Jump to content

C200, Flatt batteri, ødelagt bagasjeromlås

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har et kinkig problem med vår Mercedes c200 95-mod.

Batteriet er helt flatt, og får å få ladet det må jeg jo inn i bagasjerommet. Problemet er at dette ikke lar seg låse opp uten strøm fordi låsen er ødelagt. Dette har faktisk skjedd en gang tidligere også, og da fikk jeg hjelp av en Falck-mann som fikk ideen om å koble startkabler på visse punkter i motorrommet, for å gi batteriet en bitteliten dose strøm sånn at jeg kunne trykke på lås-opp-knappen på nøkkelen og dermed låse opp bagasjerommet. Så kunne vi lade batteriet på vanlig måte.

Er det noen her som skjønner noe av dette, og som kan tenke seg hvor han kobla startkablene?

Håper inderlig at noen kan hjelpe.

Mvh Ane.

Posted

Eller selvfølgelig om dere har noen andre tips til hvordan jeg kan få opp det bagasjerommet :)

Posted

Godt spørsmål. Har ikke instruksjonsboka for hånden akkurat nå. Kanskje noen  her vet for sikkert?

Takk for svar, i hvert fall :)

Posted

Det sitter en svart liten plastboks lignende sak på venstre side i motorommet.

Det er kun ett lokk over en bolt..

Der skal du koble på +.

Mener det tilogmed står ett + på den

Var ihvertfall det på C180 W202 jeg hadde

Posted

Tusen takk, karer. Håper inderlig det er en sånn plastboks på min bil også. Bilen står ikke her i byen for øyeblikket, men skal sjekke ut dette neste gang jeg er hos de som passer på den.

Rart ikke han Falck-mannen visste dette, da. :)

Posted

Hei, du finner nesten garantert en plass med ett pluss punkt, påtenkt f. eks startklabler, om ikke så finnes det direkte tilkobling til pluss på både starter og dynamo, minus har du i gods.

Husker vi skulle få opp en primera med flatt batteri og defekt låsesylinder, batterilader på starteren(fra undersiden), og ett trykk på fjernkontrollen og det var gjort.

Posted

Tusen takk til deg også, Einar!

Gleder meg til å få prøvd dette over helgen.

Posted

Hadde samme problem med min en gang. Nå du ser ned i motorrommet så er det en liten sort boks på høyre side. Vipp av plastlokket, så setter du på en + på den med startkabler. Da får du strøm i bilen, så du kan åpne bagasjesluken med trykkeren på nøkkelen. Jeg har samme bil, bare c220 95’, så det er helt sikkert likt  :)

Posted

Herlig, Chriss! Har snakket med en i familien som har bilen min i hagen, men han kunne ikke finne pluss-punktet, så jeg skulle akkurat til å spørre etter nærmere beskrivelse! Satser på at han finner den nå. Tusen takk.

Posted

Herlig, Chriss! Har snakket med en i familien som har bilen min i hagen, men han kunne ikke finne pluss-punktet, så jeg skulle akkurat til å spørre etter nærmere beskrivelse! Satser på at han finner den nå. Tusen takk.

Jeg kan fikse bildet i morgen etter skolen om det er ønskelig?

• 2 weeks later...
Guest Terje Aasheim
Posted

Jeg har nøyaktig samme problem, finner heller ikke +. Letet i motor rommet og under bilen.

Noen som kan gi en pinelig nøyaktig beskrivelse, og gjerne et bilde?

Posted

IMG_3119.jpg

Her kan du sette - polen på den minste skruen til venstre, og + polen på en av de 2 til høyre. Det er samme hvem av de, for begge har kobling seg i mellom.

IMG_3120.jpg

Her sitter den sorte plastboksen helt på høyresiden av motoren, over spylevæske beholderen, bare vipp av lokket med en skrutrekker for å komme til. Når jeg satte strøm på dette punktet fikk jeg strøm i bilen

Guest Terje Aasheim
Posted

Tusen takk, dette var til meget stor hjelp. Var inni den boksen, men trodde det bare var jording. :)