Jump to content

Videofunksjon på COMAND , ML klasse

Guest 2627

Recommended Posts

Idag fant jeg ut noe veldig pussig, i alle mercedesene av nyere dato jeg har kjørt som har COMAND så har det vært mulig å se film på denne. I alle 211 bilene er det sånn iallefall og jeg er sikker på at det har fungert i ML bilene før.

Stor var overaskelsen da jeg for litt siden kjørte en 2008 modell ML med comand og skulle sette meg ned mens jeg ventet, og se en film.

Jeg satte i filmen og nei ingen film kom, veldig rart tenkte jeg og senere samme dag prøvde jeg med en 4-5 andre nye filmer som alle viste "ingen video"

Helt sikkert noe galt med comanden da, for det må vel være mulig å vise film på en ny comand, det er til og med en egen knapp der det står "VIDEO".

Så idag var jeg på bertel og sten med nettopp denne bilen, som nå skulle ha service. Da nevner jeg det med at den nekter å spille av video også tenkte jeg. Og da kommer det sjokkerende. På et eller annet tidspunkt har Mercedes bestemt at dette skal ikke fungere mer gitt, så ved en software oppdatering så har dem fjernet muligheten for å se film på COMANDen, tross at bilen er solgt med film muligheter og en knapp det står "VIDEO" på.

Er det bare meg som synes det er veldig rart at mercedes gjør dette? Dem synes tydligvis da at E klassen er bra nok for å få vise film?

Muligheten for å se film er jo der, comanden skal jo kunne vise film det er bare at mercedes har "sperret" for dette nå i senere tid

Til informasjon.

Helt sprøtt spørr du meg, som en annen her sa "VIDEO-knappen kan brukes til TV-tuner, ryggekamera, aux-kilder osv" men å se film på? Å nei, gud forby om du så film mens du sto rolig.

Guest Kenneth Helgesen

GLK viser da video, så rart med ML...

Hadde jo vært greit å kunne satt seg til med en video, når ML`en står fast "litt" utenfor asfalten og du venter på bergingsbil :lol:

Jeg har Video/DVD funksjon på min C klasse (s204)

riktignok kun når den står stille, men skulle gjerne ha fjernet sperren (når bilen beveger seg forover - når jeg rygger er det ikke noe problem å se DVD)

dersom noen har en god løsning på dette

GLK viser da video, så rart med ML...

Hadde jo vært greit å kunne satt seg til med en video, når ML`en står fast "litt" utenfor asfalten og du venter på bergingsbil :lol:

Kan det virkelig være slik at ML er den eneste av alle MB som en IKKE kan se dvd på Comanden? Er det fordi den blir produsert på en annen fabrikk?,og/eller hvorfor i himmels navn skal en bruke en annen hjerne på ML comand enn alle Comander til Mercedes.

Det var nedtur :(, men kansje STEVE klarer å fikse dette på en ML? :D :D :D

Jeg har Video/DVD funksjon på min C klasse (s204)

riktignok kun når den står stille, men skulle gjerne ha fjernet sperren (når bilen beveger seg forover - når jeg rygger er det ikke noe problem å se DVD)

dersom noen har en god løsning på dette

Dette er mulig med en ettermarkeds interface.