Jump to content

Svindel på Finn

gunsen

Recommended Posts

Disse annonsene er jo ikke vanskelig å sortere ut for en som er litt våken. Jeg har liggende et par autosøk på Finn med visse kriterier og har oppdaget en mengde slike annonser. Foruten at prisen er usannsynlig lav (type halv pris) så er det oppgitt et fiktivt nummer. Ofte med 7 eller 9 siffer (norske telefonnummer er som vi vet på 8 siffer) En annen ting er at bildene i mange tilfeller viser biler som ikke er importert til Norge, har rattet på feil side eller skiller seg ut på andre måter. Men jeg har også sett tilfeller der biler og informasjon er stjålet fra andre annonser på Finn. Jeg raporterer som regel all slike annonser til Finn, men får da et automatisk svar om at henvendelsen blir behandlet i kontortiden 8-16 Mandag til Fredag. De siste ukene har det vært meget stor aktivitet på Fredag kveld, så det er tydelig at kjeltringene kjenner til rutinene hos Finn. Men når folk går på slike ting, og faktisk overfører penger til utlandet så er det egentlig til pass for dem. Men tydeligvis er det noen som er dumme nok selv om denne type svindel nå er blitt informert godt om.

Fikk tilsendt en sjekk på 12000 euro for bilen til kona jeg når den lå på finn...

Alt virket skikkelig seriøst helt til følgende kommm

Jeg må flytte til Fillipinene og vil gjerne ha bilen med meg, så jeg fikser frakt osv så sender jeg deg penger for bilen og frakt.

Hallooooo hvem kjøper en 10 år gml bil for å ta med UT av Norge.. hehe

Fikk tilsendt en sjekk på 12000 euro for bilen til kona jeg når den lå på finn...

Alt virket skikkelig seriøst helt til følgende kommm

Jeg må flytte til Fillipinene og vil gjerne ha bilen med meg, så jeg fikser frakt osv så sender jeg deg penger for bilen og frakt.

Hallooooo hvem kjøper en 10 år gml bil for å ta med UT av Norge.. hehe

Den var litt spesiell ja :?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2693706.ece

Er det for godt til å være sant så  LIGG unna :(, men her i klubben vår så har vi såpass peiling på bilpriser at ingen går på slikt lureri vil jeg tro, men obs obs

Historien er litt artig, da... "Jeg tok med bilen tilbake til England, men ble forbauset over at vi har rattet på feil side, og derved vil ingen ha bilen. I tillegg er den ikke verdt stort i .uk i forhold til i Norge" ..

Er det virkelig noen som går på sånt??