Jump to content

Hydraulikkting

FrodeS

Recommended Posts

Hørte noe om at Hydroscand skulle være billig. Tess er i hvertfall ikke billig uten firmaavtale m/rabatt.

Tror jeg må høre om jeg kan få noen fornuftig avtale med tess. Tar også en telefon til hydroscand. Nå hadde det røket en slange, og han som leier den har kjørt den tom for olje. Dvs. minimum 500,- i ny slange og minst det samme i ny olje.

olje får du vel billlig på felleskjøpet? mener de har hydraulikkolje...

Mulig det er billig... 280,- pr. 10-liter fikk jeg høre. Er det omtrentlig det billigste man kan få den?

Det er fort 600,- for å fylle den opp med olje. Det er 1 dags leie, så det blir fort dyrt. Nå har det skjedd to ganger på under en uke. Heldigvis var det brukerfeil og leietaker bekostet ny olje første gangen.

edit : 339,- pr. 10 liter :(

hvor det er billigst vet jeg ikke men min far har en traktorgraver og mener han snakket om at felleskjøpet var billig... snakket noe om noen annen olje som kunne brukes og som var mye billigere og like bra å bruke og "10er" olje kalte han det... men JEG har ikke noe peiling på dette :(

hvor det er billigst vet jeg ikke men min far har en traktorgraver og mener han snakket om at felleskjøpet var billig... snakket noe om noen annen olje som kunne brukes og som var mye billigere og like bra å bruke og "10er" olje kalte han det... men JEG har ikke noe peiling på dette :(

Fuchs (som vi har avtale med) er litt billigere. 615,- for 20 liter. Ikke så store forskjellen, men. Jeg har sendt en forespørsel på hva de tar etter klubbrabatt er trukket fra. :-)

Tess må forøvrig være det verste firmaet jeg noen sinne har vært borti når det gjelder kundebehandling. Kjenner jeg blir irritert når jeg tenker på de idiotene jeg var i kontakt med der sist, og gangen før det. Takke seg til Hydroscand.

Tess må forøvrig være det verste firmaet jeg noen sinne har vært borti når det gjelder kundebehandling. Kjenner jeg blir irritert nå jeg sitter å tenker på de idiotene som jeg var i kontakt med der sist, og gangen før det. Takke seg til Hydroscand.

Vet du om hydroscand sitter på delekataloger på diverse maskiner? Det er jo veldig greit hvis man kan si hva slags maskin det er, og hvilken slange man trenger i stedet for å begynne å måle lengde, gjenger osv osv.

Mange steder er Tess slik at om man ikke er en firmakunde som legger igjen noen hundre tusen der i året er man som luft, og de blir nærmest sure om man tillater seg en slik frekkhet som å spørre om noe.. Hydroscand har jeg derimot bare god erfaring med, fra flere filialer..

Tess må forøvrig være det verste firmaet jeg noen sinne har vært borti når det gjelder kundebehandling. Kjenner jeg blir irritert nå jeg sitter å tenker på de idiotene som jeg var i kontakt med der sist, og gangen før det. Takke seg til Hydroscand.

Vet du om hydroscand sitter på delekataloger på diverse maskiner? Det er jo veldig greit hvis man kan si hva slags maskin det er, og hvilken slange man trenger i stedet for å begynne å måle lengde, gjenger osv osv.

Skal ikke si det sikkert, men ville jo være naturlig for en hver proff slangeforhandler å ha dette innomhus, vil jeg tro.

Var litt rundt om å hørte på priser på hydraulikkolje i forrige uke til den nye bukken som lokallaget i Bergen har kjøpt inn, det varierte fra ca 1200 kr til det billigste som var ca 550 kr for 20 liter, har 20% hos Felleskjøpet (kjørte for de for 20 år siden) men Fuchs var billigere selv bare med 10% avslag. Så det ble handel hos Fuchs og samtidig så er det kjekt å bruke de vi har avtaler med, kjøpte samtidig motorolje til CE`en. :)

Tess var mer enn villige til å hjelpe meg å fikse graveren for en ørliten økonomisk kompensasjon.

2000 i oppstart, og 1990,- pr. time. + slangen selvsagt.

Alle priser + mva.

Hydroscand kunne også hjelpe til, men skulle ha 2000,- + mva for å sende noen ned i butikken.

Haha, det får jo selv merkeverksted med bilen til å fremstå som den billigste østblokkhåndverkeren som er å oppdrive.. :P

Det stemmer. Hydroscand og tess tar jeg nok lang rennafart og driter i. I dag har jeg vært hos Tools Hatec (vis a vis BOS Jessheim). De tok 700,- ink. mva. for 2 slanger og en meter ekstra slangebeskyttelse. Hydroscand skulle ha 5-600 + mva for 1 slange.

I tillegg var servicen hos Tools Hatec veldig god.

Hvis jeg trengte panikkservice, så tok de pr. time, min 2 timer á 1200,- ink. mva for det.

Det skal sies at å bytte hydraulikkslanger i understellet på en minigraver er en skikkelig møkkajobb!! Det tok nesten tre timer å få greiene på plass. Han som var grei nok til å demontere slangen for meg hadde demontert mye mer enn nødvendig. Nesten umulig å komme til alt ovenfra, men det gikk an å ta av en luke på undersida. Det var ikke høyt nok til å få hue under, så jeg lå nå der på ryggen i en masse singel, og strakk hendene over hue og gjettet på hvor koblingene skulle sitte. mmmm.. deilig!!