Rasmus Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Hei,har 2stk 124 stv. Begge har samme prob. Lekasje i bagasjerommet. Lekasjes samler seg i oppbevaringsrommet rett innafor bakluka. Når eg letter på lokket ligg der 1-2 cm med vann.Ka kan vere årsaken? Kan de komme via bakluka? har merka den e våt i nedkant. Ganske frustrerande Og so på begge bilane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Sjekk dreneringshulla i bakluken På coupeen jeg hadde så var disse tette og vannet fylte opp luka, for så og gjøre den full så kom det inn i bilen...! Hver gang jeg åpna lokket så kom det vann som en foss inn i bilen Sjekk disse, er noen gummier også i hulla. Disse tok jeg bort og da ble den 100% etterpå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Trolig lekksje rundt ruta, fikk byttet rute på min og etter det ble det tørt, ikke nødvendig å bytte viss ruta er bra men få en som driver med bilglass til å tette de (kvantumsrabbat når det er to) Før det skiftet jeg gummi i viskergjennomføring og den rundt låse knappen, uten effekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 Ok,takk for gode råd Såg i helga at på den eine var de fylt opp i stepphjulbrønnen og berre hive inn en gullfisk Fosser virkkelig inn her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Er 99% sikker på at det er sidevinduene dine som lekker, kjøp ny pakning og få et eller annet bilglass til å demontere/montere det..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Stak opp gjennom dreneringspluggen i bunn av brønnen, denne er ofte full av drit og tett, bare tre en skru trekker i mellom og rør litt, når det e rtumt kan du ta den ut og vaske den i en kum med varmt vann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Stak opp gjennom dreneringspluggen i bunn av brønnen, denne er ofte full av drit og tett, bare tre en skru trekker i mellom og rør litt, når det er tomt kan du ta den ut og vaske den i en kum med varmt vann Ville nå prøvd å funnet problemet først.....? det skal jo ikke komme vann der i første omgang ........ Med tanke på at vi om ikke lenge skal inn i en ny sesong med saltlake, så ville jeg funnet ut hvor lekkasjen er og tettet denne så snart som overhode mulig..... Du har sjekket at dreneringsslangen fra takluken ikke er lekk, evt har løsnet fra gjennomgangen i karrosseriet.? En ser da etter en sort plastslange som går igjennom karrosseriet rett foran ventilasjons "ventilene" under støtfangeren invendig i bilen, på høyre siden må du kanskje ut med jekken, og på venstre må du ut med reservehjulet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einar Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Selvfølgelig skal det ikke samle seg masse vann nedi der, men litt må man regne med, som kondens, gris o.l., så det med å stake opp var ment som noe man burde gjøre uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 Mange gode råd og tips her D lika vi Stakk opp dreneringa i hjulbrønnen i dag. Va potte tett. So får håpe et prob. e vekk. Fossa vann Har tenkt på takluke dreneringane sjølv. De med siderutene kan høres mulig ut. Da eg skulle stake dreneringsproppa såg eg ei vannrend som kunne komme fra sideruta. Men de som bekjymra meg mest e den lekasja som kjem inn i oppbevaringsrommet i golvet bak. den syns eg e litt lei Tenkte å legge litt forstekera ned i der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Da er det med stor sannsynlighet lekkasje i vinduet på luka de, ev sjekk der viskeren går igjennom vindu der er det en gummi gjennomføring som kan lage litt lekkasje. Prøv med klar silikon rundt pakning først, evt få byttet pakning så tror jeg det blir bra..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 Den e fin Slik som de regna må eg berre få de gjort Nok en gong,takk for gode råd og hjelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terje Aasheim Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Ja takk til bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts