Jump to content

interiør lister.

Recommended Posts

Guest markus
Posted

jeg har vurdert å lakke interiør listene i biln, de jeg har er træ interiørs lister.

er d samme framgangs måte som når man skal lakkere andre ting? siden d er klarlakk på listene

er en 200 89 mod

Posted

mattslipe, evnt grunning for bedre heft, lakke farge og evnt klarlakk oppå... Men kan ikke skjønne hvorfor du vil fjerne treverkets utseende?

Guest markus
Posted

har en grå/blå bil, med sort interiør, så da syns æ ikkje at d passe med træ farge i biln.

ska lakkeres i fargen t biln :D

Posted

er nok det... Selv syns jeg det er stilig med det treet som er standard i 124, penest med nøttetre(!!!) men en del andre biler er det overdrevent mye i og det passer bedre i en snekke :lol: :lol:

Posted

Jeg synes at nøttetre er det desidert fineste treverket en Mercedes kan ha. Dessuten så er jeg veldig svak for Vogelauge (sort platanlønn, som bl.a. ble levert i Avantgarde 210/211-biler). Jeg har også sett noen som har etterlakkert alt treverket i sort pianolakk, og det var bare helt sinnsykt rått.

Mitt råd er at du prøver deg litt frem, Markus. Men hold oss litt orientert om hva du finner på, og vi er selvsagt VELDIG klare for å se bilder av resultatet 8)

Forresten så kunne dette blitt en artig artikkel til MB Tidende....

Posted

hehe høres bra ut..

ska vise kordan resultatet blir :D

Posted

lakkert treverk er tøft,moro å velge andre veier enn alle andre 8)Nøttetre er det fineste i 124 synes jeg,så det hadde jeg ikke lakkert,men zebrano er ikke like fint,men det er min mening.Her er et bilde av første w124 jeg hadde,det ble lakkert i 702 altså røksølv.

P1010136.jpg

Posted

men hvordan får jeg av listene som går rundt om i bilen, altså på dører og dashbord?

Posted

på dørene må du av med dørtrekke,så sitter det noen små muttere som holder trelista på plass på baksiden,i dashborde er jeg usikker siden har ikke hatt det av før.

Posted

Er det bare sånne "plast-muttere" som er på baksiden av trelisten i dashbordet på 124 også?? Var ihvertfall det på 116, og de kunne man jo nesten bare skru av med fingerspissene.