Jump to content

Recommended Posts

Posted

Legger denne inn bare som en link, er poleringsjobb på en 1991 190E som eies av en kamerat av meg. 7-8timers jobb, og bilen er ikke til å kjenne igjen :D

Dette er vel egentlig en av de beste 190 jeg vet om, ikke vinterkjørt før siste 3år, to eiere siden den var ny, eneste rust jeg fant var en liten boble under det ene dørhåndtaket. km. stand husker jeg ikke men er godt under 200k og det er garantert iallefall. Meget tight og fin å kjøre.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3874-1991-mercedes-190e-by-rudilgr/

Posted

Hmmmm.... må visst være medlem for å få opp disse sidene nå så da får jeg gjøre jobben med å lage tråden her inne og :D

Fikk besøk av en kompis i dag, og var plutselig igang med shine av bilen hans. Det er en 1991 modell Mercedes 190E som egentlig er sinnsykt fin, men har blitt misligholdt mtp vask og stell de siste tre år...

Bilen ble først avfettet med Grime Reaper 1:5

Deretter Prick Bort

Bilberry 1:5 på felgene.

Skummet med Chemical Guys Wash and Gloss og SS Snow Foam, deretter håndvasket med CG CWG

Meg #82 ble brukt på venstre siden, med en blå finishin pad fra Scandic Shine, men høyre var verre i tilstand så der ble det brukt 3M Gul, Extra fin rubbing med tilhørende gul pad.

Optimum tire gel på dekkene

Voksen som ble brukt til slutt er CG Petes #53

Utgangspunktet:

IMG_0227.jpg

IMG_0228.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0230.jpg

IMG_0231.jpg

Skum er moro :D

IMG_0233.jpg

50/50:

IMG_0235.jpg