Jump to content

Kjøpe stagpakke på ebay, tips?

SveinungM

Recommended Posts

Jeg tenker å kjøpe en pakke med alle de 8 stagene i bakstillingen på ebay(og foringer til stab stag og bærebro). Er det noen som har noen tips? Eller som vet hvordan kvaliteten er?

Jeg har sett på denne butikken:

http://stores.shop.ebay.de/ATP-Autoteile_Querlenker_w202_W0QQ_fsubZ4QQ_sasiZ1QQ_sidZ18116485QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Det står veldig mange sett til salgs nedover, er det forskjell på dem? Et sett koster 117 euro og ett 129 euro, men de ser jo helt like ut. Tips?

Tipset med eBay må vel være å kikke litt på tilbakemeldingene til selger.

Hvis dem selger drit, tar det ikke lang tid før rating'en daler.

Hvis du kikker litt på forskellige, skjønner du hva jeg mener. Hvis f.eks en selger har operert på eBay i tre år, og har 99% gode tilbakemeldinger, sier det endel.

Er vel den beste måten å sjekke på, siden du som selger ikke har noen mulighet til å filtrere tilbakemeldingene.

Men sjekk også pris i Norge først. Noe er nesten like billig å kjøpe i butikken.

Enig med Tommern, sjekk ut div priser i Norge, så mye enklere å reklamere på noe...

Tommern; det blir vel lagt inn positiv feedback pga. at handelen/forsendelsen gikk bra. Om 2år når foringene tyter ut og er utslitte, er det vel 'noe' forseint å legge inn negativ feedback.....

Dette irriterer meg, for dette skjer jo med mange andre selgere også, hvor graden av kvalitet ikke viser seg med engang....men leeenge etter du har lagt inn feedback'n....

Tommern; det blir vel lagt inn positiv feedback pga. at handelen/forsendelsen gikk bra. Om 2år når foringene tyter ut og er utslitte, er det vel 'noe' forseint å legge inn negativ feedback.....

Dette irriterer meg, for dette skjer jo med mange andre selgere også, hvor graden av kvalitet ikke viser seg med engang....men leeenge etter du har lagt inn feedback'n....

Helt riktig. etter 60 dager er også handelen stengt for tilbakemelding. Det er dessverre selger, og ikke artikkel man vanligvis gir tilbakemelding på.

Alt under 99% er egentlig ganske dårlig.

Jeg har selv opplevd å bli grundig rundlurt av en selger med 200 positive og 2 negative kommentarer.

Mange av de råbillige bildelene på Ebay er kina-vare av heller tvilsom kvalitet. Det som går an er å finne de som selger anerkjente merker til en anstendig pris, å kjøpe "no-name" hadde jeg ikke gjort, lite vits i å kjøpe noe som er utslitt etter et par år igjen når det er så mye jobb å skifte..