Guest Andre Solberg Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand??? Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet! Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik B Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand??? Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet! Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være???? Jeg har det likedan på min 2.0 190E `86mod. Trodde det var noe med girkassa, men er vell ikke det. Noen som har tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Har en S 300, 86 model som går som ei kule. Men jeg har et merkelig problem med kruisekontrollen. Når jeg kobler den inn begynner den rykke. I motbakker fungerer den greit, men når den kommer på flata, så begynner den å gå ujevnt igjen. Trodde først det var en kontaktfeil, med den skal da ikke forsvinne så fort motoren får litt motstand??? Rykkingen kjennes som det er en på pur faen som tråkker inn gaspedalen ca. 2 ganger i sekundet! Er det noen der ute som har noen filla peiling på hva dette kan være???? Det er ganske vanlig at det blir dårlig kontakt i kontrollboksen med tiden. Jeg ville startet med å plukke opp den og gå over loddingene. Det er nesten umulig å se en dårlig lodding. Det som kan skje, er at i motbakke så må stillmotoren jobbe hardere. Da går det mer strøm gjennom, som gir mer varme, og derved blir det kontakt nok til at det fungerer. Når den jobber mindre, så blir det mindre varme i koblingene, og derved dårligere kontakt. edit : jeg flyttet spørsmålet til riktig sted, og ga det en overskrift som gir mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andre Solberg Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Takker for hjelpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.