDT 123, 250TD, 200TD, E300D og 300TDT 124.

Men skal dobbeltsjekke seinere om interessant,m har lissom ikke hatt noe behov for å skifte sikring.