Jump to content

Recommended Posts

Posted

Den passer ikke uten videre pga at toppene på M119 motoren er bredere. Men det har blitt gjort før. En nyere M119 motor som har elektronisk innsprøytning er det beste valget, siden du med denne kan bruke et ettermarkeds datasprut for å kontrollere den, da behøver du ikke styre med å montere orginalt ledningsnett og hjerner og slikt++. Du fikk også motoren med KE-jetronic, men da må du montere alt orginalt ledningsnett og få dette til å fungere sammen med ditt gamle.

 

Her er en måte å gjøre det på (denne bilen står den en M120 V12 i nå): http://www.mbcoupes.com/memberscars/T/satishtummala/satishtummala.htm

 

Et annet alternativ er en 560 motor. Men dette også blir en del jobb siden den har KE-jetronic innsprøytning (i likhet med alle MB V8ere fra ca 1985) og din orginal motor har K-jetronic. Forskjellen er ganske stor, og det er en del mer elektronikk som skal fungere på 560 motoren. Skremmer det deg bør du vel tenke deg om to ganger før du går i gang med et slikt prosjekt ;)

 

Jeg ville heller tatt med bilen til tyskland og fått de til å overhalle motoren der. Vil du ha mer puff kan du vurdere å gjøre slik jeg har gjort med 560 motoren i 123en, montere datasprut. Da er det alltids enkelt å sette bilen tilbake til orginalstand, det er jo tross alt en klassiker dette her.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...