Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk bladet BIL i posten her om dagen,egentlig bryr jeg meg ikke noe om det,ettersom jeg lager det og leser den en ukes tid før det kommer i butikken,MEN den første repotasjen der MÅTTE jeg lese en gang til,er nemlig en bil jeg ikke for ut av tankene... Ford Focus RS,uansett hvor mye jeg nekter så faller jeg på samme konklusjon... Bilen er RÅ,slik VIL jeg ha meg!!!!  :D Men for en PRIS,alikevel er ikke det for meg avskrekkende nok,ikke når jeg tenker på hva en forsikring vil koste i året heller.... Jeg må nok med bøyd hode innrømme at Ford entusiasten i meg har våknet for fult igjen  :x Jeg som HATET Ford så inderlig!!!!  :x Inntil jeg så dem første repotsajene om den bilen for en god stund siden.... Finnes det noe medisiner mot denna "Fordsyken" jeg har fått igjen??  :lol:

Eller er det andre her i klubben som også her gitt den bilen en ekstra tanke eller to???

Posted

Jeg har hatt en Ford, og vil ikke ha flere.

Edit: Forresten, det hadde vært kjekt med den gamle Ford stasjonsvogna. Den rista noe forjævlig når jeg venta på grønt lys, og det hadde vært veldig kjekt til å dysse litjjenta i søvn når hun har de "vanskelige" periodene sine :-P

Posted

RS-en er rå, selv om jeg kan styre meg for den spy-grønne fargen de har på dem. Hadde vært moro å lagt hanskene på en slik en dag.

Men prisen er hinsides all fornuft takket være det norske avgiftssystemet. Av prisen på 713.700,- så er hele 464.000 avgifter og 46.000 moms. Altså en halv million, eller over 2/3 av totalprisen går rett i statskassa. Av de 464.000 i avgifter er det effekten som gjør utslaget. 305 hk gir 314.000 i hk-avgift. Altså en drøy tusenlapp pr. hk.

Vårt naboland Danmark er kjent for sine høye avgifter på hele 180% av netto bilpris. Men selv der blir RS-en billigere. I tillegg kan danskene kjøpe den som varebil, og slipper unna med halve prisen. :D

Posted

Har aldri hatt lyst på en Ford.

Må si jeg støtter deg Alexander 100%, Ford har jeg ALDRI hatt lyst på :D, sikker fordi jeg hadde en Ford Transit som russebil :lol: :lol: :lol:, og prisen er helt hinsides :shock:

Posted

Ford er RÆVA kvalitet,noe jeg har merket etter at jeg kjøpte mercedes,derfor er det litt "merkelig" at jeg fortsatt ikke har lært????  :-k For og være ærlig har jeg hatt 2 Forder jeg virkelig savner,den jeg savner mest er Mustangen jeg hadde,men pga alder var det VELDIG mye jobb og jeg følte til tider at jeg ikke fikk gjort noe annet enn og skru på bilen,så motivasjonen ble rett og slett borte,da jeg solgte den kjøpte jeg meg en sierra cosworth 4x4 91 mod..... Billig bil,masse hester,lett og trimme  :D og gikk forholdsvis meget godt... MEN...... Var sykt mye ford sykdommer på den.... uannsett så var det faktisk en utrolig morsom bil og ha,for ikke og snakke om deilig turbodrag på 1,2 bar. Mulig "sykdommen" min forsvinnner av seg selv akkurat som en vanlig influensa...  :D Tvi,tiv... Men syns fortsatt Grønn focus RS er RÅ  :D Nå har vel Ford en motor som funker bra og ikke er så sabla tørste på olje,men lurer på om bremsene til Ford har blitt bedre??? for ikke og snakke om det evig-knirkende understelle på stolene dem hadde i hele 80-90 åra,hørt at det fortsatt er utrolig mye plast i bilene ennå og det minsker jo også lysten på og kjøre en.... Knirk,knirk...  :x

Posted

Har fått mere sansen for de nye fordene, syns de er fine

Tror ikke de er så dårlige som mange vil ha det til.

Bare de er bedre på rust og kundeservice en Mercedes, så er det et godt alternativ.

Posted

Kjørte en 2004 modell Focus i vinter (når C'n var på reklamasjonsjobb etter rustjobb).

Fy f..n så kjip bil. Kjipt dashbord, kjipe seter, kjipe knapper, kjipt utstyrt. Kjip å kjøre. Sikkert ålreit på tørr asfalt, men på is og snøføre var den ett mareritt å kjøre. Sporing, understyring i bøtter og spann. Var omtrent som å gjete en harehund på spor.

