Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her er da min E320 Coupe.

 

Planene for denne er litt usiker fortiden, emn den skal inn til Flenstad Tekniske for noe mindre motor oppgraderinger.

Blir også:

- Senk

- Soting av ruter

- Anlegg

kansje også:

- AMG vinge

- Lakkering helt ned

- AMG gen2 framfganger evnt fult kitt

 

mercedes1.jpg

DSC_0363-1.jpg

DSC_0320.jpg

DSC_0289.jpg

DSC_0049-1.jpg

DSC_0130-1.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0048-2.jpg

Alle bildene av bilen HER

 

 

Den russiske utstyrslista:

VIN WDB1240521C084114

Model 320 CE / E 320 / E36 AMG

Chassis 1240521C084114

Engine 104992 12 043112

Transmission 722369 03 946518

Order 0 3 231 03323

Approx. year 1993

Heating 0-23112847

Lights BOSCH

Wiper SWF

Cab 00000

Dealer Koblenz branch (231)

Interior leather black or anthracite (261)

Paint

744 brilliant silver metallic (с 1991)

 

Options:

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

260   omission of model designation on boot lid

281 trunk set, (280 SL)

       steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)

       steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)

291 airbag for front passenger

       airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)      

300 storage box in front tray (с 01.05.1988)

301 storage box in the rear (с 01.05.1988)

404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

581 automatic climate control (с 01.01.1977)

620 emission control system

       vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

859 model update ii (с 01.01.1978)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

910 14V/65A alternator

       alternator with increased capacity (с 01.11.1990)

952 sports line (с 01.02.1991)

     sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3)

 

(Litt historie bak søket etter bilen her: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=30423.0)

 

 

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

 

Dette så jo helt vanvittig bra ut!!

 

Du burde nesten holdt den original slik som den er. Nesten alle 124-coupe´er er jo opp-jassa, så du skiller deg jo faktisk mye mer ut med et så strøkent originalt eksemplar som dette. Dessuten vil du beholde verdien på bilen i fremtiden om du velger å holde den slik.

Posted

Alt originalt skal ligge på lager så det er mulig å bytte tilbake til orginalstuk. Blir ikke noe "rånete" på denne. Vil bare få litt av personligheten min på den :P

  • 2 weeks later...
Posted

Blir vel Trøndelags diskobil service denna nå? 8)

Hehe... Skal ha inn en forsterker til og bygge kasse, så håper det blir litt trykk ihvertfall.

Skal bli gøy når jeg er ferdig :)

 

Posted

...Bare så det er sagt, så skal jeg ha to av den subben der :)

 

Takk og pris!! Så litt pinglete ut med bare én sånn  :lol: :lol:

Hehe, de er bare på 700W rms og 1600W peak, så er ikke rare saken, men de spiller høy og fint :)

Har handlet inn forsterker på 1200W rms, så tror det er nokk guff  :P

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Posted

Da er den innkjørt! :lol:

Innkjørt?

Har ikke en MB her i tunet som har gått under 340 000, 190`n kan vel ikke sies å være innkjørt enda, har ikke passert 350k en gang...

Posted

Da var den triste tiden over, bilen passerte 200k inatt :( Litt vemodig, men vet jeg har MAAANGE gode mil igjen :)

 

200' er jo ingenting. Det eneste som spiller noen rolle for hvor langt den skal gå er hvor godt du tar vare på den, og at du er villig til å bytte deler med noe som holder ordentlig kvalitet.

Posted

Her i gården skal det kun gå i ordentlige oljer, og KUN orginaldeler.

 

(Eneste unntaket er vell eksos, kammer, ledningsnett og batteri) :)

 

 

Som etterhvert vil ha en kvalitet langt over det orginale :thumbleft:

  • 4 weeks later...
Posted

Da er sommerhjul og ny eksos på plass. Dessverre har jeg ikke internett hjemme, så det tar en stund før bilder kommer. Kjøpte ett sett med 19" tsw felger til sommeren

Posted

Hei Fredrik. Kikket litt på eksosen Torbjørn snekra til deg på hjemmesiden hans nå. Ser ikke ut til at du har noe katalysator lenger(mulig jeg er blind). Vil ikke dette bli litt tull på eu?  Så forøvrig veldig veldig bra ut 8)

Ikke noe kat. på denne nei. Men bilen er jo `94 mod, så da er det jo ikke noe krav om kat.

Er selv storfornøyd både efektmessig og utseende. Merker at jeg har fått litt mer dreimoment ved forbikjøringer osv.

 

Nå er vel ny kam ankommet Torbjørn så da håper vi på at han får tid snart til montering av de :)

 

 

Posted

Krav til katalysator kom fra og med 1.1.1989. Da skal bilen være utstyrt med regulert katalysator, altså katalysator + lambdasonde, og for en 94-modell er kravet til avgass max 0.5% CO målt etter katalysator samt en lambdaverdi på mellom 0.97 og 1.03.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...