Jump to content

Thomas H. sin 92 mod. C124 300-24

Thomas H.

Recommended Posts

En sein junikveld poppet det ut en halvferdig annonse på finn som trigget kjøpelysten. Morran etter kastet jeg meg på toget for en 7 timers tur til sørlandet for endelig å hente min ungdomsbil-drøm. Drømmen er riktignok en del år gammel, men nå syntes å være et greit realisasjonstidspunkt. Med nyere kjedelig og praktisk dieselbil hadde abstinensene tatt overhånd, noe som effektivt lar seg dempe med litt brumming fra bensinrekkesekser, mykt skinn og stjerne i sikte.

Stjerna jeg hentet hjem, er en 92 modell som ble tatt med til Spania de første årene av ei norsk dame. Siden tatt med hjem hvor den har hatt et par eiere før meg, dog tilsynelatende med noenlunde samme interesse. Bilen er meget velholdt tross sine 200000 km.

Bilen er nok allerede oppdaget av et par av medlemmene fra Innlandet lokallag. Holder til i Moelv for de lokalkjente  :) Skal prøve å ta meg en tur neste torsdag, hvis det blir treff da?

Legger ved noen bilder og kommer med mer info senere. Nyt!  8)

http://img216.imageshack.us/img216/4815/l1040774.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/5199/l1040771.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/9277/l1040770.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/168/l1040782.jpg

interir1.jpgw640.png

interir2.jpgw640.png

interir3.jpgw640.png

interir4.jpgw640.png

Ok, ikke kjent med imageshack. Her må det testes litt... (hvordan får jeg bildet til å vises direkte?)

motorrom.JPG.4560412648bfc917fa756636f0fece92.JPG

Takk for det Syver!

Prøver igjen å linke bildene direkte.

Bilen går for øvrig kun som kosebil. Den er så forbausende tilsynelatende fri for rust, så jeg er redd for at den blir stående så fort saltbøssa finner veien igjen.

l1040782.jpgw640.png

l1040770.jpgw640.png

l1040771.jpgw640.png

l1040773.jpgw640.png

• 6 months later...

Mmmm, snart vår - på tide å begynne vårpussen  8)

Stjerna har stått i garasjen hele vintern med unntak av et par uker i forbindelse med bilbytte. Må si det er deilig og hver eneste vinterdag krangle seg ut døra for så å hvile øynene ett sekund eller flere på denne lekre saken før en stabler unger og sitt eget legeme i "hverdagsbilen" og drar på jobb.

Er i villrede om jeg skal (bør) selge stjerna til sommern. To og en halv unge i tillegg til 150% arbe gir ikke mye rom for puss og kos. Hadde en bare hatt en tom garasje og litt mer penger... Til og med unga elsker bilen. Det er selvfølgelig "Brummern" vi skal kjøre til barnehagen! Men der ligger også litt av problemet. Bilen er jo så pen at barnas lek, dvs forsøket på å sitte stille, ikke er helt forenlig med hovedbrukers brennende ønske om å bevare bilen. Så det kan jo hende at jeg bare må bite i meg at timinga ikke er riktig.

Uansett, et par nye dekk, polering og litt cruising i vårsesongen blir det før standpunktet må tas  8)

Ønsker alle en god påske!

• 2 months later...

Da var Landstreffet over for min del og bilen er vel hjemme etter en kort 30 mils tur. Bilen fungerte utmerket, som forventet, selv om jeg ble forvist til høyre forsete av min passasjer. Bilen falt visst i smak av flere.  8)

Uansett, bilen får hverken bruken eller oppmerksomheten den fortjener. Jobb, hus og unger stjeler det meste. Dermed legges den ut for salg neste helg eller påfølgende uke - etter at jeg får fikset hverdagsbilen min. Skulle noen være interessert så send meg en PM.

Etter bildene ble tatt er det kjøpt nye skilter, to nye dekk, skiftet kamvinkelsensorpakning og ovp-rele. Olje og filter skiftet i fjor høst. Mao klar for cruising hele sommern!  :D