Nei takke meg til en rusten mercedes...

Posted

Found On Rubbish Dumps

Fix Or Repair Daily

Fails On Rainy Days

Fails On Race Day

Found On Roadside Dead

Failure Of Research & Development

Found On Road Deserted

Fast Only Running Downhill

Factory Ordered Road Disaster

Factory Ordered Rebuilt Datsun

Flip Over Read Directions

Four Old Rusted Doors

Ford Owner Really Dumb

For Only Retarded Drivers

(French) - Fabrication Ordinare Reparation Dispendieuse

Ford Owners Recommend Datsun

Flipped Over Russian Dunebuggy

For Off Road Death

Fords Only Run Downhill

Fat Old Rusted Dog

Freaking Old Rusted Dodge (Datsun)

Forget Out Running Datsuns

For Old Retarded Drivers

Fucked On Race Day

Found On Rangi's Drive

First On Recycle Day

What does ford mean if you spell it backwards? Driver Returns On Foot

Posted

haha! må innrømme at jeg likte ford baklengs jeg =P

men for all del, hadde noen satt igjen en taunus eller capri i gården skulle jeg nok hatt det morro med den også! =P

så er ikke alt fra ford jeg fnyser av =)

Posted

Han prøvde med bannskap, han prøvde med bånsull, han fikk ikke gnist på sin gamle Ford Consul

Med dunder og brak som den spanske armada, startet hun opp sin gamle Granada

Som Barry Gibb med balla i klem, slik piper vifta i min Ford 17M

Ny jobb men livet var ikke perfekt - firmabilen var nye Transit Connect

Flere her:

http://www.bilrim.no/ford.html

:D :D :D

Posted

Må innrømme at jeg glatt kunne tenkt meg en slik versting-Ford  :P

Har hatt Ford tidligere og aldri problemer med de..... men det er mange år siden og kvaliteten kan jo ha blitt verre (hva vet jeg).

Har hatt mer problemer med Mercene  :oops:

Men, ingen biler har komfort og er så fine som MB. Synd de er så jæææ... dyre.  :(

Posted

Må innrømme at jeg glatt kunne tenkt meg en slik versting-Ford  :P

Har hatt Ford tidligere og aldri problemer med de..... men det er mange år siden og kvaliteten kan jo ha blitt verre (hva vet jeg).

Har hatt mer problemer med Mercene  :oops:

Men, ingen biler har komfort og er så fine som MB. Synd de er så jæææ... dyre.  :(

Ford kan nok ikke måle seg opp mot Mercedes når det gjelder kjøreegenskaper og komfort,understellet på en MB er litt mer avansert enn på en Ford,samme om bilene er gamle eller nye.... Det som er litt morsomt med Ford er at "Værstingutgavene" dem kommer med er mye billigere enn om du skal ha det en GROM MB,da må du gjerne punge ut det dobbelt og vel så det,selvfølgelig er dissa MB "noen" hakk bedre enn en simpel Ford,men se bort ifra det og se på gleden av og ha en bil som går godt og til en "billig penge" det er kanskje det som gjør at Ford scorer ganske godt,bare se på en gammel sliter som sierra cosworth,du for en bil alt ifra 204 hk-350 hk til rundt 100000-130000kr. Dissa motorene har vist seg gang på gang at dem tåler vannvitig juling og MANGE motorer er blitt seriøst overhalt ink drivverk.... Så skal du ha en bil som "Drar skinne av pølsa" til under 150000kr er nok ikke cosworth så dårlig valg hvis du ikke blir gal av hjulstøy,vindsus,kast i skiver osv,osv...  :D

Posted

Har kjørt mye Mondeo de siste årene, da spes. nest siste modell. Den hadde dessuten den fine 2.2 dieselmotoren. En utrolig god bil å kjøre, kjøreegenskaper som gjerne overstiger like MBer (Dog ikke på komfort selvfølgelig). Og 130 000 km på 2 år gav INGEN alvorlige feil. Det eneste jeg kan huske var kaldstardsensoren som tok kvelden. Nada rust. For 400K var det utrolig mye bil for pengene, så å si at Europeiske Ford nå er et dårlig merke, er sludder og pølsevev. At interiør osv. er kjedelig, er en helt annen diskusjon ;)

Dere bør forresten lese denne testen av den grønne gnageren, utrolig vittig:

http://www.dn.no/dnBil/article1729965.ece