Guest markus Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 jeg har vurdert å lakke interiør listene i biln, de jeg har er træ interiørs lister. er d samme framgangs måte som når man skal lakkere andre ting? siden d er klarlakk på listene er en 200 89 mod Quote
Rudi Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 mattslipe, evnt grunning for bedre heft, lakke farge og evnt klarlakk oppå... Men kan ikke skjønne hvorfor du vil fjerne treverkets utseende? Quote
Guest markus Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 har en grå/blå bil, med sort interiør, så da syns æ ikkje at d passe med træ farge i biln. ska lakkeres i fargen t biln Quote
Lars U. Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Ja trefliser hører hjemme i båter........ Quote
gunsen Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Ja trefliser hører hjemme i båter........ Hehe, er nok mange meninger om gitt Quote
Rudi Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 er nok det... Selv syns jeg det er stilig med det treet som er standard i 124, penest med nøttetre(!!!) men en del andre biler er det overdrevent mye i og det passer bedre i en snekke :lol: Quote
Espen W Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Zebrano ROCKER i 124! I 123 er nøtt finest, men uansett, å lakke dette i en eller annen karosserifarge er ikke lov (hilsen stilpolitiet) e Quote
CHARLIE Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Jeg synes at nøttetre er det desidert fineste treverket en Mercedes kan ha. Dessuten så er jeg veldig svak for Vogelauge (sort platanlønn, som bl.a. ble levert i Avantgarde 210/211-biler). Jeg har også sett noen som har etterlakkert alt treverket i sort pianolakk, og det var bare helt sinnsykt rått. Mitt råd er at du prøver deg litt frem, Markus. Men hold oss litt orientert om hva du finner på, og vi er selvsagt VELDIG klare for å se bilder av resultatet Forresten så kunne dette blitt en artig artikkel til MB Tidende.... Quote
Guest markus Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 hehe høres bra ut.. ska vise kordan resultatet blir Quote
Espen W Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 124 500 Ldt ble også levert med det grå treverket, men slikt er neppe så enkelt å få tak i. e Quote
Vegard B Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 lakkert treverk er tøft,moro å velge andre veier enn alle andre 8)Nøttetre er det fineste i 124 synes jeg,så det hadde jeg ikke lakkert,men zebrano er ikke like fint,men det er min mening.Her er et bilde av første w124 jeg hadde,det ble lakkert i 702 altså røksølv. Quote
Guest markus Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 men hvordan får jeg av listene som går rundt om i bilen, altså på dører og dashbord? Quote
Vegard B Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 på dørene må du av med dørtrekke,så sitter det noen små muttere som holder trelista på plass på baksiden,i dashborde er jeg usikker siden har ikke hatt det av før. Quote
Rudi Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 sitter skrudd med muttere på baksiden de og. litt knotete å komme til... ligger på diy mener jeg huske. Quote
CHARLIE Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Er det bare sånne "plast-muttere" som er på baksiden av trelisten i dashbordet på 124 også?? Var ihvertfall det på 116, og de kunne man jo nesten bare skru av med fingerspissene. Quote
Rudi Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 metallmuttere på min iallefall, S124... både i dørsider og dash... Quote
Vegard B Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 stemmer det Rudi sier,er metall mutere. Quote
Recommended Posts