Jump to content

Nivåregulering.... eller ikke...

Recommended Posts

Guest Akita
Posted

Er det noen som vet om man kan sette inn fjærer/dempere bak slik at man kan kutte ut nivåreguleringen? Mener at jeg har hørt at dette kan gjøres. Dette gjelder en 230 TE (123) Må skifte demper bak uansett (Lekkasje ved EU kontroll) og selve "boksen" bak lekker igjen og er ikke akkurat billig i innkjøp...

Guest MbTore
Posted

Er vel bare å bytte støtdempere det, og muligens fjærer...

• 2 months later...
Guest superted
Posted

Ingen problem å bytte ut demperne med dempere fra en sedan. Gjorde dette på min gamle 123, 200T, tømte systemet for olje og vips var problemet løst. Vet ikke om jeg skulle ha fjernet eller koblet ut pumpa. Men du vil nok bytte eller stive av fjærene da den vil henge litt med bakenden hvis ikke.

Posted

Siden det finnes rep sett til demperene til 124 så ville jeg undersøkt om det fantes til demperene til 123 før jeg begynte med noen større ombygginger. Dessuten finnes det jo en god del 123er hos huggere rundt om som du sikkert kan få kjøpe demperene fra for en billig penge...

Posted

Fikk tak i to brukte på den lokale høgger'n til 500.- pr. stk. så nå er den "oppe" igjen.. :wink:

Posted
Siden det finnes rep sett til demperene til 124 så ville jeg undersøkt om det fantes til demperene til 123 før jeg begynte med noen større ombygginger. Dessuten finnes det jo en god del 123er hos huggere rundt om som du sikkert kan få kjøpe demperene fra for en billig penge...

Hva består dette rep settet av? Blir man kvitt klonke lydenen jeg har på min 124 med det settet :?:

Er vel slark i det nedre opphenget som gjør dette.. Burde vært noen slags foringer å sette på kanskje.

Posted
Hva består dette rep settet av? Blir man kvitt klonke lydenen jeg har på min 124 med det settet :?:

Er vel slark i det nedre opphenget som gjør dette.. Burde vært noen slags foringer å sette på kanskje.

Skulle jeg gjerne sett jeg og. Spurte både hos forhandler og hos Autohuset da mine skranglet i nedre oppheng, men måtte pent handle nye...
Posted

Skulle jeg gjerne sett jeg og. Spurte både hos forhandler og hos Autohuset da mine skranglet i nedre oppheng' date=' men måtte pent handle nye...[/quote']

Sveise fast eller locktite :lol:

Litt kjedelig hvis man må ha de av da men..

Kanskje det går å borre opp og sette i større bolter :)

Posted
Skulle jeg gjerne sett jeg og. Spurte både hos forhandler og hos Autohuset da mine skranglet i nedre oppheng' date=' men måtte pent handlenye...[/quote']

Jeg har aldri sjekket, det er noen andre her som har fortalt at det finnes repsett. Jeg bare formidler det videre...

Posted

Når jeg hadde bilen inne nå, så kjøpte de et rep sett til demperne mine, det inneholdt etter det jeg så bolter og gummiforinger til innfesting av demper oppe og nede.. De skiftet bare nede på min... har delenr på den pakken i garasjen et sted, om noen er inntresert...

Posted
Rep- Satz

Springleg Mountkit

Delenr: A 124 320 0456

Og TAKK for den. Hadde spart meg en 4-5000 om jeg hadde den i fjor... :(

Nå vet jeg nå det til neste gang ihvertfall. :wink:

Posted
He he.. Surt da :wink: Men kanskje andre som kan ha nytte av den infoen fra nå av :)

Tusen takk!!

http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?soegefelt=varenummer&find=124+320+0456

143dk pr. stk + mva + frakt. Bestiller man disse en og en, slipper man fortolling på dem, da verdien såvidt blir under 200 nok. Bestiller man begge, blir det mva av både verdien og frakten (men da kan man slippe dansk mva). Uansett småpenger.

Vet du noe om hvor stor jobb det er å bytte? Kan kanskje være på tide på min, som nå har passert 365.000 km.

Posted
Ingen aning... nede skal det vel gå greit.. kanskje verre oppe.
Oppe er ingen sak. Du løsner bare inni bagasjerommet og slipper ned demper'n litt.