Guest Yokishima Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 dunker og klunker, kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet Quote
Guest MixaloT Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Hepp!Tipper nå heller at du har en demper som er gåen, de kan klunke og lage lyder når de har mistet effekten.Om en fjær har knekt, så vil det lett sees med at bilen blir noe 'halt', altså mister høyde på den siden fjæren er ødelagt. Quote
Guest djdelmonte Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 dunker og klunker' date=' kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet[/quote'] er det forran eller bak?? er det bak kan der være noen små stag fra stab staget og ned. Quote
Guest MbTore Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Tipper det er foran, og jeg holder en knapp på øvre bærekule, med mulighet for at det kan være nedre bærekule. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 og siden 124 ikke har øvre bærekule, så må det bli nedre? Quote
Guest 300TDT Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 ...eller stabstagforinger som garantert er utslitt om de er originale... Quote
Guest MbTore Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 og siden 124 ikke har øvre bærekule' date=' så må det bli nedre?[/quote'] Tenkte meg nesten at den ikke har det ja... vant til stor bil jeg vet du Eller, gammeldags mener jeg... Da ville jeg sjekket nedre bærekule, men ofte gir den litt utslag på styringa også. Lett å sjekke i alle fall; jekk bilen litt opp fra bakken, støtt den godt opp, sett et spett under hjulet og jukk oppover med hjulet. Er det slark den veien så er det bærekula. Quote
Guest sess Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær,?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.Kan ofte være litt vanskelig å oppdage?? Quote
Guest MbTore Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær' date='?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.Kan ofte være litt vanskelig å oppdage??[/quote'] Men det gir sjelden ulyder da. I sær ikke i form av klunking, da blir det oftere mer pipe-/gnisselyder.. Quote
Guest ODDATLE Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 dunker og klunker' date=' kan en fjær være knekt? Hvordan høres det ut da hvis noen vet[/quote'] Hadde sånne lyder på min og trodde det var demperene, men enkelt nok så var det bare et endeledd. Jammen var det nok av lyder likevelom det bare var en bagatell(he-he, det rimte ) Quote
Guest djdelmonte Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Et alminnelig problem foran er vel også knekt fjær' date='?? denne knekker som regel nederst ca. 5 cm inn fra enden.Kan ofte være litt vanskelig å oppdage??[/quote'] Men det gir sjelden ulyder da. I sær ikke i form av klunking, da blir det oftere mer pipe-/gnisselyder.. og den har lett for å slite dekk på sikt Quote
Recommended Posts