Jump to content

Problemer med cruise, 300SE


Guest Andre Solberg

Recommended Posts

Guest Andre Solberg

Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand???

 

Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet!

 

Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være????

Link to comment
Share on other sites

Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand???

 

Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet!

 

Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være????

Jeg har det likedan på min 2.0 190E `86mod. Trodde det var noe med girkassa, men er vell ikke det.

Noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand???

 

Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet!

 

Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være????

 

Det er ganske vanlig at det blir dårlig kontakt i kontrollboksen med tiden. Jeg ville startet med å plukke opp den og gå over loddingene. Det er nesten umulig å se en dårlig lodding. Det som kan skje, er at i motbakke så må stillmotoren jobbe hardere. Da går det mer strøm gjennom, som gir mer varme, og derved blir det kontakt nok til at det fungerer. Når den jobber mindre, så blir det mindre varme i koblingene, og derved dårligere kontakt.

 

edit : jeg flyttet spørsmålet til riktig sted, og ga det en overskrift som gir mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...