Jump to content

Recommended Posts

Posted

I CL'en er det kun stoffmatter, i lys grå...... Med andre ord ikke særlig ideelt vår og høst. Hvor skaffer jeg gummimatter som passer? Det finnes kanskje originale, men de koster sikkert skjorta. Skal bare ha noen å legge inn de få gangene bilen blir brukt i ruskevær  :)

Posted

Jeg ville heller kjørt uten gummi, da klimanlegget bedre får tørket opp vann/fuktighet når det kun er tekstilmatter.

med bruk av gummi ligger jo fuktigheten lengere før den får fordampet.

med fare for mer rustskader på lengere sikt.

uansett blir jo ikke sidekantene i bilen mer beskyttet av skitt en med tekstil matter.

Har forøvrig aldri brukt gummi i mine biler men kun originale tekstilmatter.

kan jo bytte originalmattene feks annenhvert år, det er jo ikke så dyrt

6-700 for komplette matter til min bil med AMG logo på.

Det er fint å høytrykkspyle dem også og bare legge dem på varmekablene over natten og de er nesten som nye igjen.

Posted

Er ikke dyre på BOS heller :D

Jeg var hos MB forhandleren her og spurte etter originale gummimatter til CLen. Der klarte de ikke å finne disse, de mente at det muligens ikke var laget til min bil, og at de kun fant til nye CL (W216). Jeg synes nå det hørtes rart ut...  =;

Posted

Jeg var hos MB forhandleren her og spurte etter originale gummimatter til CLen. Der klarte de ikke å finne disse, de mente at det muligens ikke var laget til min bil, og at de kun fant til nye CL (W216). Jeg synes nå det hørtes rart ut...  =;

Fatter`n til en kammerat av meg kjøpte orginale gummimatter til sin CL500 i vinter som var :P Så er rart hvis de ikke leveres lenger :?

Skal sjekke opp i morgen for deg om de fortsatt leveres, eller om de er utgått :P

Posted

Fant du ut noe?

Fatter`n til en kammerat av meg kjøpte orginale gummimatter til sin CL500 i vinter som var :P Så er rart hvis de ikke leveres lenger :?

Skal sjekke opp i morgen for deg om de fortsatt leveres, eller om de er utgått :P

• 3 weeks later...
Posted

I CL'en er det kun stoffmatter, i lys grå...... Med andre ord ikke særlig ideelt vår og høst. Hvor skaffer jeg gummimatter som passer? Det finnes kanskje originale, men de koster sikkert skjorta. Skal bare ha noen å legge inn de få gangene bilen blir brukt i ruskevær  :)

Fått fiksa nye matter?