Jump to content

knukket fjær?

Recommended Posts

Guest Yokishima
Posted

dunker og klunker, kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet

Guest MixaloT
Posted

Hepp!

Tipper nå heller at du har en demper som er gåen, de kan klunke og lage lyder når de har mistet effekten.

Om en fjær har knekt, så vil det lett sees med at bilen blir noe 'halt', altså mister høyde på den siden fjæren er ødelagt.

Guest djdelmonte
Posted
dunker og klunker' date=' kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet[/quote']

er det forran eller bak??

er det bak kan der være noen små stag fra stab staget og ned.

Guest MbTore
Posted

Tipper det er foran, og jeg holder en knapp på øvre bærekule, med mulighet for at det kan være nedre bærekule.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

og siden 124 ikke har øvre bærekule, så må det bli nedre?

Guest 300TDT
Posted

...eller stabstagforinger som garantert er utslitt om de er originale...

Guest MbTore
Posted
og siden 124 ikke har øvre bærekule' date=' så må det bli nedre?[/quote']

Tenkte meg nesten at den ikke har det ja... vant til stor bil jeg vet du :lol: Eller, gammeldags mener jeg... :? Da ville jeg sjekket nedre bærekule, men ofte gir den litt utslag på styringa også. Lett å sjekke i alle fall; jekk bilen litt opp fra bakken, støtt den godt opp, sett et spett under hjulet og jukk oppover med hjulet. Er det slark den veien så er det bærekula.

Posted

Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær,?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.

Kan ofte være litt vanskelig å oppdage??

Guest MbTore
Posted
Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær' date='?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.

Kan ofte være litt vanskelig å oppdage??[/quote']

Men det gir sjelden ulyder da. I sær ikke i form av klunking, da blir det oftere mer pipe-/gnisselyder.. :roll:

Guest ODDATLE
Posted
dunker og klunker' date=' kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet[/quote']

Hadde sånne lyder på min og trodde det var demperene, men enkelt

nok så var det bare et endeledd. Jammen var det nok av lyder likevel

om det bare var en bagatell(he-he, det rimte :D )

Guest djdelmonte
Posted
Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær' date='?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.

Kan ofte være litt vanskelig å oppdage??[/quote']

Men det gir sjelden ulyder da. I sær ikke i form av klunking, da blir det oftere mer pipe-/gnisselyder.. :roll:

og den har lett for å slite dekk på sikt