Fredrik B Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Her er da min E320 Coupe. Planene for denne er litt usiker fortiden, emn den skal inn til Flenstad Tekniske for noe mindre motor oppgraderinger. Blir også: - Senk - Soting av ruter - Anlegg kansje også: - AMG vinge - Lakkering helt ned - AMG gen2 framfganger evnt fult kitt Alle bildene av bilen HER Den russiske utstyrslista: VIN WDB1240521C084114 Model 320 CE / E 320 / E36 AMG Chassis 1240521C084114 Engine 104992 12 043112 Transmission 722369 03 946518 Order 0 3 231 03323 Approx. year 1993 Heating 0-23112847 Lights BOSCH Wiper SWF Cab 00000 Dealer Koblenz branch (231) Interior leather black or anthracite (261) Paint 744 brilliant silver metallic (с 1991) Options: 240 outside temperature indicator (с 01.03.1982) 260 omission of model designation on boot lid 281 trunk set, (280 SL) steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990) steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989) 291 airbag for front passenger airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993) 300 storage box in front tray (с 01.05.1988) 301 storage box in the rear (с 01.05.1988) 404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995) 420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963) 440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975) 540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985) 570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970) front folding armrest w202 - housing at front with armrest 581 automatic climate control (с 01.01.1977) 620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) 653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990) 673 high-capacity battery (с 01.01.1964) 859 model update ii (с 01.01.1978) 873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984) 910 14V/65A alternator alternator with increased capacity (с 01.11.1990) 952 sports line (с 01.02.1991) sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3) (Litt historie bak søket etter bilen her: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=30423.0) Quote
CHARLIE Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Dette så jo helt vanvittig bra ut!! Du burde nesten holdt den original slik som den er. Nesten alle 124-coupe´er er jo opp-jassa, så du skiller deg jo faktisk mye mer ut med et så strøkent originalt eksemplar som dette. Dessuten vil du beholde verdien på bilen i fremtiden om du velger å holde den slik. Quote
tommern57 Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Enig med Charlie, men man kan jo ha original-hjul, fjærer og eksos på lager da Quote
Rolf Åge Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Støtter deg Tom, men grillen må og på lager Quote
Fredrik B Posted September 6, 2009 Author Posted September 6, 2009 Alt originalt skal ligge på lager så det er mulig å bytte tilbake til orginalstuk. Blir ikke noe "rånete" på denne. Vil bare få litt av personligheten min på den Quote
FrodeS Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Trenger du gjøre så mye med denne, da? Litt andre hjul og en avantgardegrill, så er den vel fin? Quote
Fredrik B Posted September 18, 2009 Author Posted September 18, 2009 Da er det jul her oppe (evnt nede, spørs hvor du sitter )i trøndelag Bare så det er sagt, så skal jeg ha to av den subben der Quote
HolgersEN Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Blir vel Trøndelags diskobil service denna nå? Quote
Fredrik B Posted September 21, 2009 Author Posted September 21, 2009 Blir vel Trøndelags diskobil service denna nå? Hehe... Skal ha inn en forsterker til og bygge kasse, så håper det blir litt trykk ihvertfall. Skal bli gøy når jeg er ferdig Quote
CHARLIE Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 ...Bare så det er sagt, så skal jeg ha to av den subben der Takk og pris!! Så litt pinglete ut med bare én sånn :lol: Quote
Fredrik B Posted September 21, 2009 Author Posted September 21, 2009 ...Bare så det er sagt, så skal jeg ha to av den subben der Takk og pris!! Så litt pinglete ut med bare én sånn :lol: Hehe, de er bare på 700W rms og 1600W peak, så er ikke rare saken, men de spiller høy og fint Har handlet inn forsterker på 1200W rms, så tror det er nokk guff Quote
Fredrik B Posted September 27, 2009 Author Posted September 27, 2009 Da var den triste tiden over, bilen passerte 200k inatt Litt vemodig, men vet jeg har MAAANGE gode mil igjen Quote
Jøran89 Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Endelig noen som har skjønnt at man må velge lettvaska felger til vinteren! Quote
Einar Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Da er den innkjørt! Innkjørt? Har ikke en MB her i tunet som har gått under 340 000, 190`n kan vel ikke sies å være innkjørt enda, har ikke passert 350k en gang... Quote
FrodeS Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Da var den triste tiden over, bilen passerte 200k inatt Litt vemodig, men vet jeg har MAAANGE gode mil igjen 200' er jo ingenting. Det eneste som spiller noen rolle for hvor langt den skal gå er hvor godt du tar vare på den, og at du er villig til å bytte deler med noe som holder ordentlig kvalitet. Quote
Fredrik B Posted February 5, 2010 Author Posted February 5, 2010 Her i gården skal det kun gå i ordentlige oljer, og KUN orginaldeler. (Eneste unntaket er vell eksos, kammer, ledningsnett og batteri) Quote
Torbjørn Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Her i gården skal det kun gå i ordentlige oljer, og KUN orginaldeler. (Eneste unntaket er vell eksos, kammer, ledningsnett og batteri) Som etterhvert vil ha en kvalitet langt over det orginale Quote
Fredrik B Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 Da er sommerhjul og ny eksos på plass. Dessverre har jeg ikke internett hjemme, så det tar en stund før bilder kommer. Kjøpte ett sett med 19" tsw felger til sommeren Quote
CHARLIE Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 TSW er bra . Hva slags TSW felger valgte du?? Quote
Thor-Egil Andersen Posted March 3, 2010 Posted March 3, 2010 Hei Fredrik. Kikket litt på eksosen Torbjørn snekra til deg på hjemmesiden hans nå. Ser ikke ut til at du har noe katalysator lenger(mulig jeg er blind). Vil ikke dette bli litt tull på eu? Så forøvrig veldig veldig bra ut Quote
Fredrik B Posted March 6, 2010 Author Posted March 6, 2010 Hei Fredrik. Kikket litt på eksosen Torbjørn snekra til deg på hjemmesiden hans nå. Ser ikke ut til at du har noe katalysator lenger(mulig jeg er blind). Vil ikke dette bli litt tull på eu? Så forøvrig veldig veldig bra ut Ikke noe kat. på denne nei. Men bilen er jo `94 mod, så da er det jo ikke noe krav om kat. Er selv storfornøyd både efektmessig og utseende. Merker at jeg har fått litt mer dreimoment ved forbikjøringer osv. Nå er vel ny kam ankommet Torbjørn så da håper vi på at han får tid snart til montering av de Quote
Jørn Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Er vel krav om katalysator etter 87 eller 88?? Mener å ha hørt det. Ihvertfall hvis bilen har dette orginalt. Quote
E_S Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Krav til katalysator kom fra og med 1.1.1989. Da skal bilen være utstyrt med regulert katalysator, altså katalysator + lambdasonde, og for en 94-modell er kravet til avgass max 0.5% CO målt etter katalysator samt en lambdaverdi på mellom 0.97 og 1.03. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.